1

Onderwerp: Een beginnertje uit België

Hoi,

Ik heet eigenlijk Veronique en kom uit Wilsele in Belgi

2

Re: Een beginnertje uit België

Nou V

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Re: Een beginnertje uit België

Hallo V

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4 Laatst bewerkt door Pelusa1511 (12-04-2007 07:57)

Re: Een beginnertje uit België

Voilà, da's gebeurd.

Nee, Overijse is inderdaad niet zo ver. Jij weet toevallig geen adresje waar je ingredi

5

Re: Een beginnertje uit België

Hi V

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: Een beginnertje uit België

Ik had gehoord dat je in het Kookhuis enkel gerei kunt kopen. Bakvormen en zo dus wel, maar ook redelijk duur. Nu ja, als we verzendingskosten moeten betalen om in Nederland te bestellen kost het ons natuurlijk ook meer. Ik ga er in elk geval mijn neus wel eens binnen steken.

Staat dat madamek op de markt 's vrijdags? Daar kan ik wel eens achter gaan zien in mijn verlof.
Normaal moet ik door de week wel werken (nu ook, maar het is super kalm, dus zit ik maar te surfen).

Ik ga dadelijk wel eens op die website kijken. Voor af te halen is het natuurlijk al wat verder en ik ken daar ook mijn weg niet.

Leuk dat je even oud bent. Ik heb je gegevens alvast ergens opgeschreven, dan weet ik meteen tot wie ik mij moet richten, als ik iets over een winkel uit de buurt wil weten. En wie weet, misschien kunnen we op termijn wel eens iets afspreken.

7

Re: Een beginnertje uit België

Ben net even op de site geweest. Het is echt de moeite! Weet je toevallig of ze er ook boeken hebben, en zo ja, zien die ook in het Nederlands te krijgen?

8 Laatst bewerkt door belluna (12-04-2007 13:16)

Re: Een beginnertje uit België

ze hebben boeken van wilton (vaak goedkoper dan op de site) en kleurtjes.  Als je ooit iets nodig hebt van daar mag je altijd mailen, mijn zussen wonen in rotselaar en dan kan je het daar gaan oppikken. 

ja de vrijdag ter hoogte van de kbc bank (denk ik) iets lager, in de derde of vierde rij. als je effe zoekt dan dacht ik haar nummer al is ergens vermeld te hebben, dan kan je jouw (eventueel) direct fondant meebrengen ;)

boeken koop ik (soms) via bol.com of amazone.be, maar ik denk dat ze ze in waver ook in het nederlands kunnen bestellen...

Als je vragen hebt mag je ook aalijd een PMke sturen, dan heb je direct mijn mailadres (staat ook in mijn album).... en wie weten zien we elkaar in de toekomst is :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Re: Een beginnertje uit België

Geweldig! Ik woon niet zo ver van de afrit Rotselaar van E314, dus misschien kunnen we dan ook gewoon even op de carpool parking aan het rond punt afspreken voor een eventuele transactie. Als je ooit iets nodig hebt uit Kookhuis zeg je het natuurlijk ook maar. De markt in Leuven is natuurlijk wel iets moeilijker.

In elk geval al super bedankt voor de tips.

10

Re: Een beginnertje uit België

Graaag gedaan!
ik leuven kom ik af en toe zelf, is iets van een 25 minuutjes, dus dan ga ik zelf wel langs, maar hartelijk bedankt voor het aanbod!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: Een beginnertje uit België

Ik ben ondertussen ook effe gaan piepen in je foto album. Mooie taarten hoor!
Je bent duidelijk al wel effe bezig.

12 Laatst bewerkt door belluna (13-04-2007 08:24)

Re: Een beginnertje uit België

Bezig sinds oktober/november.  En ik maak alles zelf (behalve marsepein), ik weiger mixen te gebruiken! :cool:
omdat ik dat zelf nog altijd het lekkerste vindt.

Bedankt voor 't compliment!

VRaagje: welk boek was het en op welke beurs?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

Re: Een beginnertje uit België

Ik weet jammer genoeg de titel niet meer. Het was 2 jaar geleden op de Boekenbeurs in Antwerpen en ik dacht dat ik het wel in de Bibliotheek zou vinden. Daarom had ik het niet gekocht, het was nogal duur.

Ik heb het sindsdien niet meer gezien, ik heb me er al rot achter gezocht. Uit dat boek heb ik nl. dat idee gehaald om fondant te strepen.

Ik ga straks misschien ook eens bij De Sleghte kijken, wat ze daar hebben. In de bibliotheek van Leuven hebben ze er in elk geval niet zo veel.

14

Re: Een beginnertje uit België

ik heb al via internet gezien dat er in de tweebronnen wel twee boekjes van debbie brown zijn ;)
maar ben ze nog niet gaan lenen.  In de bib in brussel zouden ze naar het schijnt ook wel het enen en andere hebben.
bij de sleghte is er niks, daar ben ik al gaan zoeken.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

15

Re: Een beginnertje uit België

Ik ben dit weekend eens in Tweebronnen gaan zien. Volgens internet zouden ze daar inderdaad 2 boekjes van Debbie Brown moeten hebben, maar op hun interne catalogus krijg ik maar 1 treffer als ik Debbie brown ingeef.

Dat boekje heb ik nu uitgeleend (stripfiguren om van te smullen), samen met nog een boekje over marsepein, een doe-boekje over taarten en nog eentje ('t schiet me effe niet te binnen en ik kan nu ook niet kijken welk).

Ben ook eens in het Kookhuis gaan kijken. Daar hebben ze toch niet zo superveel. Een paar bakvormen en een reeks uitsteekfiguurtjes, maar dat is het zo ongeveer.

Ik denk dat ik toch maar eens naar Waver zal rijden, dan kan ik tenminste eens met eigen ogen zien wat ze daar allemaal hebben.

16

Re: Een beginnertje uit België

Een vriendin heeft is naar kleurstoffen gevraagd in het kookhuis en ik denk dat je er wel veel dingen op bestelling kan verkrijgen ...
Misschien de moeite om eens te bellen. ... en laat het me weten h

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

17

Re: Een beginnertje uit België

Tja, het is natuurlijk altijd makkelijk om te zien wat er allemaal te krijgen is. Daarom dat ik toch wel eens naar Waver zal rijden. Het gevaar is natuurlijk dat er dan zoveel dingen mijn oogjes uitsteken, waardoor ik massa's geld ga uitgeven :D
Maar ik zal me maar een beetje inhouden.

Ik zal bij gelegenheid in elk geval eens in het Kookhuis informeren.

Groetjes,

V

18

Re: Een beginnertje uit België

In Wavre geen superdingen verwachten, h

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

19

Re: Een beginnertje uit België

Hoi Veronique, Welkom op het forum. Je hebt de voordelen van het forum al ontdekt zie ik. Dat gaat goed zo, samen met Katleen... :Y  :Y en veel bakplezier.
We zijn benieuwd naar jou creaties, dus wel showen h

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

20

Re: Een beginnertje uit België

Rolfondant heb ik de eerste keer zelf gemaakt en ik moet zeggen dat ging wel. Dat kan ik natuurlijk ook wel op de webshop kopen. Marsepein zou ik inderdaad in de Colruyt of zo kunnen gaan halen.

Ik denk dat het vooral voor kleurstoffen en zo gemakkelijk is. Of je hebt eens een spuitmondje nodig, of een bakvorm. In het Kookhuys hebben ze bv. maar 2 formaten vierkante bakvormen.

Ik ga gewoon eens kijken. Soms moet je ook iets in je handen kunnen houden, wil je je een idee vormen van de afmetingen.

Ben je eigenlijk al eens in de Makro gaan kijken? Ik vermoed dat je daar toch ook bepaalde grondstoffen in het groot kan kopen.

Carina,

ik ga mijn best doen om af en toe iets te showen, maar ik ga wel maar een gelegenheidsbakker zijn, hoor. Bedankt, voor de verwelkoming

21

Re: Een beginnertje uit België

Hallo,

Welkom hier! Ik ben zelf ook van Belgi

22

Re: Een beginnertje uit België

Katleen,

ik ben van 't weekend eens tot Waver gereden. Ze hadden er wel veel van die klaargemaakte decoraties, h

23

Re: Een beginnertje uit België

Hi V

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

24

Re: Een beginnertje uit België

Verzorg je dan maar goed.

Bij dat winkeltje in Waver hadden ze geen eiwitpoeder, daar heb ik het gevraagd. Heb ondertussen ook eens naar het bakhuisje gebeld. Daar hebben ze ook veel bloem en zo en mixen. Ook wel materiaal zoals bakvormen en spuitmondjes, maar van kleurstoffen hebben ze minder omdat ze daar niet voldoende vraag naar hebben.

Op zich zou ik mij ook minder zorgen maken om verse eieren te gebruiken, maar ik probeer zwanger te worden en tijdens een zwangerschap is samonella vergiftiging absoluut te vermijden. Een vriendin van mij is verpleegster en die zei me dat je soms zelf niet merkt dat je een besmetting oploopt, maar dat het daarom voor je baby wel heel gevaarlijk kan zijn.

Ik had eiwitpoeder niet aan mijn bestelling toegevoegd omdat ik dacht dat ik het wel in de supermarkt zou vinden. In Nederland schijnen ze alles gewoon in de winkel te kunnen vinden, h