1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo, ik ben Daniela en net begonnen met taarten bakken. Ik vind dit forum echt super en heb er inmiddels al heel wat uurtjes doorgebracht. Gisteren voor het eerst mn paastaart gemaakt en deze werd vandaag enthousiast ontvangen op mn werk! Had alleen een vraagje aan jullie....bij het aansnijden viel me op dat de bodem niet helemaal gaar was. Een superklein klein reepje maar..maar toch. Hoe kan ik dit de volgende keer (lees..vh weekend) voorkomen? Oh ja..ik heb de biscuitmix vd webshop gebracht. ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Daniela

2

Re: Even voorstellen

Welkom op het forum, je zal hier nog heel wat uurtjes rondbrengen, want het is heel verslavend.

Dat je taartje niet helemaal gaar was kan aan verschillende dingen liggen. Niet lang genoeg gemixt of niet de juiste temperatuur van je oven. Als je een heteluchtoven hebt, zijn de tijden en temperaturen anders dan op de verpakking van de biscuitmix vermeld.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: Even voorstellen

Dan vrees ik al waar het aan ligt...heb nl. heteluchtoven. Enig idee wat ik dan aan graden moet aanhouden en hoe lang de taart dan in de oven moet?
gr
Daniela

Groetjes,
Daniela

4

Re: Even voorstellen

voor een ronde taart van 24 cm hou ik het volgende aan

15 minuten op 150 graden
15 minuten op 160 graden
15 minuten op 175 graden

die tip heb ik ook hier van het forum en hij is bij mij nog nooit mislukt. Wel altijd even een sateprikker erin om te kijken of ie goed gaar is.

succes met je volgende taartje

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Re: Even voorstellen

Dank. Ik ga het morgen gelijk uitproberen.
Weet je mischien ook wat voor hoeveelheden ik moet aanhouden als ik een taartje van 20cm wil maken. Ik heb de biscuitmix van de shop gebruikt en die is gebaseerd op 24 cm. Wil nu proberen proeftaartje te maken van 20 cm.

Groetjes,
Daniela

6

Re: Even voorstellen

www.felicitaartjes.nl en dan kijken onder schema's, daar staat precies hoeveel je moet maken. Zet die site maar bij je favorieten, want je kan er veel terug vinden. Zet je je eerste taartje nog wel bij de show-off!!! Ben erg benieuwd!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Re: Even voorstellen

Bedankt voor de site..ik ga het gelijk doen! Ik zal proberen vh weekend mn taartje te plaatsen

Groetjes,
Daniela