1

Onderwerp: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Ook voor mij mijn eerste bruidstaart, YES :Y ! Mijn ouders waren op 22 mei 40 jaar getrouwd! We hebben het vandaag met een high-tea in het Openlucht Museum gevierd. Eindeloos gebrainstormd over wat ik nou zou doen, icing op de zijkanten, roosjes, bloemetjes, topper...? Het onderste kapsel 3x overgebakken, eerste keer een gat erin gehakt met het loshalen van de zijkanten (1 plekje zat wat geplakt), 2e keer was het bolletjes bovenop na het bakken megaraar en scheef ingezakt, 3e keer toppie!

Dit is 'm geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P7TDPP48.jpg

De taart is meteen een soort stamboompje, op de bovenste taart de voorletters van het bruidspaar, op de middelste taart de letters van de (schoon)kinderen en op de onderste taart de letters van de kleinkinderen.

Helaas zakte 'ie bij het vervoer naar het bruidspaar al helemaal in, *&^%&*(%@#., dat was 10 minuutjes, en hij moest nog drie kwartier in de auto, dus toen toch maar laag 2 en 3 eraf gehaald en los vervoerd. De eerste taart was schots en scheef en 'm deuveltjes waren ook helemaal weggezakt, dus nieuwe gaatjes gemaakt, deuvels er weer recht in en de taart zo goed en zo kwaad als het ging weer wat in model geduwd.. Nadat hij daar een paar uur in de koeling had gestaan en weer wat steviger was, 'm weer op elkaar gezet en in wat gehavende vorm was toen dit het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HN7TFS6G.jpg

De vullingen waren voor de onderste en de bovenste zwitserse room met cocktailvruchtjes en zelfgemaakte frambozen-aardbeien-bramen-kersenjam. In de middelste taart ook deze jam in combi met chocolademouse.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2 Laatst bewerkt door riteke (24-06-2007 21:18)

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Het zat je niet mee.. Maar het resultaat mag er zijn!! MOOI :D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

heel erg mooi hoor.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

4

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

mooi hoor

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Hele mooie taart. Ziet er perfect uit.
Groetjes Natasja

6

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Wauw, prachtig! En gelukkig is-ie na het vervoer en de koeling ook weer prima opgeknapt.. wat een drama voor je zeg! Maar: eind goed, al goed :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

mooi hoor, prachtig gewoon en gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen.

8

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Prachtig! Het was al het overdoen wel waard. Je taart is heel goed gelukt!

9

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Heel knap gemaakt!! Ziet er heel feestelijk uit!!

10

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Prachtig gedaan!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Yvonne Yvonne... wat een prachtig mooi exemplaar!

Geweldig... en wat een mooie bloemetjes... leuk ook dat idee met de letters.

Goeie vulling, mooie presentatie... ik vind het een super bruidstaart!!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Jammer dat hij scheef zakte, maar het ontwerp is prachtig !!

13

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

mooi hoor! Ik vind het stamboom idee helemaal geweldig! Bij mijn familie zou dat niet helemaal werken met alle scheidingen en her-trouwingen haha

14

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Wat een gedoe! Dat lijkt me echt verschrikkelijk, ik waag me ook nog lang niet aan een stapeltaart. De taart is prachtig geworden, echt op en top een bruidstaart!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Wat een verhaal.... Pffffff maar gelukkig zag ie er nog prima uit..... Heel erg mooi geworden hoor... Leuk met de "stamboom"!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

16

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Wauw hij is prachtig!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

17

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Het is een hele vrolijke bruidstaart. :Y heel leuk met de stamboom erop. eind goed al goed.

gr agnes

18

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Prachtig! Wat een ellende dat vervoer he! Ik rij ook als een debiel zo langzaam over drempels, in bochten etc. Je moet eigenlijk zo'n sticker op je achterruit hebben. Pas op taart on board!!!

19

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

ondanks alles ziet hij er top uit.
voor leken ziet hij er super uit, het probleem is dat je zelf altijd veel te crities bent

20

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Chique geworden :)

Jammer dat ie scheefzakte, maar dat viel vast niet op voor de mensen die het niet wisten....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

mooi hoor, ik moet nog veel leren als ik het zo zie. Maar ben ook alleen en dan iedere keer een taart bakken en opeten dan wordt ik nog een taart. ha ha

Groetjes Jojanneke

22

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Mooi, jammer dat het mis ging met het vervoer, maar dat weer werkt ook niet mee.  Toch elke keer warm maar zo veel vocht in de lucht. :(
Vandaag tijdens de workshop ook weer veel last van plakkende marsepein hoor. :S
Je taart is iig schitterend, dat is zeker. Nog gefeliciteerd met mam en pap hoor. :)

23

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Prachtige taart Yvonne!! Maar wat een stress zeg zo op het laatste moment :S maar toch staat ie daar als het pronkepuntje op de tafel!! En gefeliciteerd met je ouders natuurlijk!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

24 Laatst bewerkt door tom poes (25-06-2007 21:24)

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Ik denk dat het grootste probleem was dat het bord (eigenlijk voor kaarsen bedoeld) een te klein 'gat' had voor de taart, dat heb ik opgelost met een pizzaplaatje van de AH-pizza's, maar waarschijnlijk is de taart toch erdoor heen gezakt, waardoor het onderste draagvlak niet meer mooi horizontaal was en toen zijn bij de eerste de beste bocht de chinese eetstokjes omgeklapt en is de taart onder het gewicht van de bovenste 2 'bezweken'!

Moraal van het verhaal: zorg voor een goede stevige vlakke grond als je 'de lucht in gaat' :O !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

25

Re: bruidstaart 40 jarig huwelijk

Nou Yvonne,

Dat is weer een wijze les voor ons allemaal.....Mijn vader organiseert trouwens voor de kerk regelmatig rommelmarkten en eens per jaar doen ze alles weg wat niet verkocht werd dat jaar. Hij kwam met 6 taartborden bij me die hij van de ondergang gered had.... Je mag er de volgende keer wel

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!