1

Onderwerp: mislukte koffiebeker ...

Alles, maar dan ook echt àlles zat tegen ...

Voor de huwelijksverjaardag van mijn ouders: mijn vader wou allang eens een schwarzwalderkirsch taart. Overmoedig als ik ben, dacht ik natuurlijk: laat ik er iets 'speciaal' van maken ...

Nou, speciaal is ie zeker!

De biscuit mislukt, dan maar chocoladetaart, ook mislukt! Dan maar de 2 gecombineerd en in dunne plakken op elkaar gelegd, met ertussen telkens een laag kirschslagroom en kersen.
Ik denk een 5-tal lagen, zonder rekening te houden met de zwaartekracht! :grr:
Wat dacht je dus: de onderste laag begaf het ...
Dan maar snel een chocoladerand errond om de boel bij mekaar te houden, maar ja, het kwaad was al geschiedt ... :nooo

De vulling was lekker, maar de taart en biscuit veel te zwaar ...

Dit was echt balen!!!

http://users.skynet.be/backers/taarten/album/slides/06_07_2007-06_53_41-5389.jpg

En dit was dan nog maar de eerste van 4 taarten op 1 weekend!
En het vervolg stelde niet veel meer voor.

Groeten,
Els

En ja, laat de kritiek maar komen, hoor, ik kan er tegen!

2

Re: mislukte koffiebeker ...

Misschien niet geworden wat je dacht maar ik moet je heel eerlijk zeggen,als ie smaakt zoals ie eruit ziet breng mij ook zo'n beker!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Re: mislukte koffiebeker ...

h

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

4

Re: mislukte koffiebeker ...

nou hij ziet er misschien niet helemaal uit zo als het zou moeten of willen.

hij klinkt wel heel lekker. en daar gaat het uit eindelijk om.
want hoe mooi je taart er ook uit ziet, als deze niet smaakt heb je er ook de balen van.

groetjes marlies

groetjes marlies

5

Re: mislukte koffiebeker ...

toch vind ik het een aparte beker krijgt door die chocorang iets chiques

6

Re: mislukte koffiebeker ...

En ik heb al zo'n zin in chocolade en heb hier alleen 2 scones liggen met cranberries.......  Dit is toch gewoon kunst! Wat nog leuker was geweest als je slagroomstrepen erover had gedaan zoals bij 'n beker warme chocolade met slagroom erop die overstroomt. het water loopt me nu dus echt in de mond.......

7

Re: mislukte koffiebeker ...

Goh...misschien had je een mega strakke koffiebeker in gedachte maar zoals ik 'm nu op de foto zie vind ik 'm heeeeeel leuk !!!! :Y
Echt waar hoor...!!!!!!!!!!!

8

Re: mislukte koffiebeker ...

Hij ziet er in iedergeval heerlijk uit!! Zo'n kopje koffie lust ik ook wel! Terwijl ik geen koffie drink ;)

groetjes Francisca

9

Re: mislukte koffiebeker ...

He, bedankt voor de leuke reacties !

Het moest inderdaad een mega strakke beker worden, maar ja, chocolade heeft een eigen willetje!

En die cacaopoeder ervan bovenop is eigenlijk ook maar niks, zie ik nu, gaat helemaal 'smelten' op die kersen.

Wat heb ik weer v

10

Re: mislukte koffiebeker ...

Els... niet zo negatief!!!!!

Ik heb vroeger een keertje zo'n 'gekreukelde' beker gekregen, maar dan van steen!
Ik moest er gelijk aan denken...! Leuk!!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

11

Re: mislukte koffiebeker ...

Beetje scheef, maar wel lekker! (lijkt me)

Je mag ook mijn kop-en-schotel eens uitproberen. Met de kleine tulband en dan omdraaien. Volgens mij kan die niet mislukken! Ik ben namelijk niet zo ervaren en bij mij ging ie meteen goed.

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

12

Re: mislukte koffiebeker ...

Vervelend dat het allemaal zo tegen zat! De beker is dan niet helemaal strak, maar het idee van de chocoladerand vind ik wel super (en niet te vergeten: erg lekker :9). Volgende keer gewoon opnieuw proberen en dan met minder lagen zodat hij niet instort.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Re: mislukte koffiebeker ...

Dat is altijd vervelend als het niet zo gaat als je in gedachten hebt, maar ondanks de tegenslagen ziet je kop er overheerlijk uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

14

Re: mislukte koffiebeker ...

Ik vind hem er heel leuk uit zien!

Misschien niet megastrak, maar ik vind het toch een mooie beker. Hij heeft idd iets 'kunstigs'. En hij ziet er erg lekker uit!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

15

Re: mislukte koffiebeker ...

Je moet je titel veranderen in: een beker uit de oudheid. ;)

Archeologen doen een moord om zo'n soort mok te vinden :lol: Zeker als ie zo lekker gevuld is als deze!!!!

Hij ziet er dan niet uit zoals jij in gedachten had maar hij ziet wel heel erg lekker en leuk uit!!

16

Re: mislukte koffiebeker ...

Nathalie schreef:

Je moet je titel veranderen in: een beker uit de oudheid. ;)

Archeologen doen een moord om zo'n soort mok te vinden :lol: Zeker als ie zo lekker gevuld is als deze!!!!

Hij ziet er dan niet uit zoals jij in gedachten had maar hij ziet wel heel erg lekker en leuk uit!!

Helemaal er mee eens, Nathalie !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

17

Re: mislukte koffiebeker ...

Als je niet weet dat je hem eigenlijk strak had willen hebben, is het gewoon een supermok! Wil ik ook :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Re: mislukte koffiebeker ...

Heel erg bedankt allemaal!

Ongelooflijk welk effect een paar woorden van 'onbekenden' (maar zeker niet minder geliefd!) op een mens zijn humeur heeft!

Ik voel mij weer helemaal goed! :D

Groeten,
Els

19

Re: mislukte koffiebeker ...

Misschien mislukt, maar een van de lekkerst uitziende koffiebekers ooit!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"