1

Onderwerp: Food Printer

Hallo allemaal, ik ben (samen met mijn zus) is aan het rond neuzen voor een foodprinter.

Ik weet dat je bij Bouwhuis het e.e.a. kunt kopen.
Maar wie heeft ervaring met de printers?
* Hoelang is bijv. de inkt te gebruiken?
* Droogt het snel uit bijv.?
* Hoelang zijn de sheets houdbaar?
* Welke sheets zijn beter: frosty of icing?

Ik hoor het graag van jullie! Thanx

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

2

Re: Food Printer

Ik lees met jullie mee.
Je stelt de vragen wat ik me ook afvraag. :think:

3

Re: Food Printer

@ Poortje: Hoi,

Ik heb inmiddels ook contact gehad met bouwhuis. En heb eigenlijk al antwoord op mijn vragen.
Ik zal je ze gelijk even geven.

Ik citeer Bouwhuis:
"Voor het foodprinten heeft u het volgende nodig:

Printer Canon IP3600, Cartridge IP3600 Zwart, Cartridge IP3600 Zwart- klein, Cartridge IP3600 geel, Cartridge IP3600 rood, Cartridge IP3600 blauw.

De meest gebruikte sheets zijn de Icing sheetsDeze sheets zijn ook het lekkerst van smaak. Verder worden de Frosty sheets ook veel gebruikt. Deze sheets zijn wat minder van smaak(vanille aroma) en wat dunner dan de icing. Ook hebben we ouwel maar dit word vrijwel niet gebruikt omdat het smaakloos is en de afdruk niet al te scherp op ouwel word.

De inkt is +/- 2 jaar houdbaar, als u de printer gewoon uitschakelt met de aan/uit knop dan komt de printkop in een soort van

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

4

Re: Food Printer

Hee, Bedankt
Groetjes Chantal Poort

5

Re: Food Printer

en hoeveel prints kun je er mee maken? bijvb. a4?

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

6

Re: Food Printer

Ik lees ook ff mee......

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

Re: Food Printer

het ligt volgens mij er een beetje aan, of je veel in een bepaalde kleur print want die kleur gaat dan harder. ik red met gemak 1 1/2 pak = 37 vel met de cartidges.

8

Re: Food Printer

Ik heb meegelezen en vraag me af, waar zijn de cartridges allemaal te koop, behalve bij bovengenoemd adres?
Kan nog niet veel vinden op internet.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

9

Re: Food Printer

Bij Trend & Decor, zijn de printers , inkt en icing sheets ongeveer 25 euro goedkoper.
T,is maar een tip

Veel taart plezier

10

Re: Food Printer

bettie schreef:

Bij Trend & Decor, zijn de printers , inkt en icing sheets ongeveer 25 euro goedkoper.
T,is maar een tip

Bedankt voor je goede tip :thumb:

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

11 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (15-10-2009 09:05)

Re: Food Printer

Zou eerder kijken voor welke printers er cartridges zijn. Wij kopen onze inkt bij kopykake.com. Die verkopen ook inkt wat goedgekeurd is voor Europa. Printer kan je bij elke winkel kopen, megapool, dixons etc.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

12

Re: Food Printer

Lady_Sharon schreef:

Zou eerder kijken voor welke printers er cartridges zijn. Wij kopen onze inkt bij copykake.com. Die verkopen ook inkt wat goedgekeurd is voor Europa. Printer kan je bij elke winkel kopen, megapool, dixons etc.

Dank je voor je bijdrage.
Koop je de inkt gewoon los, en vul je de cartridges, of koop je kant en klare cartridges...
Heb inmiddels een printer gekocht, dus dat kan ik niet meer veranderen. Het is de Canon IP3600, daar zijn eetbare inkt cardridges voor.
Had alleen verwacht dat er meerdere leveranciers waren voor de inkt, zodat je kunt vergelijken, maar tot nu toe nog niet veel gevonden.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

13

Re: Food Printer

Jeetje leuk topic!
Zo leer nog eens wat, Dit is allemaal nieuw voor mij. ben gelijk aan het snuisteren gegaan. De prijs van de printer valt wel mee, maar de inkt zal wel duur zijn.

Groetjes Heidi

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

14

Re: Food Printer

Heidimaris schreef:

Jeetje leuk topic!
Zo leer nog eens wat, Dit is allemaal nieuw voor mij. ben gelijk aan het snuisteren gegaan. De prijs van de printer valt wel mee, maar de inkt zal wel duur zijn.

Groetjes Heidi

De cartridges die ik tot nu toe gezien heb, zijn 13.50 en ik heb er voor mijn printer 5 nodig :-) Dus tel maar uit....
Maar toch lijkt het mij erg leuk

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

15

Re: Food Printer

Hm had naam verkeert geschreven. Moet kopykake.com zijn hihi

Wij kopen inkt cartridges.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

16

Re: Food Printer

Lady_Sharon schreef:

Hm had naam verkeert geschreven. Moet kopykake.com zijn hihi

Wij kopen inkt cartridges.

ok, dank je wel.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

17

Re: Food Printer

Heidimaris schreef:

Jeetje leuk topic!
Zo leer nog eens wat, Dit is allemaal nieuw voor mij. ben gelijk aan het snuisteren gegaan. De prijs van de printer valt wel mee, maar de inkt zal wel duur zijn.

Groetjes Heidi

Je moet wel heel veel foto's maken om het geld er weer uit te halen ipv het bij iemand te bestellen. Dus voor iemand die het maar af en toe een keertje nodig heeft zou ik het eerder gewoon bij een ander bestellen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

18

Re: Food Printer

En je doet er erg lang mee, met de inkt. Ik heb de printer nu enkele maanden en heb er, even opzoeken, al ruim 50 prints mee gemaakt. Heb nog steeds niet hoeven vervangen. Ja, binnenkort de roze kleurstof.

19

Re: Food Printer

Lady_Sharon schreef:

Je moet wel heel veel foto's maken om het geld er weer uit te halen ipv het bij iemand te bestellen. Dus voor iemand die het maar af en toe een keertje nodig heeft zou ik het eerder gewoon bij een ander bestellen.

Het is allemaal zo nieuw voor mij, dat iedere keer als ik iets leuks zie, ik weer waanzinnig enthousiast wordt. Natuurlijk kan het niet voor mij uit, vooral omdat ik niet een professioneel taartenbakster ben. Maar het blijft leuk en als je het met meerder mensen kunt doen, is het misschien een idee, zo'n aanschaf. Maar vooralsnog zou ik niet eens weten, waar ik hem neer zou moeten zetten. :S.

Maar bedankt voor alle info. :thumb:

Groetjes Heidi

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

20

Re: Food Printer

bettie schreef:

Bij Trend & Decor, zijn de printers , inkt en icing sheets ongeveer 25 euro goedkoper.
T,is maar een tip

ik heb net even zitten neuzen op allebei de sites, maar volgens mij zit er weinig prijverschil in. Of zit dat in de verzendkosten?

21

Re: Food Printer

Hallo,
Ik zit lekker te snuffelen op het form en kom nu hier en ben heel erg nieuwsgierig  :rolleyes: alleen maar met de canon kan of zijn er meerdere printer waar dit mee mogenlijk is en waar kan je de sheet kopen om op te printen :think:

Het is inderdaad iets wat leuk is voor een verjaardag ofzo :thumb:  :D  :Y
groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

22

Re: Food Printer

Ik wilde net deze vraag stellen over printers, ik vind het helemaal geweldig.
Ben ook aan zoeken en zag ze ook op eetbaarprinten.nl
Daar verkopen ze ook de inkt.En de vellen en wel meer dingen.
Ik vind de tips heel goed heb alles gelezen.En denk er ook over zon printer te nemen lijkt me geweldig.

Met vriendelijke groet van  Louise.
Geniet van elke taart en het leven

23

Re: Food Printer

ik haal het vaak bij cake art het papier
en cardridgen bij 112ink maar die zijn helaas weer duurder geworden

24

Re: Food Printer

Hoi luitjes.
Ik probeer het een beetje te snappen.ik wil ook zo ding.
Maar wat is stap een printer welke en waar te koop?
En dan 5 kleuren heb ik begrepen.
Help hoe en wat moet ik doen voordat ik opgeligd wordt hahaha

25

Re: Food Printer

Hoi luitjes.
Ik probeer het een beetje te snappen.ik wil ook zo ding.
Maar wat is stap een printer welke en waar te koop?
En dan 5 kleuren heb ik begrepen.
Help hoe en wat moet ik doen voordat ik opgeligd wordt hahaha