1

Onderwerp: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

hallo allemaal

Ik wil het weekend een klein taartje maken en dan met een rechte cakevorm. Maar nu weet ik niet hoeveel buiscuitmix ik daarvoor moet aanmaken. Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen

Alvast bedankt

liefs mell

2

Re: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

Het gaat eigenlijk om de inhoud van de taart en minder om de afmetingen, met water dus even meten hoeveel erin gaat. Op www.felicitaartjes.nl staat dan een heel handig schema! Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

moet ik het bakblik dan tot aan de rand met water vullen?

Ohh wat erg he! Maar op den duur leer ik het wel

liefs mell

4

Re: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

Hoi Mellanie,

ik lees je vraag en  denk ik ook : Tot de rand of tot de helft ? Je bent niet de enige hoor !!!! Ik zelf zou denken tot de helft, want je beslag doe je ook niet tot de rand !!!!!

Nou ja we zullen met smart op het antwoord wachten. hihihi.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Re: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

Hallo Dames, sorry hoor had deze vraag helemaal niet gezien ! Maar het bakblik gewoon helemaal tot de rand vullen, omdat je dan precies de inhoud van je bakblik weet. Aan de hand van het aantal liters kan je dan kijken in ons schema hoeveel mix e.d. je nodig hebt. Wij vullen ons blik tot max. 3/4 dan krijg je een mooie hoge taart !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: hoeveel buiscuitmix voor rechte cakevorm?

ok bedankt, het is maar een klein bakblik en het zal zonde zijn als ik teveel mix maak. Moet alleen nog ff kijken hie ik hem ga versieren

liefs mell