1

Onderwerp: boompjes en houten plankjes

hallo, wie kan mij een tip geven hoe ik (kerst)boompjes maak en van die houten plankjes met nerf? ik ben een beginnende taartenbakster en moet nog veel leren. ik was ook afgelopen 10 maart op de workshop, echt super! mijn taart (de paastaart met haasjes) was te zien op tv, dus ben ik sueprtrots. maar ik wil nu een snowboard taart maken met boompjes enz.
groet,
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2 Laatst bewerkt door Jozien (14-03-2007 22:54)

Re: boompjes en houten plankjes

Kerstboompje: maak een bal van groen, rol de bovenkant in een punt en de onderkant in een cirkel, zodat er een soort ijshoorntje op zijn kop ontstaat. Neem een schaartje en knip. Begin bij de top. Met elk knipje ontstaat een kleine omgekeerde v. Knip elke volgende rij zo, dat het puntje tussen de v-tjes op de rij erboven valt.

Duidelijk genoeg? Kijk even in de kerstgalerie voor voorbeelden van boompjes.

Voor houten plankjes met nerf bestaan malletjes (weet niet meer zeker of de webshop ze heeft maar in elk geval wel andere van steentjes). Je kunt ook zelf met een mesje nerven in je marsepein kerven.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: boompjes en houten plankjes

Je kan toch ook met een ijshoorntje bespuiten met groene Ice-ing !!!!!! Die hadden sommige mensen gemaakt voor de kerst volgens mij staat het in de kerst galerie.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl