1

Onderwerp: Biscuit glad krijgen

Misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch maar even ;)

Ik draai mijn biscuit om zodat de mooie gladde onderkant de bovenkant wordt.
Maar de 'nieuwe' onderkant loopt nooit altijd recht, de randen lopen naarbinnen. Hoe kan ik dit voorkomen? Een stuk eraf snijden? Dan is de cake zeg maar 'open' aan de onderkant, is dat niet erg?
Iemand andere tips? Het loopt niet heel erg naar binnen hoor, maar toch erg genoeg om het storend te vinden :).

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Re: Biscuit glad krijgen

Sorry over het schui  lopen van de zijkanten kan ik je niet helpen(mijn eigen recept doet dat ook de mix die ik gebruik doet het niet die blijft gewoon recht).

Ik maak wel sinds ik de mix gebruik een kraag van bakpapier in mijn vorm misschien dat dat ook uitmaakt.

dat de taart open is aan de onderkant geeft volgens mij niets want daar zit je onderplaat tegenaan als je toch bang bent voor uitdrogen kun je de open kant voordat je hem omdraait altijd even insmeren met botercreme(dun)

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: Biscuit glad krijgen

Bij mij bolt het kapsel ook wel in het midden...
ik haal het kapsel meteen uit mijn bakblik zodra hij uit de oven komt en leg hem dan op zijn kop (dus op de bolle kant) op het rooster.
De bolling wordt dan al ietsje minder en voor mij meestal voldoende om er niks af te hoeven snijden (waar overigens niks mis mee is maar als je de hele onderkant er af moet snijden dan is het kapsel wel ietsje minder stevig denk ik)

4

Re: Biscuit glad krijgen

Hallo Petra,

Je kunt voor het bakken je taartbeslag al een beetje naar de randen opduwen, zodat in het midden een kuiltje ontstaat. Verder direct uit de vorm na het bakken, dan wel op je rooster om de paar minuten een kwartslagje draaien zodat hij niet aan je rooster zit vastgekleefd.

Ik hoop dat dit wat helpt.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: Biscuit glad krijgen

Bedankt voor de antwoorden. Eigenlijk doe ik alles al wat jullie nu zeggen dus ik denk dat ik gewoon niet zo moet miepen ;).
Het valt ook best wel mee hoor, maar tis net zo'n randje wat me irriteerd.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!