1 Laatst bewerkt door Ria (M.C.) (19-01-2008 13:14)

Onderwerp: Vullingen

Jozien schreef:

OEPS! Door de update is dit topic verminkt :S Gelukkig staan alle recepten sinds dinsdagavond ook vrijwel allemaal in het receptengedeelte van de site :)

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

+update: Ik heb een back-up gevonden, ze staan er weer. Maar: veel recepten zijn verminkt, ze worden afgebroken vanaf het moment dat er een trema of accent in het recept staat (ingrediënt, crème) en dat gebeurt dus vaak. Dus mijn advies: zoek via de link hierboven.

Binnen deze site heb ik gezocht naar een niet nader bepaalde vulling, want ik wist nog niet wat er zoal gebruikt kan worden. Gebruik gemaakt van de zoekfunctie "vulling AND recept". Dikwijls wordt dan een onderwerp zichtbaar waarbij geen recept staat vermeld maar enkel dit woord wordt gebruikt (door de poster of in een van de vaak vele reacties). Het is dus een heel gepuzzel om gegevens te vinden als je niet specifieker zoekt. Na het doornemen van de zes bladzijden die ik bij dit zoeken te zien kreeg (een zeer tijdrovende bezigheid), kwamen er toch overweldigend veel recepten voor vulling boven drijven:

Aangevette slagroom
Aardbeienbavarois met yoghurt
Aardbeienmousse
Advocaattaart
Advocaatvullling
After-eightvulling
Amandelcrème
Appeltaartvulling à la Vlits
Amarettocrème
Baileysvulling
Banaanmousse
Bananenhopjesvulling
Banketbakkersroom
Bastognecrème
Bokkenpootjesvulling
Bokkenpootjesbavarois
Bonbonblocvulling
Bosvruchtenbavarois
Botercrème
Botercrème, smeuïge
Botercrème, stevige
Botercrème met eidooiers
Botercrème met eiwitschuim
Botercrème op basis van witte ganache
Caramelganache
Caramelroom (basis)
Creamy Cream Cheese Frosting
Champagnecrème (de luxe/eenvoudig)
Cheesy banana fluff
Chipolata 1
Choco-/hazelnootcrème
Chocolade-Armagnaccrème
Chocoladecrème
Chocoladefudge
Chocoladeganache
Chocoladeglazuur/-crème
Chocolademousse
Chocolademousse met marshmellows
Chocoladeslagroomvulling
Citroenbavarois
Citroencrème
Citroenkwarkmousse
Citroenvulling
Citrusvulling
Crème au beurre (mix)
Dadelbavarois
Daimvulling
Dulche de leche
Fruity ganache
Fudge icing
Ganache
Gele room koemelkvrij
Granny Smith-mousse
Hazelnootmousse
Hemelse modder
Kersenbavarois
Kersenvlaaivulling
Koffiecrème
Kokosmousse
Kokosvulling 1
Kokosvulling 2 (3x)
Kwarkbavarois
Lemon curd 1
Limoenbavarois
Marsvulling
Mascarpone met aardbeien en witte chocolade
Mascarpone met advocaat en boerenjongens
Mascarpone met caramel
Mascarponevulling
Mergpijpjesvulling
Meringue schuim
Mokkacrème
Monchoubavarois
Mokkacrème au beurre
Nogavulling
Notenpuree
Paastaartvulling
Perenvulling, kruidige
Praliné-crème
Pruimenjam
Rumbotercrème
Sinaasappel-passievruchtcrème
Sinaasappel-limoen-geleivulling
Sinaasappel-perzikvulling
Slagroommousse met vruchten
Tiramisu
Tobleronevulling
Vanillebavarois
Vruchtengelei
Werther's Echte-crèmevulling
Vulcrème
Witte chocolade-/yoghurtvulling
Witte ganache
Zoete kastanjecrème
Zwitserse room

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

2

Re: Vullingen

Ria (M.C.) schreef:

Is het een idee om wat meer recepten op te nemen in het hoofdmenu onder "recepten". Dat bespaart menig beginner een hoop gezoek.

Ja dat is een goed idee :o Staat nl. al enige tijd op de todo-list....
Wat ook op de todolist staat is de site dusdanig aanpassen dat dat soort dingen ook door anderen kunnen worden gedaan (voor de kenners: ik wil een CMS), dan slinkt de todo-list wat harder misschien.....

Maar deze lijst is sowieso heel veel waard, eens even kijken waar we hem een prominent plekje kunnen geven. BEDANKT dus!!! :thumb:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Vullingen

oh, kijk dit is nu handig. Weet ik wat voor vullingen er allemaal zijn, Bedankt.
En Marianne succes!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Re: Vullingen

Ria, je bent een engel! Als ik dit zo lees kan ik gelijk kijken wat ik in een taart wil gooien, voor het recept even de zoekmachine en voila. Geweldig!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Re: Vullingen

Alle recepten zijn onder elkaar gezet in een word-document (en de lijst is inmiddels enigszins aangevuld). Stuur me maar een mailtje als je interesse hebt.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

6

Re: Vullingen

ik heb je gemaild....

er is altijd wel een reden voor taart

7

Re: Vullingen

hai ik heb je ook gemaild voor de lijst bedankt

8

Re: Vullingen

Oh Ria, pas op hoor met zulke opmerkingen ;) want nu wil ik dat ook wel heel erg graag. Heb je ff gemaild. Bedankt voor al het werk hoor!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Re: Vullingen

hoe komt het dat ik meer dan de helft van deze recepten- vullingen niet terug kan vinden onder de rubriek"recepten"? ik zou graag een aantal van deze vullingen proberen maar vind ze niet. :s

10

Re: Vullingen

Jaja wil ook wil ook stuur je een mailtje

11

Re: Vullingen

laf joe laf joe, ik heb zelf ook eens een begin gemaakt met 8 pagina's recepten en wat naar word documenten gekopieerd, maar zoveel had ik niet gevonden, zeker niet met alle reacties etc.
Ik ga je mailen, met een dikke knuffel voor al je moeite

Alles goed???? nee 3 fout

12

Re: Vullingen

De lijst is inmiddels aangevuld met nog wat recepten:
Baileysvulling
Bananenhopjesvulling
Bokkenpootjesvulling
Bosvruchtenbavarois
Chocoladefudge van Toba Garrett
Citrusvulling
Granny Smith-mousse
Hemelse modder
Limoenbavarois
Vanillebavarois
Vulcr

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

13

Re: Vullingen

Je kan ook in de receptenhoek een sticky maken met al deze vullingen. En dan elke naam linken naar de topic met het recept (aanklikbaar maken).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

14

Re: Vullingen

Ik weet niet hoeveel ik hierover mag zeggen van Marianne, maarreh...

Er wordt aan gewerkt!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

15

Re: Vullingen

Af en toe een aanvulling van de lijst, inmiddels ook bovenaan bij dit topic bijgewerkt:

Chocoladeglazuur/-cr

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

16

Re: Vullingen

Super Ria!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17

Re: Vullingen

Jozien, ik zie dat er een koppeling is van twee vullingen naar het oorspronkelijke topic (in ieder geval eentje ervan, de ander is niet werkzaam). Gaan jullie dit met alle items in de lijst doen? Dat zou helemaal makkelijk zijn....

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

18

Re: Vullingen

Hihihi, betrapt.....ik dacht ik kijk even of dit werkt en hoeveel werk het is....

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

19

Re: Vullingen

Jozien schreef:

en hoeveel werk het is....

Ik zeg niks.. :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Re: Vullingen

waarom kan ik de helft van deze vullingen niet aan klikken. kan ik wel via iemand dan aan het recept komen want eer zitten  er een paar lekkere bij die ik uit wil proberen

21

Re: Vullingen

Als ik het topis naar boven lees, dan denk ik dat het veel werk is ;)
Maar goed als jezelf even de zoekfunctie gebruik en daar de betreffende vullimg in tikt, dan komt je er vanzelf.
Succes!

Re: Vullingen

Ik heb je ook een mailtje gestuurd. In ik wil er zo veel mogenlijk gaan proberen.
Jammie zegt mijn man al.
Hij is een gewild proefkonijn. Hahaha

23

Re: Vullingen

naomitje schreef:

waarom kan ik de helft van deze vullingen niet aan klikken. kan ik wel via iemand dan aan het recept komen want eer zitten  er een paar lekkere bij die ik uit wil proberen

Ik ben er mee bezig, maar het is behoorlijk wat werk....Dus doe ik er zo af en toe een paar.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

24

Re: Vullingen

Ja, en zolang er aanvullingen komen.......

Bastognecr

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

25

Re: Vullingen

Kun je mij die ook sturen, Ria? Dan kan ik de links er weer bij zetten....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!