26

Re: Chocolate mud cake

Nog een vraagje hoe kan ik deze cupcakes het beste bewaren en hoe lang en kan ik ze ook invriezen.

Alvast bedankt groetjes Binkie

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

27

Re: Chocolate mud cake

Hoi verliefdmeiske  (wat een leuke naam)

Ik heb 23 cupcakes uit het beslag gehaald. De papiertjes gevuld met een maat bekertje van 1/4 inhoud.

Ongeveer 18 a  20 minuten op 160 graden in het midden van de oven.

Groetjes Binkie

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

Re: Chocolate mud cake

Woow dat ziet er lekker uit. Die ga ik zometeen maar eens maken! Ik heb alleen geen zelfrijzend bakmeel in huis. Kan ik dit ook vervangen door meel met bakpoeder. Zo ja, wat zouden de verhoudingen kunnen zijn. Graag een reactie. WIl het zo graag gaan maken vandaag nog haha.

groetjes

29

Re: Chocolate mud cake

Nou zat ik te denken, ik wil dit geweldige recept niks aan doen want hij is geweldig zoals hij is, maar wat zou er gebeuren als je er zure room doorheen zou doen???????

Kan dit eigenlijk wel?????? Iemand ervaring hiermee.

Alvast bedankt :9.

Groetjes Binkie

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

30

Re: Chocolate mud cake

Nu kom ik vast met een blonde vraag (zie mijn avatar ;)), maar wat voor soort bloem moet er in?

Re: Chocolate mud cake

jesties schreef:

wat voor soort bloem moet er in?

ik denk eigenlijk gewoon normale patent bloem, wat zou je er anders voor bloem in kunnen doen? bloem is toch gewoon bloem?

32

Re: Chocolate mud cake

Ja maar je hebt patent bloem en tarwebloem. Daar zat een verschil is er mij verteld. Maar goed, het was toch een blonde vraag dus? :D:D

33

Re: Chocolate mud cake

Bedankt voor het recept! Ik kreeg een vraag om een taart van browniemix en dit lijkt me een goede oplossing voor een onmogelijk verzoek.. ;)
Weet je hoe hoog de taart ongeveer wordt en of hij in 2 lagen te snijden is? Hij moet gevuld worden met aardbeienmousse. Of zou je 1 laag aanraden?

34

Re: Chocolate mud cake

Deze week zo weinig tijd gehad voor het forum, dat ik de receptenrubriek al een week niet bekeken heb. En dan zul je het zien: een hoop vragen :D :D Maar goed, ik zal ze proberen te beantwoorden (al dan niet te laat ;) )

Binkie1428 schreef:

Nog een vraagje hoe kan ik deze cupcakes het beste bewaren en hoe lang en kan ik ze ook invriezen.

Jahoor, vriezen gaat prima! Trouwens nog bedankt voor de tip om er cupcakes van te maken, ga ik zeker ook eens proberen!

Mijnwondertje. schreef:

Woow dat ziet er lekker uit. Die ga ik zometeen maar eens maken! Ik heb alleen geen zelfrijzend bakmeel in huis. Kan ik dit ook vervangen door meel met bakpoeder. Zo ja, wat zouden de verhoudingen kunnen zijn.

Dat kan hoor! 1 zakje bakpoeder (16 gram) op 500 gram bloem maakt zelfrijzend bakmeel.

Binkie1428 schreef:

Nou zat ik te denken, ik wil dit geweldige recept niks aan doen want hij is geweldig zoals hij is, maar wat zou er gebeuren als je er zure room doorheen zou doen???????

Kan dit eigenlijk wel?????? Iemand ervaring hiermee.

Dit type cake kan zeker worden gemaakt met zure room, maar dan verandert de verhouding met de andere ingredi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

35

Re: Chocolate mud cake

Ik heb em gemaakt en wat is ie lekker!!!!
Maar wel zwaar eten hoor ;)

36

Re: Chocolate mud cake

In mijn geval: bedankt voor je snelle reactie! :)
De opdracht is voor volgende week, maar ik denk dat ik er al eerder eentje maak.. Je moet toch weten wat voor taart je aan iemand anders geeft ;)

37

Re: Chocolate mud cake

Dit had ik toch bijna gemist!!!! Dat worden chococupcakes bij het kerstdiners van de kids.....!
Leuk al die enthousiaste reacties.

Groet, Jolanda

Re: Chocolate mud cake

als je cupcakjes maakt, doe je er dan nog wat bovenop?
zoals witte gesmolten chocolade?

39

Re: Chocolate mud cake

Heb gisteren mijn eerste mudcake gebakken, mijn hemel, ding woog bijna 1,5 kilo!

Had 'em in een iets grotere vorm gedaan waardoor hij minder hoog werd. Hoop dat 2 keer vullen gaat lukken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Re: Chocolate mud cake

mijn cupcakejes staan nu in de oven, spannend!

Re: Chocolate mud cake

beetje compacte maar erg lekkere cakejes!
theelepel bakpoeder en halve theelepel baking soda erbij en je hebt prachtig luchtige cakejes! tnx!

Re: Chocolate mud cake

misschien een hele gekke vraag, (ben net begonnen)
maar als deze cake klaar is, moet je deze dan ook omdraaien om m te bekleden?

43

Re: Chocolate mud cake

Yep!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

toch gek, die van mij staat er ook al 2 uur in en ik heb nog steeds geen echte schone sate prikker?! ik hoop maar dat dit goed gaat!

45

Re: Chocolate mud cake

Geduld hebben ...................... :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

nou ik heb m nu 2uurtjes uit de oven, heb stiekum een stukje van de bovenkant afgehaald en hij is echt super lekker.
alleen de bovenkant is hard en de onderkant is toch nog een beetje zacht, ik kon m ook niet helemaal netjes van de bodem afkrijgen, het is toch een plat taartje geworden, met moeite 1laag kan ik eruit halen.
komt dit omdat ik misschien een bakblik heb gebruik van 22cm?
heb ik dan toch iets niet goed gedaan?
het lijkt wel een brownie.. :D

47

Re: Chocolate mud cake

Jammer...Wat er misging weet ik niet goed, bij 22 cm zal hij idd iets lager uitvallen, maar toch niet brownie-style laag :/ Het lijkt wel of hij niet goed gerezen is. Misschien de volgende keer wat extra bakpoeder toevoegen? Wat betreft de onderkant die nog een beetje zacht was en de bovenkant hard: na ongeveer een uur even een stukje aluminiumfolie op de bovenkant leggen, dat helpt tegen een te harde korst. (niet te vroeg doen, dan zakt je cake in. Je ziet het meestal wel wanneer het kan, de bovenkant moet er droog uitzien).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

oke, wat ik wel afvraag er staat in het recept dat je de bloem en de cacao moet zeven en daarbij 2eitjes en wat drank bij moet doen, dan staat er dat dat een vloeibaar mengsel moet zijn, maar dat is het bij mij echt niet!!
een soort deeg lijkt het bij mij wel...
klopt dit?

Re: Chocolate mud cake

ooooh, volgens mij moest ik de eitjes en de drank bij de chocola doen, i.pv. bij de bloem en cacao!
jeetje dat word nog wat met mij! :o

50

Re: Chocolate mud cake

oeee. ik heb m gisterenavond gemaakt ( 1 uur en 50 minuten in de oven bij mij.. )
even foto's delen:
http://farm4.static.flickr.com/3127/3162217137_709be35d6a.jpg?v=0

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com