1

Onderwerp: eerst wel gare taarten en nu ineens niet meer!! HELP

hallo, ik ben inmiddels met mijn 15de taart bezig of zoiets, en de eerste ong  5 taarten gingen prima(webshop-mix, 26 cm) Inmiddels al grote grprobeerd, maar die zijn niet gaar geworden.Daarna wel de 26 cm weer, met 6 eieren enz. Nu heb ik afgelopen vrijdag en vandaag 2 keer een taart gebakken die beiden niet gaar werden inderin het midden.Ik doe niets anders, hooguit de eieren neit meer precies afwegen(op de gram na nu op de 5 gram).

Rara waar zou het aan kunnen liggen? OOk heb ik gekke gele stukjes erin tussen wel-gare cake.

Ik weet me geen raad, vind het erg irritant dat ik niet weet wat ik eraan kan doen... Heb al temp geprobeerd, maar zelfs hoger en dan langer komt ie er nog niet helemaal gaar onderin het midden uit, en echt zo'n gele rubberrand ook onderin bij een paar.

Een klein taartje lukt wel, die had ik samen met de 20 cm erin staan net. Die werd dus wel helemaal gaar...
Misschien dan toch niet lang genoeg?Maar dat vind ik gek, omdat de eerste taarten op de zelfde tijd en temp wel lukten

Wie o wie heeft een gouden tip??? PLEASE...

groetjes Ciska

2

Re: eerst wel gare taarten en nu ineens niet meer!! HELP

Je hebt wel al je ingredi

3

Re: eerst wel gare taarten en nu ineens niet meer!! HELP

h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: eerst wel gare taarten en nu ineens niet meer!! HELP

Het kan ook liggen aan meerdere vormen tegelijk in de oven, meestal als je een taart erin zet, wordt ie sneller gaar, misschien is dat het? Ik weet het verder ook niet, maar heb af en toe ook zo´n periode waarin het continu mislukt en ja grote taarten (groter dan 26 cm) gaat altijd moeilijk met mijn oven... In ieder geval sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"