1

Onderwerp: red velvet cupcakes

Van the bekende magnolia bakery

Een tut in 3 videokes

http://video.epicurious.com/?fr_story=5 … rf=sitemap

Re: red velvet cupcakes

Gaaf deze link!! Goh dat beslag wordt wel echt heeeel rood zeg :D en jee wat gebruiken ze toch verschrikkelijk veel creme op de cupcakes!

Groetjes, Marleen

3

Re: red velvet cupcakes

jammer dat het engels is :-/

is dat zoveel kleurstf dat erin gaat?

4

Re: red velvet cupcakes

Ze zien er wel leuk uit, maar gedver; zoveel kleurstof en botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Re: red velvet cupcakes

leuk om te zien, maar inderdaad verschrikelijk veel kleurstof.
en die creme een bedenking... bloem? zonder te bakken? ik dacht dat dit niet gezond was... herinner me dit uit een of andere discussie met granny...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: red velvet cupcakes

belluna schreef:

leuk om te zien, maar inderdaad verschrikelijk veel kleurstof.
en die creme een bedenking... bloem? zonder te bakken? ik dacht dat dit niet gezond was... herinner me dit uit een of andere discussie met granny...

Maar ze verwarmt het toch wel?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

Re: red velvet cupcakes

Leuk om te zien !

8

Re: red velvet cupcakes

Sir Kneighf schreef:
belluna schreef:

leuk om te zien, maar inderdaad verschrikelijk veel kleurstof.
en die creme een bedenking... bloem? zonder te bakken? ik dacht dat dit niet gezond was... herinner me dit uit een of andere discussie met granny...

Maar ze verwarmt het toch wel?

sorry, dat heb ik niet gezien... ik keek er even naar op het werk dus zonder klankt ;) , maar ik weet niet of "verwarmen" volstaat en bloem niet echt "gebakken" moet worden...  maar zoals ik al zei, ik ben er niet zeker van!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Re: red velvet cupcakes

Ik heb het even bekeken,en het recept uitgeprint,maar ze gebruiken cake flour,not the self rising kind,is dat nou gewone bloem????

10

Re: red velvet cupcakes

wil niemand dit maken? ik ben heel curieus naar het resultaat ;)

nu ik het recept beter gelezen heb, maak je een dikke "pap" van de bloem en melk, dus goed gekookt, geen gevaar meer met bloem :D

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: red velvet cupcakes

ik kan me van cakecentrale.com alleen maar lovende berichten herinneren over deze red velvetcakes. Misschien dat ik het toch eens ga proberen. Eigenlijk iets voor de cupcakedag dan kunnen er meer mensen van proeven ;) :-D

12

Re: red velvet cupcakes

ik krijg er zin in, misschien als er nog energie overblijft na de zwemlessen van de kids!!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

Re: red velvet cupcakes

... en ondertussen heb ik ook de "reviews" gelezen, niet echt lovend.... dus op zoek naar een beter recept, dat op karentjes site is opnieuwe lezen :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

14

Re: red velvet cupcakes

ohh mooi! Ik wil ze ook wel maken, maar niet met die icing. Wat voor kleurstof is dat trouwens? dezelfde kleurenpasta die je hier ook in de webshop kunt kopen? want die heb ik nl. en dan vind ik het wel heel erg veel. of zou het van die vloeibare kleurstof zijn die je ook inde toko kunt kopen?

15

Re: red velvet cupcakes

Ik heb dit recept nooit geprobeerd, het was maar omdat het van de o zo bekende magnolia bakery (waar the sex in the city girls onder andere cupcakes kochten) was.

IK heb op mijn site een red velvet recept staan (ik zet er alleen maar recepten die ik ook zelf effectief gemaakt heb) en die was heel lekker.
Dat is zo een zachte chocoladesmaak, niet bitter, niet te zoet. En de combinatie met die room en mascarpone is zo vreselijk lekker.
Ik heb dat (de room) ook al een paar keer als gewoon dessert gemaakt met rood fruit. Dat is om ervan te blijven eten.