1 Laatst bewerkt door mirjam buit (30-06-2007 07:52)

Onderwerp: witte chocolade yoghurt vulling

Lekker recept uit het boek van Anne Wilson

125 gr roomkaas, zacht
60 g witte chocolade gesmolten (au bain marie of in de magnetron)
2 eetl gewone of vanille yoghurt

klop de roomkaas in een kommetje licht en romig
Voeg de chocolade en yoghurt toe.
Mix nog 5 min. glad en luchtig

Heel makkelijk recept. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dat zeker binnenkort doen.

2

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Zo dat klinkt eeerrrruuuuggg lekker.
Ik schrijf hem even over, kan ik het ook eens maken.

Groetjes Marlies

groetjes marlies

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Klinkt lekker, maar roomkaas? Stond er wellicht cheesecake (kwarktaart), of iets dergelijks, want de meeste roomkazen die ik ken zijn gekruid en dat lijkt me niet lekker. Heeft iemand het al geprobeerd? Ik ben dol op witte chocolade, dus ben wel heel benieuwd! Bedankt trouwens voor het delen van dit recept!

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

4

Re: witte chocolade yoghurt vulling

onder roomkaas wordt verstaan monchou. Ik gebruik altijd de licht en luchtig, die klontert niet en is al lekker zacht.

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Ah... dan snap ik 'm... roomkaas van de Appie Happie is erg lekker, maar niet in combinatie met witte chocolade :)

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

6

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Ik heb hem vandaag getest.
Super makkelijk reccept en eruggggggggg lekker. Zeker in combi met lemon curd en citroen bavarois  :9  :9

7

Re: witte chocolade yoghurt vulling

heee had ergens anders ook al me vraag gestelt maar kan deze vulling buiten de koelkast?

8

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Denk niet dat ie buiten de koelkast kan. Roomkaas en joghurt worden immers ook in de winkel in de koeling bewaard.

9

Re: witte chocolade yoghurt vulling

ja maar boter ook en dat is wel houdbaar buiten de koeling

10 Laatst bewerkt door kiwi (25-11-2008 13:58)

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Hmmmmm, da's waar...    :think:  Maar ik zou het persoonlijk niet doen voor een opdracht taart.

Ik had een keer een half bakje mascarpone terug gezet in de koelkast. Zat na 2 dagen in de koelkast al een schimmelplekje op. Mascarpone is toch ook een soort roomkaas. Dus geeft naar mijnidee wel aan dat dit snel bederft.

11

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Heb hem dit weekend gecombineerd met de citroenbavarois en hij is zalig !!! Mooi tegenwicht voor het zoete van marsepein en botercreme !

Groetjes, Conny

12

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Ik zou deze tussen een chocolate mud cake willen proberen met als andere vulling erbij Baileyscreme.
Zou dat smaken?Of wordt het te machtig

Re: witte chocolade yoghurt vulling

zou ik voor de roomkaars ook mascarpone kunnen gebruiken ipv van monchou.

14

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Weet iemand of je deze vulling ook kunt invriezen :rolleyes: . en heeft iemand hem wel eens gebruikt icm kersen-slagroomvulling?

15

Re: witte chocolade yoghurt vulling

Heeft inmiddels iemand een idee of je deze vulling in kan vriezen? :) Alvast bedankt!