1

Onderwerp: heb me ook maar eens aangemeld

Beste allemaal,
Ik heb even getwijfeld of ik me zou aanmelden. Echt veel toevoegingen zal ik niet hebben, want wat hebben jullie allemaal al veel uitgezocht zeg! Ik vind deze site echt geweldig! Vooral het forum is heel fijn en met de optie 'zoeken' kan ik echt heel veel tips vinden. De howto's zijn trouwens ook heel goed.
Uiteraard ben ik een superbeginneling, anders had ik dit allemaal niet nodig. Ik heb al een tijdje een passie voor taarten bakken. Heb al wel eens wat uitgeprobeerd met marsepein en wat kleurtjes, maar een foto zal ik niet snel plaatsen. Vergeleken met jullie taarten zijn die echt helemaal niets. Ik was toen trouwens best trots op mijn taartjes. Ook al had ik alle beginnersfouten gemaakt, blijkt nu. Wist ik veel dat marsepein gaat zweten als je ook met slagroom erop werkt. Ook zette ik vrolijk mijn taart (met marsepein gedecoreerd) luchtdicht in de koelkast.
Maar toen had ik natuurlijk nog nooit op deze site gekeken.
Ik hoop jullie ooit ook nog eens van een tip te kunnen voorzien.

Ik heet trouwens Carina, ben moeder van 4 kindjes. De jongste (een meisje) is nu net 5 weken oud. Gisteren heb ik tussen de voedingen door, marsepein gemaakt. En zojuist heb ik mmf uitgeprobeerd. Ik heb er een fijne lamme arm van over gehouden... Maar door alle goede aanwijzingen heb ik het zonder (al te) plakkerige handen het voor elkaar gekregen. Nu moet ik alleen nog kijken of ik niet te veel poedersuiker heb gebruikt als ik het ga uitrollen. Dat zal ik over twee dagen merken, want dan ga ik mijn eerste

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: heb me ook maar eens aangemeld

Welkom Carina, wat leuk dat je je toch hebt geregistreerd!
Alleen jammer dat je niet van plant bent te showen :( Iedereen is hier een beginner geweest en als je er trots op bent, moet je het gewoon laten zien :Y Dus over 2 dagen, als-ie af is, ben ik toch wel

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: heb me ook maar eens aangemeld

Nou, ik zal er over nadenken. Toch wel leuk, dat jullie ook mijn simpele bakseltjes willen zien. Dank je wel

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Re: heb me ook maar eens aangemeld

Hoi Carina,

Ik was ook al helemaal teleur gesteld joh show toch lekker!
wie weet krijg je er handige tips voor terug en natuurlijk hele stapels complimenten van de baksters die net iets later begonnen zijn dan jij ha ha.

Oh ja nog even dit....... met twee bussen poedersuiker kom je er voortaan niet meer hoor!
Sla maar groot in want voor je het weet is het weer op!!!!!

groet en welkom,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5 Laatst bewerkt door marlies (04-04-2007 19:03)

Re: heb me ook maar eens aangemeld

dutchdecorator schreef:

Oh ja nog even dit....... met twee bussen poedersuiker kom je er voortaan niet meer hoor!
Sla maar groot in want voor je het weet is het weer op!!!!!

Ja inderdaad... wat zullen ze wel niet denken bij de supermarkt in ons kleine gehucht waar iedereen elkaar kent en waar wij (bijna) niemand kennen omdat er nou ook weer niet onwijs lang wonen.... Komt ze nu al voor de tweede keer deze week met drie bussen poedersuiker :Y Misschien kan ik wel een dealtje maken. haha..

En niet te vergeten wel je foto's plaatsen hoor... dat van mij stelt ook niet veel voor hoor met al die kunstwerken hier... maar die complimentjes die je af en toe krijgt zijn zo goed voor je zelf vertrouwen!!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Re: heb me ook maar eens aangemeld

Hartelijk bedankt voor jullie reakties. Nou ik ben overgehaald hoor. Ik ga zeker foto's plaatsen. Alhoewel het wat later gaat gebeuren. Mijn biscuitdeeg zit al in de diepvries, want de komende dagen komt het er niet echt van. Ik ga gewoon zorgen dat ik een leuk paastaartje maak. Ik kan alvast wel wat meer mmf maken en wat royal icing gaan proberen.
Ik vind dit forum echt heel leuk! Ik merk dat ik er zelfs een beetje verslaafd aan raak. Iedere keer kijk ik of ik nog meer goede tips en howto's kan vinden. Mijn man vind dat ik al teveel achter de computer zit...

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl