1

Onderwerp: Slagroom met Jam

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wil deze week een paastaart gaan maken en dan wil ik als vulling Slagroom( met klopfix) gebruiken en aardbeienjam. Maar moet je dan eerst apart een laag jam doen en dan cake erop en dan een laag slagroom en dan weer cake erop.
Of moet je het op elkaar doen of door elkaar, want ik las laatst dat iemand het door elkaar gemengd had. Of moet je bij een vulling altijd eerst weer een stuk cake erop doen. En hoe snijden jullie hem het beste doormidden, dat het mooi recht blijft?

Groeten Kirsten

2

Re: Slagroom met Jam

door midden snijden, daar kan ik je wel mee helpen.
Ik ga dan aan tafel zitten met de biscuit op een broodplank. Ik pak dan het broodmes en laat de hand op de tafel rusten terwijl ik een zagende beweging maak en de biscuit rondraai.....mes ongeveer in het midden...werkt prima.

3

Re: Slagroom met Jam

In de webshop hebben ze daar een super mes voor. Ik deed het vroeger met een groot brood of vlees mes. Maar een speciaal taarten mes is veel handiger en het kost ook niet zo veel rond de 4 euro geloof ik.
succes
jikke

4

Re: Slagroom met Jam

In de webshop kun je inderdaad een taartzaag kopen, zelf heb ik er ook een maar ik pak net zo snel een (heel groot ;)) mes. En dan 2 lagen snijden. Vind je het erg lastig, dan kun je

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Slagroom met Jam

Hallo,


Heel erg bedankt voor jullie reacties, want hier
kan ik echt wat mee. Ik ga het meteen proberen, als ik
de taart ga maken.

Groeten Kirsten