26

Re: Bon bon bloc vulling

Kun je bbb-mousse ook als ganache gebruiken (om cupcakes in te dopen)?

Groetjes, Elly

27

Re: Bon bon bloc vulling

Heb ik gisteren gedaan Elly, ongeloofelijk lekker. Mijn vingers erbij afgesmuld.

28

Re: Bon bon bloc vulling

Vraagje, doe je het hele bloc erin of een reepje?

Groetjes, Ilse

29

Re: Bon bon bloc vulling

Klinkt echt geweldig lekker zeg!!!

Heeft iemand van jullie het al geprobeerd met de witte versie?
Die is namenlijk hier in huis favoriet :)

30

Re: Bon bon bloc vulling

Ilse161080 schreef:

Vraagje, doe je het hele bloc erin of een reepje?

Gewoon de hele reep :P

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

31

Re: Bon bon bloc vulling

Klinkt lekker! Na mijn vakantie zal ik deze eens proberen!

32

Re: Bon bon bloc vulling

heerlijk lijkt ie me....ga hem zeker gebruiken als vulling, maar mijn biscuit wil maar niet lukken dus dat is nu de hoogste prioriteit hahaha

Groetjes, Ilse

33

Re: Bon bon bloc vulling

Jaa, deze is zo lekkker!!
ik maak hem dan met de bonbonblock, om maar te zeggen, van de aldi, met praline, HEERLIJK!
Afgelopen weekend nog een taart mee gemaakt, met een laag bokkenpootjes op een laagje botercrememmmmmmmm.

Groetjes, Evelotte

Happy Cake Day!

34

Re: Bon bon bloc vulling

Ligt het aan mij of zijn de repen groter dan voorheen?
Ze zijn volgens mij ook duurder??? Hoeveel gram zijn de repen die jullie gebruiken?

35

Re: Bon bon bloc vulling

oooh dit lijkt mij ook erg lekker!!!!
maar wat voor andere vulling hebben jullie erbij gedaan??
misschien ga ik deze vulling er wel voor gebruiken

36

Re: Bon bon bloc vulling

ik ga hem ook volgende week proberen... Ik hou zelf altijd van frisse fruitvullingen maar volgende week moet ik iets met chocola maken en dan lijkt me dit heerlijk!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

37

Re: Bon bon bloc vulling

annechien schreef:

oooh dit lijkt mij ook erg lekker!!!!
maar wat voor andere vulling hebben jullie erbij gedaan??
misschien ga ik deze vulling er wel voor gebruiken

Mijn favoriet is: 2 lagen bonbonblocvulling en 1 laagje caramel (dulce de leche) met peer (klein blikje van AH). Tremperen met chocoladesiroop en dan ook nog een chocoladebiscuit...... een vriendinnetje sms-te: dit is goddelijk!

Humphy schreef:

Ligt het aan mij of zijn de repen groter dan voorheen?
Ze zijn volgens mij ook duurder??? Hoeveel gram zijn de repen die jullie gebruiken?

als je de hoeveelheid (gr)bonbloc gelijk houdt aan de hoeveelheid ml
slagroom, dan maakt de grootte niet uit ("vroeger" was het inderdaad 150 gr, nu 200)

Groet, Jolanda

38

Re: Bon bon bloc vulling

marieke81 schreef:

Heeft iemand van jullie het al geprobeerd met de witte versie?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heeft iemand hem als met de witte bonbonbloc gemaakt?

Groetjes Yvon

39

Re: Bon bon bloc vulling

evelotte schreef:

Jaa, deze is zo lekkker!!
ik maak hem dan met de bonbonblock, om maar te zeggen, van de aldi, met praline

Van de Lidl zijn ze ook ereug lekker :9
Ze zijn dan ook goedkoper dan de gewone BBB. (

40

Re: Bon bon bloc vulling

Jol321 schreef:
annechien schreef:

oooh dit lijkt mij ook erg lekker!!!!
maar wat voor andere vulling hebben jullie erbij gedaan??
misschien ga ik deze vulling er wel voor gebruiken

Mijn favoriet is: 2 lagen bonbonblocvulling en 1 laagje caramel (dulce de leche) met peer (klein blikje van AH). Tremperen met chocoladesiroop en dan ook nog een chocoladebiscuit...... een vriendinnetje sms-te: dit is goddelijk!

Humphy schreef:

Ligt het aan mij of zijn de repen groter dan voorheen?
Ze zijn volgens mij ook duurder??? Hoeveel gram zijn de repen die jullie gebruiken?

als je de hoeveelheid (gr)bonbloc gelijk houdt aan de hoeveelheid ml
slagroom, dan maakt de grootte niet uit ("vroeger" was het inderdaad 150 gr, nu 200)

Dat is wel veel dan...maar vast ook heerlijk. Ga het morgen maken :p

41

Re: Bon bon bloc vulling

ik heb hem net gemixed.. maar hij word niet zo stevig... Klopfix erin gedaan..
Heb hem nu even in de koelkast gedaan..
iemand tips?

Groetjes Jeannette

42

Re: Bon bon bloc vulling

Ik heb hem vorige week gemaakt (jammmmmie!!!). Hij moet goed koud zijn, dan wordt ie wel stevig.
Wel opletten dat je niet te lang mixt want dan krijg je boter.

43

Re: Bon bon bloc vulling

Ik moest best lang mixen. En het werd geen boter.

Groetjes Yvon

44

Re: Bon bon bloc vulling

een nachtje in de koelkast en toen was hij hard.

45

Re: Bon bon bloc vulling

Je moet deze vulling inderdaad wel heel goed koud laten worden. Dus eigenlijk moet je de vulling op tijd maken, want als hij niet koud genoeg is kun je hem niet kloppen.

Groetjes Laura!

46

Re: Bon bon bloc vulling

ik had een vraagje
ik had dus een heel lekker recept gevonden van bonbonbloc vulling met dulce de leche en peren,

maar ik heb nu al 10 albert heijns gehad, en ik krijg nergens dulce de leche gevonden? is het dan alleen verkrijgbaar bij xl?
en smaakt deze combinatie ook met bebogeen ? (weet zelf niet wat bebogeen is, maar het word vaak gebruikt met chocolade)

47

Re: Bon bon bloc vulling

teske91 schreef:

ik had een vraagje
ik had dus een heel lekker recept gevonden van bonbonbloc vulling met dulce de leche en peren,

maar ik heb nu al 10 albert heijns gehad, en ik krijg nergens dulce de leche gevonden? is het dan alleen verkrijgbaar bij xl?
en smaakt deze combinatie ook met bebogeen ? (weet zelf niet wat bebogeen is, maar het word vaak gebruikt met chocolade)

Dat is een blikje gecondenseerde volle melk met suiker. (staat vaak bij de houdbare melk of bij de oosterse dingen).  Het is van Friesche Vlag.
En dat blikje kook je weer een uurtje of 2 in water wat tegen de kook aan is.
Zie ook bij de recepten hier naast.
Je kan het ook kant en klaar kopen dan heet het "mijn oma" een glazen pot met een licht blauw etiket. Maar die hebben ze lang niet overal.

Groetjes Jesni.

48

Re: Bon bon bloc vulling

Ik smelt mijn chocolade (toblerone, maar denk dat het met bbb ook moet lukken) au bain marie en giet het al roerende door de koude slagroom heen, dit zet ik weer in de koelkast tot het goed is afgekoeld en dan klop ik het nog op met eventueel wat klopfix. Dit werkt bij mij beter dan het smelten in de room.
Succes

49 Laatst bewerkt door mayo1980 (22-10-2009 12:58)

Re: Bon bon bloc vulling

teske91 schreef:

ik had een vraagje
ik had dus een heel lekker recept gevonden van bonbonbloc vulling met dulce de leche en peren,

maar ik heb nu al 10 albert heijns gehad, en ik krijg nergens dulce de leche gevonden? is het dan alleen verkrijgbaar bij xl?
en smaakt deze combinatie ook met bebogeen ? (weet zelf niet wat bebogeen is, maar het word vaak gebruikt met chocolade)

Dulce de leche kan je kopen in ieder geval bij de C1000, daar zag ik het laatst.

Bebogeen ben ik ook recent achter gekomen wat het is, caramelpasta :)

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

50

Re: Bon bon bloc vulling

ik had de witte prailne gebruikt, 2 x geprobeert maar lijkt wel als de pralin eeen beetje brobbelig blijft , vond hem erg korrelig, iemand tips of ervaring mee
de tweede keer was het ook zo?

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!