1

Onderwerp: hoe boetseren met marsepein?

Ik zie op het forum zoveel toffe geboetseerde figuren maar hoe begin je aan zoiets.
Ik heb geprobeerd om een vrouw te boetseren maar het lijk in de verste verte niet op een mens.
Iemand tips?

2

Re: hoe boetseren met marsepein?

Eigenlijk is het gewoon veel uitproberen... Er staan wel een paar links bij Howto's --> Technieken, misschien dat je daar wat mee kunt?

En een vrouw is ook wel gelijk lastig hoor, ik ben met pinguins begonnen :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (11-03-2007 16:41)

Re: hoe boetseren met marsepein?

Marianne schreef:

Eigenlijk is het gewoon veel uitproberen... Er staan wel een paar links bij Howto's --> Technieken, misschien dat je daar wat mee kunt?

En een vrouw is ook wel gelijk lastig hoor, ik ben met pinguins begonnen :+

Zoohoooo..MArianne da's knap...wij begonnen vroeger op de peuterspeelzaal met een slangetje :+

o...ehhh Sally...
Er zijn van die boekjes te koop voor kinderen die gaan over het boetseren van allerlei figuren met hele duidelijke uitleg. Misschien is dat wat voor je want fondant werkt net zo iets

4

Re: hoe boetseren met marsepein?

nnicole1234 schreef:

Zoohoooo..MArianne da's knap...wij begonnen vroeger op de peuterspeelzaal met een slangetje :+

Ja zeg, zover gaat mijn geheugen niet, ik ben al oud :+

Ik heb trouwens ook een leuk boekje, Marzipan Magic van Maisie Parrish. Besteld via die ene site van de link-pagina *checkt even snel* www.marzipanworld.com
Staan leuke frutseltjes in :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: hoe boetseren met marsepein?

bedankt ik zal maar beginnen met oefenen met een slangetje. HIHIHI

6

Re: hoe boetseren met marsepein?

Zo'n poesje als op mijn laatste taart is ook leuk, moet je even op dat *klikkerdeklik*  van mijn handtekening klikken, eerste foto. Die is niet heel moeilijk hoor, paar worstjes in verschillende maten (net als een slangetje :P). Alleen het snoetje en de oogjes is wat gepriegel. Maar dat is dus ook leuk om mee te beginnen :)

Oh ja, en ik wil een keer aan dat eendje van

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag