26

Re: Hart met pijl :-)

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties!! :-D Daar wordt een mens weer helemaal vrolijk van!
De taartvorm is bol gesneden, ik heb alleen zo'n plat hart als vorm. De kleur rood is de High Strength Pasta van SK (Christmas Red), doet het echt onwijs goed in de marsepein. Het goud van het roosje en de engeltjes is gewoon erop gepoederd (maar die zijn van gekochte mmf gemaakt en dat is vrij "vettig" en daar blijft het heel goed op zitten). De pijl en het onderrandje heb ik geschilderd met goudpoeder met een beetje wodka, ging trouwens heel goed en werd echt heel mooi (ja ook ik was tevreden ;) ).
De pijl..... mmmm die was in het begin 2x zo lang ;) :-D Ik heb hem van fondant met tylose gemaakt maar dat doe ik dus niet meer, de volgende keer gewoon van pastillage of mexican paste (recept van Annemieke hier geplaatst), het moet echt hard zijn hoor want nu brak ie continu :S Aan de achterkant van de pijl heb ik die losse zwabbertjes ;) er een voor een opgeplakt, eerst de ene, wachten tot ie droog was (eerst wachten totdat ie bleef hangen :lol:) en dan de volgende. Voordat ik de pijl in de taart heb geduwd, heb ik eerst met een houten lolliestokje een gaatje gemaakt, ging goed daarna, draai me om... en jullie raden het al, daar brak ie weer :rolleyes: Maar uiteindelijk bleef ie, een stuk korter :lol:, goed zitten!
Het pijlidee was niet mijn geweldige idee hoor (helaas ;) ), ik had het in een boek van Lindy Smith gezien.

Enne Wen, goed dat het er even bij zei, ik had natuurlijk weer geen flauw idee waar dat vandaan kwam :-D Dacht al, Koenie is zo'n vrouw van de wereld, verbaast mij niets dat ze ook al spaans spreekt :lol:

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

27

Re: Hart met pijl :-)

Super mooie taart :)

xxx Sanja

28

Re: Hart met pijl :-)

Mooi zeg! En leuke hartvorm heb je gebruikt!

29 Laatst bewerkt door karine (16-07-2007 17:32)

Re: Hart met pijl :-)

Ik dacht eventje dat die van Wendy was ....mn mond viel open ..je kon er zo een stukje taart inschuiven ,haha . Dit wordt een valentijnstopper hoor!!!!

30

Re: Hart met pijl :-)

wat een chique taart zeg! en zo mooi gemaakt, die pijl!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

31 Laatst bewerkt door Ini (15-07-2007 21:45)

Re: Hart met pijl :-)

Ik vind 'em ook helemaal super, zeg!!!!
Die kleur is te gek!!

Groetjes Ingrid :+

32

Re: Hart met pijl :-)

Wauw wat is ie mooi!! Die pijl erdoor is echt geweldig!

Enne de vulling: :9 :9 :9 :9 :9

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl