Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ze waren heerlijk, ik ga ze even posten op de cupcakes parade,
ps heb de kleurstof bij de TOKO gehaald, de vanille essence ook en het maagzout bij de Etos, oftewel zuiveringszout, wit met groen doosje!!

Groeten Marika

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

27

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ja heerlijk he Marika...zeer verslavend!!! Fijn dat je alles hebt gevonden.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

28

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

net de CREAM VANILLE FROSTING gemaakt
het zag er allemaal goed uit , maar er zitten van die brokjes in :-/
nogthans heb ik het goed gedaan , en het zag er goed uit maar mischien komt het door het nagaren? met de bodem van pan nog warm had?
en waarom maar 15 min in koelkast?

kan je die lang bewaren? en of invriezen?

maar waarvoor dient die azijn eigenlijk?

en kan er daar wat anders aan toegevoegt worden of die vanille smaak?

zoals alleen cacaopoeder? ofzo?

heellllllllll veellllllllll vraagjes he

29

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Brokjes?? Hmmm, heb ik nog niet gehad. Je moet de melk/bloem mix wel heel goed blijven roeren (met garde) tijdens het koken anders komen er inderdaad klonten in,  misschien dat het dat is? Ook goed over de bodem roeren! Je mag ook best flink hoog kloppen nadat je de roux bij de botermix stopt.

15 minuten in de koelkast is omdat het anders veel te hard wordt er er niet meer mee te werken is. Na 15 minuten in de koelkast is het precies goed op om de cupcakes/taart te spuiten.

De azijn in het recept zelf veroorzaakt een chemische reactie met de baksoda waardoor de kleur beter naar voren komt. Zal ook wat met rijzen te maken hebben misschien.

Tuurlijk kun je een ander smaakje dan vanille toevoegen. Gewoon experimenteren, Alleen cacaopoeder zou ook kunnen, maar dan klopt de vochtverhouding niet, je laat immers de vanille-essence weg. Je zou dus iets meer kleurstof of een ander smaakje moeten bijvoegen (of iets minder cacao)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

30

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik heb ze van de week ook proberen te maken maar ze zijn niet geworden wat ik ervan gehoopt had :S

Ik vond de kleur niet goed.....ze waren namelijk bruin ipv rood. Kun je ook minder cacao erbij doen en meer kleurstof?? Ik had al meer kleurstof gebruikt omdat het beslag zo bruin was.
Daarbij lieten de papiertjes weer los argggggg. Had de oetker( de dikke) papiertjes gebruikt. Deze bleven redelijk zitten maar na het afkoelen dekte ik de CC af en een dag later waren ze allemaal los. Geen gezicht. :O

Uiteindelijk heb ik ze maar een enkeltje vuilnisbak gegeven :lol:
Gelukkig had ik de frosting nog niet gemaakt...enkel de CC's :D

Groetjes Angelique

31

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

In principe moeten ze (ook zal zijn ze bruin) hetzelfde smaken. Er moet ook belachelijk veel kleurstof in. Ik heb bij de toko grote flesje vloeibare gekocht en eigenlijk moeten er'2 van zo'n flesjes in. Ik gebruik er 1 en doe er een beetje water bij. Heb de laatste paar keer wel iets meer last van schiften gehad. Denk dat de karnemelk ook echt op kamertemp moet zijn.  Dat de papiertjes loslaten, tja, weet ik ook niet, heb ik nog niet gehad....gewoon stug verder bakken. heb al 3 keer een taart proberen te maken met het recept (1e keer ging wel) en heb er al 2 weg kunnen gooien....'t is niet ut makkelijkste recept, maar ooooo zo lekker!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

32

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

oh. wat jammer Ang, dan heb ik zeker geluk gehad. Ik had trouwens kleurpasta gebruikt en aangelengd met wat water. En de kleur was goed, toch ? Heb nergens problemen mee gehad. Wat raar dat de papiertjes loslieten, vraag me ook af hoe dat kan.

33

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik ga de vulling/creme morgen maken...kan ik gewoon smaakstoffen erbij doen? zo ja, wanneer
:-P

info@minniescakes.com

34

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik heb de cupdakes al gemaakt, maar met philadelphia en poedersuiker.

info@minniescakes.com

35

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Mmm..dat zal vast ook heel lekker zijn Minnie !

36

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ja, dat gebruiken ze in USA idd ook als creme, cream-cheese-frosting

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

37

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hoi!

Ik heb deze cupcakes vandaag gemaakt.
En dit is ervan geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYQ3UFQK.jpg

Groetjes Michelle...

38

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Oeeh Michelle, lekker!!! Vond je ze niet verukkelijk!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

39

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ja, ze waren inderdaad heel erg lekker!

Groetjes Michelle...

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:

15 minuten in de koelkast is omdat het anders veel te hard wordt er er niet meer mee te werken is. Na 15 minuten in de koelkast is het precies goed op om de cupcakes/taart te spuiten.

Maar waar en hoe bewaar de dan de cupcakes die al voorzien zijn van een smak frosting?
In de koelkast? Wordt het dan niet hard of moet je ze eerder uit de koelkast halen?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

41

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Zet ze in de kelder of zo. Houdt zich wel een dag goed, maar als je ze in de koelkast stopt, moet je ze gewoon een uur van te voren eruit halen, dan smaken ze prima.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

42

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Katja,

Weet jij ook of je de frosting kunt invriezen?? Om namelijk gelijk 30 CC's te maken lijkt me wat veel voor ons tweetjes. :lol:
Dan kunnen we zo naar buiten rollen als we die burgemeester hebben gemaakt.
Nou ja het scheelt nu ook niet veel hoor :lol:

Of heb je dat ook nog niet geprobeerd?

Groetjes Angelique

43

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Nou, ik heb een taart met de frosting erop in de diepvries zitten...heb 'em alleen nog niet ontdooid! Dus, invriezen gaat in ieder geval :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

44

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadokhe,

Wat zijn deze cuppies verschrikkelijk lekker :D :D :D

En wat krijg ik er een mooie kleur tong van hahahaha

Life is uncertain... do the wud first! ;)

45 Laatst bewerkt door Knubje (16-11-2008 15:07)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Heb gisteren weer een poging gedaan en deze keer zijn ze helemaal gelukt. Alleen had ik ook net als blackangel wat brokjes erin. Ik had zeer zeker goed geroerd.....ook over de bodem.
Ik denk zelf dat het gekomen in daardat ik het bakpapier op de pan had gelegd ipv op de roux. Volgens mij verkomt dat vliesvorming net als bij kookpudding :D als je het papier bovenop het mengsel legt. Doe je dat niet dan komt er dus een dik velletje op het mengsel waardoor er wat brokjes in de frosting komen

Al met al waren ze goed gelukt verder ook de kleur en ze zijn gretig verobert hier :lol:
Op naar de volgende portie CC's :Y

Ik had trouwens nog frosting over en heb deze dus ook ingevroren. Ben ook wel benieuwd hoe het uit de vriezer komt!

Groetjes Angelique

46

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Knubje schreef:

Heb gisteren weer een poging gedaan en deze keer zijn ze helemaal gelukt. Alleen had ik ook net als blackangel wat brokjes erin. Ik had zeer zeker goed geroerd.....ook over de bodem.
Ik denk zelf dat het gekomen in daardat ik het bakpapier op de pan had gelegd ipv op de roux. Volgens mij verkomt dat vliesvorming net als bij kookpudding :D als je het papier bovenop het mengsel legt. Doe je dat niet dan komt er dus een dik velletje op het mengsel waardoor er wat brokjes in de frosting komen

Al met al waren ze goed gelukt verder ook de kleur en ze zijn gretig verobert hier :lol:
Op naar de volgende portie CC's :Y

Ik had trouwens nog frosting over en heb deze dus ook ingevroren. Ben ook wel benieuwd hoe het uit de vriezer komt!

oh....krijg nu al trek...

Heb nog een hele red-velvet taart in de vriezer...morgen gaat hij eruit!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

47

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan maken met Wilton Red kleurpasta?
Hoeveel pasta pak ik dan en met hoeveel water aanlengen?

48

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Zou voorzichtig zijn met te veel water, kan gaan schiften met de boter. Zou 10 ml water, en 10 vanille-essence nemen en dit mengen met een half tl kleurstof! Kun je niet naar de toko voor een flesje kleurstof? is niet duur.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

49

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:

Ja idd Petra, Je moet de frosting er lekker dik op doen (als je wilt weten hoe, kijk even op http://video.epicurious.com/index.jsp?a … ac23a3d799 (hoop dat de link werkt, anders effe knippen plakken :))

Je kunt ze makkelijk in de koelkast bewaren, de frosting wordt dan alleen stijf, maar ontdooit prima.

Jammer, die link doet het niet meer.
Was wel benieuwd hoe je dat er mooi op krijgt.
Ik ga die frosting eens snel uitproberen. Ben heel benieuwd.

50

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb de cream frosting gemaakt, voor op gewone cupcakes.
Ook nog wat meringue botercreme gebruikt, en de bezoekers laten proeven welke het lekkerst waren. Nou, hij won bij allemaal! Wel vind ik hem zoeter dan de andere.
Maar verder heerlijk zeg!