1

Onderwerp: inzakken kapsel

Heb net weer een taartje gebakken, in de oven staat hij helemaal bol. Maar daarna zakt hij snel weer in. Resultaat ongelijke bovenkant, moeilijk glad te krijgen. Ik heb de eieren op kamertemperatuur, biscuitmix van de webshop, zeker 10 minuten gemixed.
Wie kan mij een tip geven?

2

Re: inzakken kapsel

Voer je ook je oventemp geleidelijk op ?

3

Re: inzakken kapsel

Ik heb dat de laatste tijd ook!!
Ik mix ook heel lang, vlak voordat de baktijd verstreken is, is ie mooi bol. Maar al snel daarna zakt hij in...
Ik voer de oventemperatuur nooit geleidelijk op en eerst ging het wel goed, maar nu niet meer??
Ik snij de bovenkant altijd helemaal weg met mijn taartzaag, Corina.

4

Re: inzakken kapsel

Doe je ook de laatste paar (zeg 2) minuten op langzame snelheid mixen? Het lijkt wel of er 'teveel' lucht in zit?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: inzakken kapsel

Hallo Corina,

Wat vervelend dat dit gebeurt zeg. Even wat vragen: hoeveel water heb je gebruikt bij de mix, want dit luistert best wel nauw. Op de gok 33 ml. is al gauw veel meer, daardoor kan het zijn dat hij niet lukt. Hoeveel ei deed je erin, als je ze nl. weegt is het het gewicht z

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6 Laatst bewerkt door corina (21-03-2007 09:09)

Re: inzakken kapsel

Ik ben best secuur met water, eieren weeg ik niet af. (zal dat de volgende keer wel doen). Ik ga ook de oventemperatuur opvoeren, deed ik ook niet.
Verder mix ik ruim 10 minuten op volle snelheid en 2 minuten op langzaam.
Laat jullie zo snel mogelijk horen of het nu beter gaat.
In ieder geval erg bedankt voor jullie reacties.

7

Re: inzakken kapsel

Controleer met een oventhermometer hoe heet je oven echt wordt. Veel ovens zijn warmer of kouder dan ze moeten zijn? Misschien kan het daar ook nog aan liggen?