1

Onderwerp: aparte show-off met taarten voor tips?

Hallo Moderators!
Ik heb de topic mee gelezen over de 'lelijke taarten' en dacht is het misschien toch niet een idee om een aparte rubriek te openen voor forummers die daar hun taarten kunnen plaatsen als ze tips willen? Dan is dat ook meteen duidelijk voor iedereen dat iemand tips wil. Nu lees je er soms overheen dat iemand tips wil. Zomaar een hersenspinsel hoor en dacht ik gooi het in de groep.

Groetjes Marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

2

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Heb ook het topic gelezen en ik zat juist te denken aan een aparte rubriek voor de taartenbakkers die juist alleen de taart ter inspiratie willen laten zien. Dus dat je daar gewoon niet op kan reageren. En mocht je juist iets willen weten of gewoon reacties / tips willen hebben dan kan je dat doen in het andere topic...

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Hmmm... moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt warm voor loop. Nathalie zei in het andere topic ook al dat het eigenlijk geen doen was, en ik denk zelf dat je toch lastige situaties krijgt. Want een taartje waar je w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

ik vind het zo leuk dat alle taarten door elkaar staan en ik vind het zo leuk dat deze site lekker positief is.. dus van mijn hoeven er geen twee aparte topics..weet ik helemaal niet meer waar ik moet kijken en krijg je nog meer verschil tussen prof en amateur begin..

ik functioneer alleen op suiker...

5

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet veel voel voor splitsen, om dezelfde redenen die irene evy noemt! En ik vind het wel lekker werken dat je zelf aan kunt geven of je tips wilt of niet. We hebben er met zijn allen een beetje aan moeten 'wennen', maar volgens mij werkt het nu wel aardig.

Ik zat nog wel wat te brainstormen over hoe je snel duidelijk maakt dat je tips wilt, misschien kunnen we ergens een leuke smiley daarvoor vinden?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

volgens mij halen we dan veel te veel werk op de schouders van de moderators!.

Ik reageer gewoon alleen op taarten die voor mij mooi zijn.
Maar dan nog niet eens altijd.
Gezien de enorme groei van het forum en de leden en dus ook de plaatsers, mis ik soms hier en daar ook nog wel eens wat.

Als ik dan toch op een "lelijke" taart reageer dan is het waarschijnlijk een goed bedoelde tip of antwoord op een vraag.....

Ik vraag me af of een vragende-ik-wil-een-tip smiley effect heeft. Wellicht als je echt een tip wilt kan het toch in de rubriek vragen over bekleden/decoreren e.d. geplaatst worden?

Mijn advies, lekker zo laten....... (ik weet niet of je daar wat aan hebt ;) ).

succes....

groetjes Kitty

er is altijd wel een reden voor taart

7

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Ik vind het allen zo jammer dat de nieuwelingen soms ondergesneeuwd worden. Of minder bijzondere taarten (ik vind eigenlijk dat er geen lelijke taarten zijn) niet zo veel reacties krijgen. En dan lijkt het erop dat alleen de bijzondere taarten die eruit springen of van de forummers die gewoon goed en mooi kunnen decoreren (vanuit de ervaring) wel veel reacties krijgen. Maar misschien is het ook mijn eigen 'probleem' hoor.
Onbewust 'betrap' ik me erop dat, omdat de kwantiteit het laaste half jaar heel veel hoger is, ik niet alle taarten meer kan zien, en ook geen reactie meer kan geven, en dan ga je automatisch schiften op taarten die al meer reacties hebben gehad om te gaan bekijken. Daarom dacht ik is misschien toch handig om een rubriek te  maken waar je zelf je taart kan posten/showen en duidelijk is dat je een tip wilt. De andere taartenshow-of kan dan inderdaad zoals Wietske aangeeft.
Maar misschien ervaar ik dat alleen zo en is het niet echt een 'probleem'. Dan gewoon zo laten hoor!
(en ga ik me voornemen juist reacties te plaatsen bij de nieuwe forummers, want het krijgen van reacties blijft gewoon errug leuk!)
Groetjes Marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

8

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Ik, als nieuwkomer en beginnend taartenbakker, zou dolblij zijn met tips om wat te verbeteren aan de taart.

Als ik een foto ga plaatsen zal ik hier dus ook echt om vragen. Ik denk dat dat de simpelste oplossing is. Gewoon om (opbouwende) kritiek vragen.

9 Laatst bewerkt door wietske (13-03-2008 14:00)

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Marije, ik ben het wel met je eens hoor. Ik heb af en toe het probleem van, zal ik m'n taarten nog wel posten... reacties krijgen op een taart is uiteraard hartstikke leuk, maar voel me er wel eens verlegen mee, ook omdat beginnende taartenbakkers meer hebben aan tips/reacties. Nu heb ik soms het idee dat de taarten van de beginnende taartenbakksters soms worden ondergesneeuwd onder de gevorderde taarten (waar vaak veel reacties op worden gegeven) en dat vind ik heel jammer.

Maar het is uiteraard wel leuk om je taarten te blijven showen ter inspiratie voor anderen, vandaar dat ik m'n taarten wel blijf posten :)

Ik zou het dan wel zo doen dat wil je alleen je taart ter inspiratie posten, dan kan je hem in de ene show-off plaatsen maar heb je vragen of wil je gewoon reacties op je taart, dan post je hem in de andere show-off. Dus ik zou niet zeggen dat mensen dan alleen nog maar mogen posten in 1 show-off. Je hoeft dan geen onderscheidt te maken tussen gevorderde en beginner.

Maar goed zo laten is ook prima hoor Marianne :Y , ik denk alleen maar even mee ;)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

10

Re: aparte show-off met taarten voor tips?

Persoonlijk vind ik 1 Taartenparade wel voldoende, om nog een beetje overzicht te  kunnen houden :-)
Ik ben bang dat taarten in een aparte show off een stuk minder bekeken zullen worden dan in de "gewone" show off.
Ik denk wel dat het l zou helpen als er wat duidelijkere omschrijvingen
in de titels worden geplaatst.
Ik betrap mezelf er nl. wel op dat, vooral in het weekend als er veel taarten zijn gepost, ik de titels als : mijn 1e taartje, mijn 2e taartje, snel taartje...etc. oversla :o,
terwijl elk taartje het wel verdiend om bekeken te worden :Y

gr angelique