1 Laatst bewerkt door Lampiaozinho (22-07-2007 23:07)

Onderwerp: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Vandaag hadden we een Topsy Turvy workshop bij Marianne, ons grote voorbeeld, lieve koksmaatje en vooral redder in nood!

Topsy Turvy snijden, alles doen wat er gedaan moet worden met een taart voordat je hem kan bekleden... en dan stapelen!!! Eng hoor allemaal!

Mijn Wimsicaltje begon tegen het eind van de middag aardig in te zakken, want er waren teveel lagen en er was teveel warmtegevoelige vulling.

Hoe dan ook, ik moest de bovenste taart nog 'op locatie' decoreren, dus maakte ik alvast diverse maten cirkeltjes in groen en blauw. Maar arrghh... op locatie aangekomen kwam ik er achter dat ik alle cirkeltjes bij Marianne had laten liggen!

Gauw naar de plaatselijke albert heijn (gelukkig tot 18 uur open!), en kokosbrood gekocht. Dat zijn de zalmkleurige rondjes op de bovenste taart. Probeer je voor te stellen dat er eigenlijk blauwe en groene cirkeltjes op hadden moeten zitten, dan krijgt ie een net iets sjieker uiterlijk.

We hadden er wel last van dat de taarten gingen inzakken en schuiven. En dat kun je niet alleen wijten aan het warme weer. We snappen nu waarom een originele Topsy Turvy bijna nooit gevuld wordt, en doorgaans gemaakt wordt van cake-met-een-smaakje.

Affijn: ik ben blij met de kleurcombinatie blauw-groen-wit, en hij werd vanavond met bewondering ontvangen. En bovendien was het een heel gezellige dag bij Marianne. Dus absoluut de moeite waard!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4LQAWJ7.jpg

En dit was de vulling, die de boel flink heeft doen verzakken, maar wel h

2

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Daar is er nog een.... Jammer zeg van die hitte maar ook van jou verwachten we binnenkort een prachtige whimsical ;)  want die techniek heb je nu WEL onder de knie.
Mooie kleurtjes ook!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

marlies schreef:

... ook van jou verwachten we binnenkort een prachtige whimsical ;)  want die techniek heb je nu WEL onder de knie.
Mooie kleurtjes ook!

Ha, altijd heerlijk als je wordt uitgedaagd, dus Marlies... die volgende Whimsical beloof ik je bij deze!

Grtz,
Lampiaozinho

4

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Hoi Lampie, ook die van jou vind ik super! Goeie kleurencombi....

Moet ook wel lachen om je vindingrijkheid, weet niet of ik daar wel was opgekomen hoor, kokosbrood als alternatief voor marsepein! (JAMMER dat ze dat niet in blauw of groen verkopen :lol: :lol: :lol: )

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Dit is nu een echte Topsy Turvy, lekker scheef. ;) :D

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

6

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Ik vond het zooo sneu toen ik tijdens het opruimen je stippen tegen kwam... Ze werden je bijna achterna gebracht ;) Maar ik denk dat iedereen er van gesmuld heeft!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

He Lampie,

Hij is wel leuk geworden hoor, hoop dat het ook ontzettend goed heeft gesmaakt. Ik vind het ook heel erg vindingrijk van jou van dat kokosbrood, nou ik was er nooit op gekomen had er misschien hagelslag tegenaan gegooid (hahahaahahaha).
Afijn het was een leuke dag, wij hebben genoten en dat is het belangrijkste. Op naar de volgende scheve taart!

Marianne,

Over vergeten gesproken wat dacht je van mijn botercrememix, die zijn wij ook vergeten, stom he!

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

8

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Lampiaozinho schreef:
marlies schreef:

... ook van jou verwachten we binnenkort een prachtige whimsical ;)  want die techniek heb je nu WEL onder de knie.
Mooie kleurtjes ook!

Ha, altijd heerlijk als je wordt uitgedaagd, dus Marlies... die volgende Whimsical beloof ik je bij deze!

Grtz,
Lampiaozinho

Ik hou de show off in de gaten !! :Y

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Jouw Topsy is nog redelijk recht, op de ondertaart na dan. Hij klinkt in ieder geval heel erg lekker :Y! Goed bedacht trouwens die vervangende stippen!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Bedankt voor de lieve reacties!

Gisteren de taart op locatie afgeleverd, en vandaag mochten we van de restjes snoepen. Nou, hij was super! Alle lagen heb ik geproefd :)

Die moussen die erin zitten mogen dan wel niet handig zijn voor de Topsy Turvy, maar ze zijn wel overdonderend lekker!

En nou kom ik er achter dat ik ook al een spuitmondjes-adapter bij Marianne heb laten liggen, hihi. Ik denk dat we gewoon nog een keertje terug moeten!

Grtz,
Lampie

11

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Hij ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor! Leuk bedacht met die stippen op de bovenste taart, je moet toch wat!

Enne de vullingen klinken overheerlijk!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Jammer dat hij in is gezakt maar gelukkig heb je ervan kunnen smullen!

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

13

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

YES!!

Is ie al op, Lampie?

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

14

Re: Gezellige en leerzame Topsy Turvy Workshop

Een prachtig "scheef" exemplaar!!! Mooie kleurencombinatie, geweldige oplossing voor vergeten onderdelen ;)