1

Onderwerp: stroopwafel- en caramelvulling

Was van de week wat aan het experimenteren en een lekker taartje gemaakt.
Taartje van gewoon basisbiscuit met een beetje rumessence hier aan toegevoegd.
Met 3 lagen gevuld, 2 keer met slagroom en hierdoor stukjes stroopwafel en 1 keer met slagroom met saroma in caramelsmaak. Ook een beetje rum door de botercreme.
Vond het een erg lekkere combi!

Groetjes Saskia.

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

2

Re: stroopwafel- en caramelvulling

hmmm klinkt erg lekker!!!
poosje terug kwam ik sinds tijden weer eens op de markt in Emmen, samen met mijn man.
zag daar de stroopwafelkraam staan, en moest gewoon een warme stroopwafel! jeugdsentiment, want we gingen vaak vanuit school er naar toe voor een zak kruimels met stroop erover....hmmmm

(einde onzinbericht haha)

groetjes José

3

Re: stroopwafel- en caramelvulling

ik zat dit laatst ook te denken, of dat een optie zou zijn, maar als jij het al uitgeprobeerd hebt, dan ga ik dat ook proberen!

Groetjes, Dorothea.

4

Re: stroopwafel- en caramelvulling

is heerlijk, heb ook een stroopwafeltaart gemaakt, maar ik had twee lagen 1 slagroom en 1 botercreme met saroma caramel hmmmm. Ik dorst toen geen stroopwafel er door heen te kruimelen. Kreeg op de verjaardag goede berichten, maar wilde in eerste instantie verkruimelde stroopwafels doen. Heb het hierna niet meer geprobeerd/:
oh ja afgesmeerd met de botercreme en bloemstroopwafeltjes als decoratie

5

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Oh ja, wij hadden het ook uitgeprobeerd, maar het verkruimelen van stroopwafels gaat niet echt makkelijk. Waarschijnlijk ga ik het de volgende keer met stroopwafel-kruimels proberen; die zijn op de markt zo te krijgen.

Groetjes, Dorothea.

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Ik had ook niet echt kruimels gemaakt, maar gewoon allemaal stukjes er van af 'geplukt'. Dus echt lekkere stukken stroopwafel erin!

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

7

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Klinkt goed, stroopwafels zijn jummie jummie

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8

Re: stroopwafel- en caramelvulling

iklees dit net voor op de bank, reactie van mijn man: jeetje vallen dan je vullingen dan niet uit je mond?
Nee schat dat is gewoon erg lekker!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

9

Re: stroopwafel- en caramelvulling

sassiefrassie schreef:

Ik had ook niet echt kruimels gemaakt, maar gewoon allemaal stukjes er van af 'geplukt'. Dus echt lekkere stukken stroopwafel erin!

ja dat lijkt mij ook het lekkerste .. zo hou je echt de stoopwafel smaak !!
lekker recept !! die komt zeker in mn recepten boekje :D

10

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Wou morgen iets lekkers maken en was In Emmen en ja heb ook een zak met van die heerlijke stroopwafel kruimels gekocht .Maar nu de vraag ,kun je kruimels gewoon met gesmolten boter en door roeren en dan laten afkoelen ?
En wat kan ik er als vulling (dus top laag) op doen ? ik heb monchou /slageroom/kwark/creme fraich/saromapuddingen in huis :-):-)
Dus dames ,wie heeft een idee voor mij en kan er ook gewone brusselkermiskoekjes doorheen doen en dan twee lagen maken ..... of zou dat te veel van het goede zijn ......

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

11

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Ik heb voor de Taart en trends wedstrijd Hollands Glorie vorig jaar al eens een stroopwafelcreme gemaakt.
Gewoon de botercreme vermengen met stroopwafelkruimels, dus die zonder de stroop.Dan de taart besmeerd met een laag stroopwafel-stroop, recept even googlen maar ik dacht alleen wat keukenstroop met water en kaneel. En dan de stroopwafelbotercreme er bovenop, heerlijk!!!
Ook lekker in combi met merinque-koffiecreme!

12

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Hoe krijg je twee lagen van deze bodems (dus van kruimels stroopwafel of gewone meelkoekjes) ik had ook een taart gemaakt en de familie vond het lekker ,maar zelf vond ik het niet lekker.
Had bodem gemaakt van stroopwafel/koekkruimels) dus roomboter gesmolten en aangezien ik nog al veel kruimels had ook wat meer boter gebruikt en laten opstijven in koelkast , als vulling had ik kwark met slageroom en de laaste stroopwafelkruimels er door met de gelatine blaadjes ,En later op de bodem gedaan en als bovenlaag nog met candystroop rondgespoten .
Maar ik krijg dus geen twee lagen of jullie gebruiken twee bodems ,maar als je dit aansnijd .... breekt de bodem dan niet??
Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

13 Laatst bewerkt door smartje (02-12-2009 22:04)

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Hallo,

ik lees dit bericht net en dacht.. waarom niet de stroopwafels licht bevriezen en dan snijden of hakken in keukenmachine?

is dat al geprobeerd?

Gevonden op superwafels.nl
stroop:
Voor de vulling: 500 gram stroop, 300 gram donkere basterdsuiker, 75 gram boter, 1 theelepel kaneelpoeder.

volgens mij kun je het wafel deeg ook zelf gebruiken en bakken in de koekenpan of als koekjes in de oven.

Voor de wafels: 500 gram bloem, 250 gram gesmolten boter, 150 gram witte basterdsuiker, 50 gram gist, een beetje lauwe melk, 1 ei.

gr. marian

14

Re: stroopwafel- en caramelvulling

Zelf stroopwafels maken kijk hier eens: http://www.stroopwafelmaken.nl/

15

Re: stroopwafel- en caramelvulling

keesvanbalen schreef:

Zelf stroopwafels maken kijk hier eens: http://www.stroopwafelmaken.nl/

Dit is een topic uit 2009..
Ik mag hopen dat de stroopwafels inmiddels gebakken zijn ;)