Re: Chocolate mud cake

mij mij was ie helemaal goed! cupcakjes van gemaakt, maar echt SUPER machtig!
iedereen zat bom vol na 1 cupcakje :D

Re: Chocolate mud cake

Dit is echt een heeeel VOUT recept, gevuld met kersenvulling en bc-wiskey.  :lol:
Hij vloog zowat van de tafel, en meerdere mensen willen ook het recept hebben.

53

Re: Chocolate mud cake

Alo Alo

Vraagje ik moet een verjaardags taart maken van 45 bij 30 cm nou zijn mijn vrienden STAPEL  op chocola en deze cake is SUPER SUPER LEKKER.

Nou is mijn vraag is deze cake geschikt voor zo een maat of kan ik beter een biscuit nemen, de taart wordt gevuld met 2 smaken en bekleed met fondant of combi met marsepein vriend is verslaafd aan marsepein en het kan niet zoet genoeg zijn voor hem.

Alvast bedankt, groetjes Binkie

oja NOG EEN GELUKKIG, GEZOND EN LIEFDEVOL 2009.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

54

Re: Chocolate mud cake

Hey Binkie,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf biscuit zou nemen, ik zou bang zijn dat hij niet gaar zou worden zo groot....Maar het is altijd te proberen, als je vriend er dol op is :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

55

Re: Chocolate mud cake

Deze is dus volledig goedgekeurd! Twee uur nodig gehad in de oven. Chivas regal gebruikt en niet te versmaden. Wel akelig machtig en niet echt veel gerezen, vooral in het midden nog compact maar lievehemel wat lekker. Gaat zeker nog een keer gemaakt worden!

lekker duurt het langst!

56 Laatst bewerkt door Notje (17-01-2009 21:05)

Re: Chocolate mud cake

Ooooooooooh,toen ik dit las moest ik het maken!
En ik heb er net een paar cakejes van uit de oven gehaald.....en mmmmmm wat zijn deze lekker zeg! :P
Er staat nog een lading in de oven en er is nog meer beslag :lol:
Dat word smullen!

Groetjes Notje

Re: Chocolate mud cake

MMMMM heb deze mud cake vanmiddag gebakken,moest inderdaad lang in de oven,meer dan anderhalf uur,maar ja ,ik heb stiekem wat van de bovenkant geproefd,wil er graag een chocolade bom van maken voor mijn oppas die donderdag jarig is en erg gek op chocola is,dus dit moet helemaal goed komen!!Ik ga hem vullen met toblerone mousse!!!

58 Laatst bewerkt door it's magic (06-03-2009 15:55)

Re: Chocolate mud cake

mmmmmmm......
heb deze taart afgelopen weekend gemaakt(mijn man is gek op chocoladecake/taart
in 1 woord geweldig!!!!
ik had de helft ingevroren, mijn man heeft de hele week lopen zeuren of de tweede
helft de vriezer uit mocht!(gister ben ik gezwicht)
hij heeft zo op lopen scheppen op zijn werk(het was de lekkerste chocoladetaart die hij ooit op had)
dat ik hem zondag opnieuw moet maken voor zijn collega's :)

today is the tomorrow you worried about yesterday
and all is well

59

Re: Chocolate mud cake

Heel even uppen voor een vraag: Als ik het goed heb, blijft de taart smeuig. Hoe weet je dan wanneer hij gaar is, want dan krijg je toch nooit een droge sateprikker als je aan het testen bent? Of is dit een hele rare vraag?

60

Re: Chocolate mud cake

Geen rare vraag....je ziet het wel hoor, hoewel hij smeuiig blijft, is je satestokje redelijk schoon (als hij nog vol beslag zit is hij nog niet gaar :+ )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

61

Re: Chocolate mud cake

Hihi ik heb hem in de oven staan, maar ik ben zo fout bezig vandaag. Alles gaat mis, dus dit ook, de hele keuken onder de bloem en cacao, ik ging sap persen liet ik het kraantje openstaan, alles onder. Daarna had ik het prutje op een laag vuurtje laten staan, terwijl dat niet meer moest, dus toen ik hem net in de oven ging doen was het al bijna cake. Had dat op een of andere manier in mn hoofd en dacht dat ik het misschien verkeerd had opgeschreven. Nou ja ik bak m gewoon en dan kijken hoe hij eruit komt. Hij zal nu wel een stuk korter moeten. En morgen weer een nieuwe kans :D Ruikt wel goed overigens.

Pfff heb ik anders nooit.

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

62

Re: Chocolate mud cake

Ben bezig met de taart en hij zit nu al zo,n 75 min in heteluchtoven op 160 gr ...maar breinaald komt er niet droog uit .................... of hoeft dat ook niet ,omdat het van binnen zacht moet zijn ???

Dus graag met spoed reactie ..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

63

Re: Chocolate mud cake

In het eerste bericht van Jozien staat dat die van haar 2 uur in de oven heeft gestaan, dus het kan zijn dat hij inderdaad nog niet gaar is bij jou en nog even in de oven moet blijven.

64

Re: Chocolate mud cake

De taart dus ook gister gemaakt en hij is heerlijk en zelfs mn man vind het zalig ,dus deze week opnieuw eentje bakken en dan vullen en zou het liefst hem ook willen afwerken ..
De mijne zaten boven in kapsel wat scheuren ,denk dat het net iets te lang in oven heeft gestaan ...maar al doende leert men toch ?

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

65

Re: Chocolate mud cake

Ik ben hem nu aan het maken, hij zit in in de oven (inmiddels een uur). Er zitten bij mij ook al scheuren in de bovenkant, terwijl ik bak op 150 graden.
Ook had ik geen wiskey in huis, maar heb stroh gebruikt.
Ken dit recept van vroeger en moet vast ook lukken :D

Voor mensen die willen afwisselen, walnoten er doorheen is erg lekker. Dit deze wij vroeger altijd.

66

Re: Chocolate mud cake

Nou vanavond bak ik er weer twee :-D en zijn er twee gebakken deze week ,ik vervang de alcohol ....sinasappelsap :-)
En wil ze vanavond vullen ....voordat ze weer op zijn ...

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

67 Laatst bewerkt door LiZZ (11-09-2009 21:33)

Re: Chocolate mud cake

Hij smaakt zeer goed, bij mij was hij in 90 minuten goed, maar heb dan ook een springvorm van 24 cm gebruikt.
Ik heb hem in stukken gesneden en in de vriezer gelegd, dan kan ik af en toe een stukje pakken :D

Oja mijn vriend vond het geen succes, veel te puur... wat jammer nou *)

68

Re: Chocolate mud cake

nou, ik heb hem gisteren afgeleverd als bruidstaart. wel met melkchocolade, vond ik en het bruidspaar veel beter smaken. mijn vriend trouwens ook en die heeft mijn baksels vervolgens een soort van vervloekt! hij zei, ik hoop dat ze mislukken, want dan heb ik ook wat!
en ja hoor, de 25cm brak en scheurde finaal in stukken toen ik hem ging snijden. wilde hem 2 a 3 keer vullen, zoals ik normaal doe, maar dat werkte niet. vraag me af hoe jullie dat doen bij grotere varianten van de CMC. heb ze dus maar 1 keer gevuld.
o ja, en de catering instructie gegeven om ongeveer 2 bij 5 cm te snijden. klein dus. moeilijk inschatten, hoe groot je moet snijden.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

69 Laatst bewerkt door Marian57 (12-09-2009 08:48)

Re: Chocolate mud cake

De taarten staan klaar , en de ene zit in cakeblik (kan ik plakjes snijden) en tweede in springvorm van 24 cm ...
Maar nu wil ze vullen , en heb hier al bij jullie gekeken maar er staan geloof ik drie bij met vulling...en  nu mn vraag ....zou je het kunnen met chocoladebotermix..

Wil eigenlijk een zachteromige vulling(heb namelijk slageroom in huis en monchou/ kersenvullig) dus zou dit samen gaan??? of zou dit er tussen uit gaan als ik het wat aandruk ..
Moeilijk allemaal.........dus wie denkt mee ...:-) :think:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

70

Re: Chocolate mud cake

chocoladecreme kan wel hoor

ik heb vandaag de bruidstaart waar ik het hierboven over had gepost, en geen last van uitstulpende vullingen oid. Gebruiken trouwens geen (bijna nooit) een dijkje. Ik vul liever meerdere keren dun dan een dikke met dijk. Maar bij de CMC heb ik dus wel maar 1 keer gevuld.
Ik zou zeggen, uit proberen en laten weten of het is gelukt! leren we allemaal weer van!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

71

Re: Chocolate mud cake

tipsytaartje schreef:

nou, ik heb hem gisteren afgeleverd als bruidstaart. wel met melkchocolade, vond ik en het bruidspaar veel beter smaken. mijn vriend trouwens ook en die heeft mijn baksels vervolgens een soort van vervloekt! hij zei, ik hoop dat ze mislukken, want dan heb ik ook wat!

Dit wilde ik net posten, een melkchocolade variant.
Hoe maak jij die precies, mijn vriend is namelijk meer fan van witte chocolade.

Ik kwam wel een recept tegen op internet.
White Chocolate Mud Cake
(Recipe by kel11 on HubPages)

350g white chocolate pieces
225g butter
600ml water
3 eggs
400g (almost 2 cups) castor sugar
400g (2

72

Re: Chocolate mud cake

Hoi Lizz,

dank je! Ik heb hem zelf ook al eens met melkchocolade gemaakt, dan kun je gewoon de verhoudingen in het recept aanhouden. Die met witte chocola lijkt me super :D. Voor degenen die het recept liever in het Nederlands lezen:

350 gr witte chocolade in stukjes
225 gr boter
600 ml water
3 eieren
400 gr basterdsuiker
400 gr zelfrijzend bakmeel

Vet een 9 inch/23 cm vorm in (gebruik liever geen springvorm omdat hij mogelijk een beetje lekt). Verwarm de oven voor op 170

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

73

Re: Chocolate mud cake

Eindelijk de mudcake gebakken! Rook heerlijk in huis, maar......ging 'm te snel storten. Had 'm gebakken in een spookbakvorm, maar hij knalde helemaal uit elkaar. Snel de vorm er weer opgezet en omgekeerd, maar de scheuren zijn niet meer te lijmen. Ach, is toch maar voor eigen gebruik (naast de echte taart voor de chocofans), de smaak zal er niet minder om zijn.

Groet, Jolanda

74

Re: Chocolate mud cake

Maak morgen weer mudcake,s en de ene stond in diepvries heb ik aan dochter mee gegeven :-)en wou vanavond aan slag .........maar had geen zelfrijzende meel meer.
Dus morgen wat extra inslagen ,is nooit weg tenslotten ..

Gr MARIAN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

75

Re: Chocolate mud cake

ohhhhh de lijkt mij echt lekker.. hmmmmm en toevallig alles al in huis :D