1 Laatst bewerkt door lisette38 (15-07-2007 18:53)

Onderwerp: Mijn eigen verjaardagstaart.

Ooit een het cake decoration boek  van Wilton zien staan en gedacht alsik jarig ben ga ik die maken. We stikken normaal van de frambozen dus.... Maar het is al weken slecht weer dus ik had een oogst van 12 slechte frambozen. Dus 2 doosjes bij de groentenboer gekocht en 8 euro armer. Verder verdeel ik de taart de volgende keer in 3 stukken zodat de verdeling mousse en biscuit beter verdeeld is. Maar hij was super!!!! Het was het dessert na een heerlijke maaltijd. Ik had kip in zoutkorst gemaakt. Spectaculair. Hij moet dan open gebikt worden met hamer en beitel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLNOEF44.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SFCT7K6.jpg

2

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

ziet er erggggggggg lekker uit
mooi ook nog

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

3

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

hij ziet er prachtig uit.....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

4

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Wauw, echt prachtig! :Y Heel origineel ook, ik onthou het idee!
Kun je dat kiprecept misschien bij de recepten plaatsen? Het klinkt erg lekker :9!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Mooi en lekker!

6 Laatst bewerkt door kippie (15-07-2007 20:26)

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

wat ontzettend mooi om echt fruit te gebruiken in combinatie met de gespoten blaadjes. Echt heel mooi gedaan!
Je vulling vind ik ook erg mooi van kleur (en vast ook extra lekker met zulke dure frambozen ;) )

7

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

MMMM...ziet er vanbinnen en vanbuiten super uit (en frambozenstory is hier hetzelfde hoor) Heb je frambozenmousse gemaakt alla Koenie's aardbeienmousse?

8

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

wat een prachtige taart.

heel mooi en erg lekker.

groetjes marlies

9

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Je hebt jezelf een prachtige taart gemaakt. Die ook nog heerlijk klinkt en uitziet!!!

10

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Wat een superchique taart, lekker zo met die frambozen :9
Maar ik snap het verhaal van volgende keer beter verdelen niet, is toch helemaal mooi verdeeld zo? :s

Oh,

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Het was in je mond nogal veel cake en weinig mousse. Ik giet namelijk de nog niet opgesteven mousse meteen op de taart (natuurlijk een flink botercreme dijkje) want dan is het veel strakker, maar daardoor ook vaak wat minder mousse. Daarna in de koelkast. 3x delen had prima gegaan. En ik maak inderdaad koenie's mousse voor al de fruitmoussen.:9:9:9

12

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Hahaaaaa! Hier een hele blije en trotse Koenie!!!!!!

Wat is het toch weer heerlijk te zien hoe de binnenkant van een taart eruit is komen te zien na het aansnijden en deze is ook weer een "foto aan de wand" waard!!!!

Wat een pracht exemplaar, zelfs met zulke dure frambozen... :S  Ik schrik me trouwens sowieso geregeld kapot bij de prijzen van vers fruit hoor... pffff...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

13

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Ziet er erg mooi uit ! En de binnenkant :9 :9 :9

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

14

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

mmmmmm, en mmmmooi

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

15

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Ziet er heerlijk uit zeg!! Wat glimmen je blaadjes mooi, heb je er iets van parelmoer doorheen gedaan?

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

16

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Goede tip om de nog niet opgesteven mousse op de taart te gieten. ik vraag mij dna alleen af of hij dan wel net zo lekker luchtig wordt?

Mooie combi zo met dat verse fruit, krijg er trek van.

Groeten Dorien

Groeten Dorien.

17

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Wow, die is mooi!!! Die mousse, moet ik misschien ook maar eens proberen.

18

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Erg mooi taartje, leuk idee

19

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Zowel van de binnen als van de buitenkant een prachtige taart! En ze waren dan wel duur maar het zijn wel schitterende frambozen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

20

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

prachtig.. helemaal super

groetjes

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

21

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Heel erg super chique taart!!! en wat een leuk idee om dat zo te doen, met de frambozen!!! Ik vind de verdeling ook goed hoor mousse genoeg zou ik zeggen!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

22

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Mooi geworden hoor! Ziet er ook erg smakelijk uit, jammer dat ik niet even kan proeven!

Groetjes Ingrid :+

23

Re: Mijn eigen verjaardagstaart.

Heel erg mooi en wat ziet ie er h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl