1

Onderwerp: Kneedbare chocolade

LET OP: HEEL OUD TOPIC!

Hoi,

Ik heb laatst kneedbare (witte) chocolade in de webshop gekocht. Nou ben ik volgende week jarig en wil ik een leuke taart maken met rozen. Laatst heb ik ze (op mijn eerste taartje) van marsepein gemaakt, en dat lukte vrij aardig. Nou vroeg ik me af of ik de kneedbare chocolade ook kan kleuren met vloeistof (omdat niet iedereen in mijn vriendenkring marsepein/ fondant lekker vindt). Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Groetjes, Joyce.

2

Re: Kneedbare chocolade

Geen idee, normaal kun je chcolade kleuren met speciaal vet oplosbare kleurstof maar er zijn er ook die de gewone kleurstof gebruiken en dat lijkt ook wel te kunnen.
Gewoon even klein stukje proberen zou ik zeggen.
En dan hier even melden natuurlijk ;)

Succes !

3

Re: Kneedbare chocolade

Afgelopen week heb ik de witte chocolade gebruikt en het was een succes. Hij is makkelijk te kleuren en smaakt echt super lekker (ben zelf niet zo'n liefhebber van marsepein). Het enige nadeel is dat het snel blijft plakken aan je handen, maar met poedersuiker is dit (zonder dat het nadelige restjes over laat zoals witte vlekken) heel makkelijk te verhelpen.

4

Re: Kneedbare chocolade

Gelukkig dat het makkelijk te kleuren was, ik dacht dat je speciale kleurstof op oliebasis had voor o.a. chocolade te kleuren.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

Re: Kneedbare chocolade

waar kan je dit bestellen of kopen en onder welke naam, want vind het niet terug..