1

Onderwerp: Dijkje spuiten???

Hallo,

Ik wil morgen mijn eerste taart gaan maken en vullen. Nu lees ik best veel dat je eerst een dijkje moet spuiten. Wat is dat en hoe doe je dat????

gr, esther

Groetjes Esther

2

Re: Dijkje spuiten???

hoi, een dijkje spuiten houdt in dat je bij het vullen, bij de lagen, eerst een rand maakt met bv botercreme, of icing.  dan doe je pas je vulling erin. Dit randje spuit je met een spuitzak. Hiermee voorkom je dat je bij het afsmeren van de taart de vulling er tussenuit komt en gaat mengen met je botercreme.

3

Re: Dijkje spuiten???

Dijkjes spuit je wanneer je een vulling in de taart doet die niet samen gaat met marsepein en of fondant.
Dwz alle vullingen waar vocht in zit.
En een dijkje spuit je op de rand van de binnenkant van je taart?? Snap je.
Anders moet je even kijken bij Howto`s en dan bij Projecten en dan bij moederdagtaart. Iets naar beneden scrollen en daar zie je in foto`s uitgelegd hoe je een dijke spuit!

Succes!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Re: Dijkje spuiten???

Bedankt voor de tips.

Spuit ik het dijkje met hetgene waar ik de taart mee wil vullen of moet dit echt met botercreme???

gr, esther

Groetjes Esther

5

Re: Dijkje spuiten???

Met botercreme!!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

6

Re: Dijkje spuiten???

jup met botercreme, als je het doet met hetgeen waar je mee gaat vullen gaat de marsepein/ fondant smelten.

7

Re: Dijkje spuiten???

Luna schreef:

Bedankt voor de tips.

Spuit ik het dijkje met hetgene waar ik de taart mee wil vullen of moet dit echt met botercreme???

gr, esther

Als je vult met slagroom of botercreme, hoef je dus geen dijkje te spuiten.
Maar vul je met vochtige vullingen, banketbakkersroom, slagroom en zo, dan heel belangrijk dat dit niet de marsepein kan raken.
Anders smelt de marsepein er helemaal vanaf.