1

Onderwerp: hoe krijg ik witte botercreme?

Wie kan mij vertellen hoe je spierwitte botercreme kan krijgen??

2

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

boter op kamertemperatuur laten komen zodat hij goed mals is en dan lang genoeg mixen tot ie wit wordt... door bloemsuiker toe te voegen wordt em alleen nog witter..

dus niet boter en bloem al onmiddelijk bij elkaar doen, want dan blijft hij beetje geel..

3

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Hele witte botercreme krijg je volgens mij alleen als je hem maakt met Crisco.
Saskia (dutchdecorator) heeft op haar site klik hier bij recepten van botercreme een recept staan. Ik heb hem vanavond nog gemaakt en een poging tot roosjes maken gedaan.
De volgende foto heb ik er ook mee gemaakt. Hij smaakt ook lekker, krijgt een "knisper"laagje  maar wordt niet hard.

4

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Kellyke schreef:

boter op kamertemperatuur laten komen zodat hij goed mals is en dan lang genoeg mixen tot ie wit wordt... door bloemsuiker toe te voegen wordt em alleen nog witter..

dus niet boter en bloem al onmiddelijk bij elkaar doen, want dan blijft hij beetje geel..

Ik meng altijd eerst de boter en doe daarna de poedersuiker er pas bij. Maar hij is toch hartstikke geel.



Zou witte kleurstof werken vraag ik me ineens af?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

welke boter gebruik je dan?  mix je de boter met de mixer?  als ik goed opklop wordt ie bij mij wit en romig.. ik gebruik solo

6

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Gewone margarine en roomboter uit de supermarkt (Albert Heijn). Ik kan mixen tot ik een ons weeg maar het blijft geel.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

ik zou is proberen met andere boter dan... de mijne (solo) wordt mooi wit en ik gebruik ook pure bakboter, geen margarine..

De ene boter is ook al witter als de andere.. je hebt van die verse hoeve-boter, die is van zijn eigen al wit..

8

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Zo te horen hebben ze in Belgie andere boter dan in Nederland.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Naära schreef:

Gewone margarine en roomboter uit de supermarkt (Albert Heijn). Ik kan mixen tot ik een ons weeg maar het blijft geel.

Volgens mij komt het danook dor de margarine dat het geel  blijft.  Ik gebruik gewoon pure (goedkope) roomboter en is redelijk wit

10

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Hier zit geen verschil in kleur tussen de roomboter en margarine. Allebei geel. ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

11

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

ik zou dan toch op zoek gaan naar een ander merk boter die wel witter is.. en geen margarine gebruiken maar pure boter.  en gewoon.. hard genoeg kloppen met de mixer.. probeer maar eens..

12

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Nou de boter van de AH9 die met het witte papiertje eromheen ) is best wit hoor, errug lichtgeel zeg maar en als je deze goed mixt, wordt het redelijk wit. en margarine blijft geel, wat je ook doet

13 Laatst bewerkt door saskiahuisman (22-07-2017 16:45)

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Hoi,

De beste witte botercreme krijg je door:
Ingrediënten
•    100 gram zachte ongezouten roomboter op kamertemperatuur
•    350 gram poedersuiker
•    2 eetlepels halfvolle melk
•    paarse voedselkleurstof, maar echt opletten dat je maar een paar kleine  druppeltjes gebruikt. De paarse kleur neutraliseert de gele kleur in de boter. Je kunt een paarse gelkleurstof hiervoor gebruiken.

Ik heb deze info uit Cake& Craft and Decoration.
Dit werkt heel goed bij botercreme,

Bereiding:
1.    Snijd de boter in dobbelsteentjes en stop ze in een grote mengkom en mix de boter 4 tot 5 minuten op de hoogste snelheid. Hierdoor wordt de boter wat luchtiger en lichter van kleur.
2.    Draai de snelheid terug naar laag.
3.    Voeg nu de poedersuiker beetje bij beetje toe.
Voeg ook de melk toe en mix de botercrème heerlijk romig.
4.    En nu heel voorzichtig! Om de gele kleur van de boter te neutraliseren voeg je een heel klein beetje paarse voedselkleurstof toe. Je kunt het beste eerst een paar piepkleine druppeltjes in de kom stoppen bijv. met een saté prikker, zodat je zeker weet dat het echt maar een heel klein beetje is.
5.    Mix de kleurstof door de botercrème, je ziet de gele kleur verdwijnen en de botercrème helder wit worden. Als je botercrème paars wordt, heb je helaas te veel kleurstof gebruikt.

14

Re: hoe krijg ik witte botercreme?

Dit topic is 10! jaar oud. Ik denk dat ze ondertussen wel witte botercreme heeft kunnen maken.  =D. En anders kan je dit bericht ook los als een topic plaatsen bij ingezonden recepten.

Groetjes Kirsten