1

Onderwerp: Cake flour???

Ik heb een paar recepten liggen(uit Amerika) en die zijn voor een Angel Food cake en een Devil's Food cake,de angel food cake vraagt om cake flour en de devil's food cake om cake flour(not the self rising kind),is dit nu gewoon cake meel??Maar dat rijst toch??
Wie o wie kan mij helpen,wat voor bloem/meel moet ik gebruiken???
Groetjes Darlene

2

Re: Cake flour???

volgens mij wil dit gewone bloem zeggen, dus niet zelfrijzende bloem... maar granny heeft hier al eens het een en andere over vertelt, misschien effe opzoekn :o

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: Cake flour???

Voor al je keukenvertalingen kan je ook heel gemakkelijk kijken op

http://www.foodlexicon.net/indnl.htm

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Re: Cake flour???

Hoi Darlene, de cakeflour die ze gebruiken in de US is een hele fijne bloemsoort. Bij ons heb je alleen de bloem of zelfrijzend bloem (wat het dus eigenlijk niet is) en de cakemeel (die is wel weer heel fijn van structuur) maar daar zit ook rijsmiddel bij.
Je kunt eventueel een gedeelte van de bloem vervangen door maizena, dat rijst het beter en wordt het luchtiger.
Ik heb de recepten geprobeerd met alle 3 de soorten (bloem, zelfrijzend en cakemeel) en eerlijk gezegd merkte ik weinig verschil, er ging in ieder geval niks mis ;)
Overigens heeft Granny W. hier laten weten dat er van Soezie een goeie bloem is die wat van betere kwaliteit is dan de (goedkope) bloem van de supermarkt.

Sukses met je recept!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"