51

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

witje75 schreef:
Kadohke schreef:

Ja idd Petra, Je moet de frosting er lekker dik op doen (als je wilt weten hoe, kijk even op http://video.epicurious.com/index.jsp?a … ac23a3d799 (hoop dat de link werkt, anders effe knippen plakken :))

Je kunt ze makkelijk in de koelkast bewaren, de frosting wordt dan alleen stijf, maar ontdooit prima.

Jammer, die link doet het niet meer.
Was wel benieuwd hoe je dat er mooi op krijgt.
Ik ga die frosting eens snel uitproberen. Ben heel benieuwd.

zoek effe op google naar: red velvet magnolia bakery
Dan krijg je het filmpje!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

52

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Waarschuwing: maak niet het hele recept te gelijk, dan heb je v

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

53

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

die frosting moet met een waarschuwings label komen, 'voorzichtig.......veels te lekker'. Ik ga die frosting voortaan gebruiken voor alles, dus vullen en afsmeren, die is zo verschrikkelijk lekker.

54

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

He bah! Wat hebben jullie nou weer voor lekkers bedacht :)

Ik ga ze ook eens proberen! Maar nu komt het probleem.... ik ben bezig met het Cambridge dieet en mag dus geen lekkere dingen eten :( snik!

Ach, ik wacht wel tot ik klaar ben, dan bak ik ze en dan eet ik ze alle 30 of meer helemaal op :D En dan... dan begin ik gewoon weer opnieuw met het dieet :D

55

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!!!! Heb er net een op! (en moet me beheersen om er niet nog een te maken :lol:) Straks toch maar een lading in de vriezer stoppen :Y :Y (bespoten en wel en dan snel er een uit halen als ik er zin in krijg :shhh: ;) O-)

56

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Nathalie schreef:

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!!!! Heb er net een op! (en moet me beheersen om er niet nog een te maken :lol:) Straks toch maar een lading in de vriezer stoppen :Y :Y (bespoten en wel en dan snel er een uit halen als ik er zin in krijg :shhh: ;) O-)

Schei uit, hou op!!! Kweet het....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

57

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

kom je koffie drinken :lol: ;)

58

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Nathalie schreef:

kom je koffie drinken :lol: ;)

Oeeeee gezellig....lees het wel net te laat. Kom snel een keers langs....je hebt ze toch in de vriezer :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

59

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Maar hoelang die in de vriezer blijven zitten????? :think: ............ :think:  Wacht maar niet te lang :lol: :lol:

60

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Nathalie schreef:

Maar hoelang die in de vriezer blijven zitten????? :think: ............ :think:  Wacht maar niet te lang :lol: :lol:

oo.....ik mail je vandaag nog :lol:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

61

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Velvet cupcakes....zonder red zijn ook heeeeeeeeeerlijk!
Heb altijd aparte rode kleurstof alleen voor de red velvets, en die was op.....
:P:P:P

62

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

RiTi schreef:

Velvet cupcakes....zonder red zijn ook heeeeeeeeeerlijk!
Heb altijd aparte rode kleurstof alleen voor de red velvets, en die was op.....
:P:P:P

Ik heb op internet een tijd geleden wat research gedaan en het blijkt dat de kleurstof idd  geen echte functie heeft. Het schijnt dat dit ter vervanging van chocola is. Chocolade was vroeger heel duur en om toch de textuur en vooral donkere kleur te krijgen van een schte chocoladetaart, mengde met rode kleurstof met cacao.....altijd leuk zo'n compleet nutteloze weetjes :D In ieder geval....met andere woorden: de kleurstof is idd niet noodzakelijk!! :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

63

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb een vraagje over de frosting. Is dat ook waar ze die mooie taarten mee afsmeren in Engeland? Of is dat een speciaal soort Icing. Weet je misschien dan het recept ook daarvan? Die zien er altijd strak uit.
Alvast bedankt Marjon

64

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

obsessie schreef:

Ik heb een vraagje over de frosting. Is dat ook waar ze die mooie taarten mee afsmeren in Engeland? Of is dat een speciaal soort Icing. Weet je misschien dan het recept ook daarvan? Die zien er altijd strak uit.
Alvast bedankt Marjon

Je kunt het er wel prima voor gebruiken hoor, maar dat is het niet. Ze gebruiken daar meestal icing of een soort botercreme. Als je even via de zoekfunctie zoekt op frosting of icing Amerika, vind je verschillende topics hierover.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

65

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Heb ook nog een vraagje over de frosting.
MOET je de cupcakes in de koelkast bewaren (omdat er melk in zit?) of mag/kan het ook 2 dagen daarbuiten staan?

66

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Zou ze niet 2 dagen buiten de koelkast laten staan met de creme erop. Zou dat met botercreme trouwens ook niet doen, maar da's persoonlijk.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

67

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb ook een paar vraagjes over de frosting.

1> kan je het op smaak brengen met andere smaakjes dan de vanille extract? Zo ja, wat is daar allemaal geschikt voor? (Ik denk aan cacao, saroma. oid)

2> Kan je de frosting bewaren in de koelkast? Zo ja, hoe lang?

3> Kan je de frosting ook invriezen?

Dank alvast!

68

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

En ik heb nog wat vraagjes over het cake-recept!

1) de boter; moet dat roomboter zijn of kan het ook met margarine?

2) de bloem; is dat gewoon tarwebloem? Ik had namelijk ook nog de keuze uit 'patentbloem' en nog een andere soort bloem...

3) de kleurstofflesjes waar iedereen in dit topic over schrijft van de toko, dat gaat me hier niet lukken. In de verste verten geen toko te vinden hier. De plaatselijke 'oosterse levensmiddelenboer' kon me niet helpen. Kan ik ik het ook met Wilton extra red doen?  Het gaat toch 'maar' om een eetlepel?

69

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Marion schreef:

Ik heb ook een paar vraagjes over de frosting.

1> kan je het op smaak brengen met andere smaakjes dan de vanille extract? Zo ja, wat is daar allemaal geschikt voor? (Ik denk aan cacao, saroma. oid)

2> Kan je de frosting bewaren in de koelkast? Zo ja, hoe lang?

3> Kan je de frosting ook invriezen?

Dank alvast!

1 Natuurlijk, net als alle botercremes kan je er van alles doordoen.
2Zeker bewaren in de koelkast, gaat zo'n dag of 3 wel lukken. Ik weet niet of het langer kan door de melk?
3 prima in te vriezen, als het ontdooit is, even weer luchtig mixen.

70

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Linus schreef:

En ik heb nog wat vraagjes over het cake-recept!

1) de boter; moet dat roomboter zijn of kan het ook met margarine?

2) de bloem; is dat gewoon tarwebloem? Ik had namelijk ook nog de keuze uit 'patentbloem' en nog een andere soort bloem...

3) de kleurstofflesjes waar iedereen in dit topic over schrijft van de toko, dat gaat me hier niet lukken. In de verste verten geen toko te vinden hier. De plaatselijke 'oosterse levensmiddelenboer' kon me niet helpen. Kan ik ik het ook met Wilton extra red doen?  Het gaat toch 'maar' om een eetlepel?

1 Ik doe het altijd met een pakje margarine. ( niet voor op brood he?)
2maakt niet uit welke bloem, patentbloem, tarwebloem. Als het maar bloem is.
3 De kleurstof van wilton is veel dikker en sterker dan van de toko.
Kan je wel gebruiken, maar neem dan een punt van de theelepel aan kleurstof, en meng dit met een lepel water.

71

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Dank je wel Witje75! Dat was een snelle reactie!
Was al aan het bakken geslagen en de eerste lichting is net klaar!

Ik heb het recept 'gehalveerd', ik hoefde niet zoveel cakjes. Viel nog niet mee 2.5 gram baksoda afwegen etc. ;-)
Oei, ik heb dus eigelijk teveel kleurstof gebruikt? Maar ze zien er helemaal niet  zo  rood uit eigenlijk vreemd genoeg. Ze zien bruin met een iets rode gloed. Ik ga toch verder zoeken naar die flesjes kleurstof dan. Kreeg het ook niet goed gemengd met de cacao, moest wel 3 eetlepels water er bij doen om te kunnen roeren...
Volgende keer pak ik dan ook gewoon weer margarine, vind ik namelijk lekkerder dan roomboter. Ik bak zelfs boterkoek altijd met margarine!

Wat ik zo gek vond was dat de cakjes enorm inzakten! Ik hoefde er dus ook geen plaat op te leggen om de bovenkant af te platten, ze zakten allemaal terug in het papiertje... In de oven waren ze flink omhoog gekomen.
Ik ga er nu even eentje proeven.
H

72

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Waren ze wel gaar? En volgens mij hoeft er ook maar 1 eetlepel in, of iets kleurstof van wilton aangelegd met water.
Zou het kunnen komen doordat je een paar lepels water nodig had?
Zit er meer vocht in dan 1 eetlepel.

73

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hee Linus, ik denk ook dat je cc's nog niet gaar waren. Red velvet is heel luchtig, maar heeft een beduidend langere gaartijd. De kleurstof is, zover mijn research (:D) heeft uitgewezen, geen noodzakelijk ingredient. Heet zorgt alleen voor de typische kleur, maar kan net zo goed worden wegelaten. Daar ligt het dus niet aan.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

74

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Linus schreef:

Dank je wel Witje75! Dat was een snelle reactie!
Was al aan het bakken geslagen en de eerste lichting is net klaar!

Ik heb het recept 'gehalveerd', ik hoefde niet zoveel cakjes. Viel nog niet mee 2.5 gram baksoda afwegen etc. ;-)
Oei, ik heb dus eigelijk teveel kleurstof gebruikt? Maar ze zien er helemaal niet  zo  rood uit eigenlijk vreemd genoeg. Ze zien bruin met een iets rode gloed. Ik ga toch verder zoeken naar die flesjes kleurstof dan. Kreeg het ook niet goed gemengd met de cacao, moest wel 3 eetlepels water er bij doen om te kunnen roeren...
Volgende keer pak ik dan ook gewoon weer margarine, vind ik namelijk lekkerder dan roomboter. Ik bak zelfs boterkoek altijd met margarine!

Wat ik zo gek vond was dat de cakjes enorm inzakten! Ik hoefde er dus ook geen plaat op te leggen om de bovenkant af te platten, ze zakten allemaal terug in het papiertje... In de oven waren ze flink omhoog gekomen.
Ik ga er nu even eentje proeven.
H

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

75

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb net de frosting gemaakt. Ik heb het bloem/melk mengsel toen het bijna op kamertemperatuur was met de mixer lang en zacht doorgemixt zodat ik zeker weten geen klontjes had. Ook heb ik, in plaats van vanille, citroen extract gebruikt. Lekker fris. Ik heb het in 5 porties verdeeld en 1 portie oranje gekleurd voor de cc's van donderdag.

Ik heb alleen kristalsuiker gebruikt en dat lost toch niet mooi op. Je blijft dus de suikerkristalletjes proeven. Volgende keer toch maar op zoek naar de fijne kristalsuiker zoals in het recept staat.

Verder smaakt de frosting echt heel erg lekker. heerlijk zacht. Veel minder botersmaak. Komt in de buurt van de smaak van cake beslag. JAMMIE!

Het is wel veel veel werk, vind ik. En ook niet het leukste werk, dus ik heb me aan de hoeveelheden uit het recept gehouden zodat ik een voorraadje in de vriezer heb!

Ben heel benieuwd hoe het op de cc's smaakt!

Berichten [ 51 tot 75 van 318 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 4 5 13 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting