1 Laatst bewerkt door Jax (23-04-2010 23:36)

Onderwerp: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

OP DEZE SITE vind je een aantal snijschema's voor diverse maten ronde taarten.

Als je de snijschema's heb gedownload, moet je ze uitpakken (zijn zip-bestanden) en kun je ze printen. De rondjes met de rode streepjes zijn de binnenrondjes en die zijn op ware grootte. Als je die dus op ware grootte uitprint, kun je ze zo in het midden op je taart leggen. Je moet dan de rode streepjes aan houden om de buitenste rand in stukjes te snijden. De zwarte lijnen zijn voor de stukjes van het binnenste rondje.
Alle binnenrondjes (van alle maten taart dus) zijn kleiner dan A4 formaat en kun je dus zonder problemen thuis uitprinten.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

2

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Fijn. Maarre ik als liefhebber van onze taarten vind de binnenrand stukjes toch echt groter dan de buitenrand stukjes... (Neh kom niks te kort hoor! Hihihi! Heb zelfs "reserve")

Groetjes Sas

3

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Nou, Witje75 (Corina) heeft er een berekening op los gelaten en alle stukjes hebben hetzelfde oppervlak. Dat lijkt dus, dat de stukjes uit de binnenrand groter zijn dan de stukjes uit de buitenste rand. Maar ze zijn echt even groot. (qua oppervlak)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

O, hier ben ik blij mee!!! Heb ik nodig voor een bruidstaart en al mijn boeken zijn al ingepakt voor de emigratie.

5

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Bere handig!!!

Groeten Dorien.

6

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Hoi Jax. Ik mis 32 cm. Volgens mijn berekening kunnen daar 27 stukjes uit en volgens mijn uitgepasserde berekening kunnen uit de 20 cm 12 stukjes van 5x7

7

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

@ Marianne:
Ik zal Witje mailen over de 32 cm. (misschien leest ze dit wel al eerder ;))
En met de snijschema's ben ik uit gegaan van haar berekeningen. Ik ben beter in het "uittekenen" dan het berekenen. :D

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

8

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Toppie Jax!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

9

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

heel erg makkelijk... bedankt!!

10

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

hoi, heb je toevallig ook een schema voor 38 cm 43 stukjes?

11

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

:thumb:

Veel liefs Rafaëla

12

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

geweldig wat handig om te hebben
kan ik dit doormailen naar degene die de bruidstaarten doet aansnijden
merci!!!

13

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ik heb Witje gemaild met de verzoekjes voor 32 en 38 cm rond.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

14

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

heel fijn :)

15

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

handig zeg! Ik kwam telkens al niet uit met de taart van 30 cm.......maar nu zie ik dat je hem in 2 delen kan snijden.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

16

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ik heb van Witje de berekeningen gehad voor de 32 cm rond en de 38 cm rond. Heb alleen nog geen tijd gehad om de snijschema's te maken, maar ze komen eraan!

@Heleen:  Witje schreef in d'r mailtje aan mij dat 43 stukjes voor een 38 cm rond wel veel is. Dat worden dus kleine stukjes. Maar ze heeft 'm wel zo berekend voor je.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

17

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Super!!!!

Ik geef dit voortaan mee aan mijn "klanten" :)

18 Laatst bewerkt door heleen (26-08-2009 12:32)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Jax schreef:

Ik heb van Witje de berekeningen gehad voor de 32 cm rond en de 38 cm rond. Heb alleen nog geen tijd gehad om de snijschema's te maken, maar ze komen eraan!

@Heleen:  Witje schreef in d'r mailtje aan mij dat 43 stukjes voor een 38 cm rond wel veel is. Dat worden dus kleine stukjes. Maar ze heeft 'm wel zo berekend voor je.

hoi,

ik dacht dat het zo klopte. maar mag ook minder punten zijn hoor.
ik had 5 bij 6 cm gerekend... dat is idd een kleiner stukje dan bij jullie.
maar alvast bedankt..!! erg handig zo'n schema.

19

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Okee, ik ga vanavond weer ff klooien met photoshop en dan zet ik ze meteen online. Maar dat vertel ik hier wel weer, als ze online staan dus. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

20

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

mag ik nog even wat zeggen, ik heb niet goed gekeken het 38 cm blik is voor 37/38 personen...sorry.. stom!! :o

21

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Maakt niet uit Heleen. ;)

De aangevraagde maten van 32 cm rond en 38 cm rond staan erbij. En ook 2 vierkante maten.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

22

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Dank je wel :)

23 Laatst bewerkt door Ottolien (27-08-2009 08:34)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Ehh,

Ik ben er heel blij mee Jax, maar bij de onderste/laatste heb je 23 cm "rond" staan en dat moet denk ik "vierkant" zijn.

Maar dat even voor mij als Pietje Precies. Verder echt helemaal super. Ik ben wel blij dat ik zelf niet die grote rond hoef te snijden. Wat een rotwerk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

24 Laatst bewerkt door Jax (27-08-2009 10:52)

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

@Ottolien: Thanks! Heb ik overheen gekeken denk ik. Ik ben ook zo'n Pietje Precies wat dat betreft hoor. :lol:

edit: Ik heb 'm aangepast.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

25

Re: [SJABLOON] Snijschema's diverse maten

Hebben jullie ook een snij schema voor een 28 cm vierkant, 20 cm vierkant en een 25 cm vierkant?

Groetjes,
Patty