1

Onderwerp: Werther's Echte crème vulling

Wat je met Toblerone en BonBonBloc kan, blijkt ook erg lekker te zijn met Werther's Echte. Je neemt gelijke delen (in grammen) Werther's Echte en slagroom.
Verwarm het in een pannetje totdat de snoepjes zijn opgelost. Halverwege worden de snoepjes een grote plakkerige klomp, maar langzaam lost het verder op. Ik heb het ongeveer tien minuten laten koken onder voortdurend roeren en heb een heel klein beetje water toegvoegd.
Laat het afkoelen tot het goed koud is (koelkast) en klop het stijf.

Heel zacht en smeuïg en een erg lekkere smaak!

groeten, Marieke

2

Re: Werther's Echte crème vulling

Dankjewel die ga ik zeker opslaan...:lol:

Groetjes Marlies.

Re: Werther's Echte crème vulling

Lijkt me echt heerlijk!!!!!!

4

Re: Werther's Echte crème vulling

je bedoelt dan die harde snoepjes? want geloof dat ze tegenwoordig ook die zachte hebben

klinkt erg lekker!

groetjes José

5

Re: Werther's Echte crème vulling

Ja, ik bedoelde de harde snoepjes. Maar wie weet is het met de zachte ook erg lekker :-)

groeten, Marieke

6

Re: Werther's Echte crème vulling

En dit post je als ik aan het lijnen ben!!!????? ;) :lol:
No way dat ik dit ga maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Werther's Echte crème vulling

ik schrijf het gelijk op mijn boodschappenlijstje :D

groetjes José

8

Re: Werther's Echte crème vulling

Deze lijkt me erg lekker, maar heb er toch een vraag over.

Het is mij niet helemaal duidelijk of je de slagroom eerst moet kloppen en daarna de gesmolten werthers erbij doen? Of moet het het de gesmolten werthers en slagroom tegelijk geklopt worden?

9

Re: Werther's Echte crème vulling

@sunshine, je doet de werthers in een pannetje samen met de nog ongeklopte slagroom (dus zo uit de koelkast). Als het dan klaar is, zet je het weer in de koelkast en als het afgekoeld is, dan pas opkloppen.

Groetjes, Dorothea.

10

Re: Werther's Echte crème vulling

Oké thanks! Ga ik zeker uitproberen!

11

Re: Werther's Echte crème vulling

Ik ga deze straks ook proberen?

Wat is een lekkere combinatie hierbij?
Ik zat zelf te denken aan mona toetje chocodreams (witte crispy chocolade)

Kan je hier ook mee afsmeren??

12

Re: Werther's Echte crème vulling

klinkt goed!

Misschien ga ik ooit nog wel eens proberen, als ik weer in maat 44 pas :s
Want het klinkt zooo verschrikkelijk lekker! :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

13

Re: Werther's Echte crème vulling

het pannetej staat nu op t vuur  :thumb:

14

Re: Werther's Echte crème vulling

Annemiek90 schreef:

Wat is een lekkere combinatie hierbij?
Ik zat zelf te denken aan mona toetje chocodreams (witte crispy chocolade)

Kan je hier ook mee afsmeren??

Ik gebruik hem vaak samen met bastogne botercreme (naar smaak bastognekruimels door de botercreme mengen), maar ik moet zeggen dat de chocodreams ook erg lekker klinkt.

Ik zou er zelf niet mee afsmeren, vind hem daar niet stevig genoeg voor.

Eet smakelijk straks!

groeten, Marieke

15

Re: Werther's Echte crème vulling

hellup, mijn dochter is gek van werthers dus de vulling.....werthers.
Maar nu wil ik hem opkloppen maar helaas het mengels klopt niet op..........zit me vndaag niet mee want mijn bestelling vd shop is ook al niet optijd binnen grrrrrr
Dus geef me een tip zodat de vulling wel gaat lukken.

grt joyce

16

Re: Werther's Echte crème vulling

Even in de diepvries, half uurtje of zo... Daarna opnieuw kloppen...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17

Re: Werther's Echte crème vulling

hee!
dit lijkt me echt onwijs lekker!
alleen, als je er een taart mee vult, doe je het er dan tussen of door het beslag heen.

groetjes, Lisa

18

Re: Werther's Echte crème vulling

Ertussen. Dat wordt hier altijd bedoeld met vullen. Als je iets door je beslag heen roert krijg je een andere soort/smaak van taart/cake/kapsel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

19

Re: Werther's Echte crème vulling

Hallo!

Even een vraagje.
Er gaat geen klopfix doorheen om de boel steviger te maken?
Ga 'm nl. morgen uitproberen en wil niet dat ie mislukt, vandaar.

Bedankt!

20

Re: Werther's Echte crème vulling

Kun je voor de zekerheid doen hoor...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Re: Werther's Echte crème vulling

Zoo, dit klinkt als een heerlijke vulling, eens afwachten wanneer ik hem eens kan maken :D

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

Re: Werther's Echte crème vulling

bedankt voor de tip! had het met vaderdag gemaakt voor mn mannetje, en hij was er superblij mee!

23

Re: Werther's Echte crème vulling

Zou dit ook met sojaslagroom werken? mijn zoontje heeft een koemelkeiwit allergie en ik ben nu dus flink aan het rondneuzen naar lekkere vullingen maar wel die hij mag hebben!

Het word mn eerste taart komend weekend (voor mn man!) daarna mn eigen verjaardag en daarna mn kleine man die 1 word... alleen vruchten ofzo ertussen is ook zo saai!!

Tips en meer ideen/ recepten zijn meer dan welkom! Heb in ieder geval al een basisrecept voor de cake overgenomen hier! (Van Marlies die hem ook eens van het forum had afgehaald!)


Ander vraagje: wat is het verschil tussen fondant en marsepein? wat werkt beter of is het een beter voor bepaalde zaken?
Ik heb nu fondant gehaald maar is dat eigenlijk wel handig??

Groetjes Esther

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

24

Re: Werther's Echte crème vulling

@esther1979

Het grootste verschil tussen marsepein en fondant is dat er in marsepein amandelen zitten. En volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat je met marsepein makkelijker kunt boetseren.
Even een beetje rondneuzen op het forum en dan zul je waarschijnlijk wel een hoop informatie vinden. Een tip: dit is al een oud onderwerp dus zul je hier niet veel reacties krijgen, je kunt dus beter bij nieuwere onderwerpen zoeken. Welk merk fondant heb je, want bij pettinice zit er melkpoeder in! Maar ik neem aan dat je wel goed op de verpakking hebt gekeken of het koemelkeiwitvrij is :Y
Veel succes met bakken!

25

Re: Werther's Echte crème vulling

Ben hem nu ook aan het maken en hij stijft bij mij ook niet zo goed op tot een lobbige slagroom. Ga hem ook maar even in de diepvries parkeren denk ik ( met dank aan bovenstaande tips) Ben benieuwd...hij smaakt namelijk echt super! Wauw!