Onderwerp: Nelleke

Hoi hoi!
Leuk hoor een ons kent ons!

Nou daar ga ik! Ik ben moeder van 3 mooie kinderen, Rosa van 2001, Hendrik van 2003 en Annemijn van 2005. Een goede reden om mooie taarten te maken! Ze vinden het geweldig om uit te mogen kiezen wat er op de taart komt. Bij de teletubbie taart en de barbabapa taart, waar ik een week van te voren de figuurtjes gemaakt had, komen ze elke dag even op het keukentrapje zwaaien 'Dag Po, dag barbamama!'.

Ik werk twee avonden in de week en dan geef ik (klassiek) zangles. Verder probeer ik naast mijn kids en andere beslommeringen ook nog eens mijn diploma zang te halen. Maar dat is een hele klus... De rest van mijn week besteed ik aan het opvoeden van de kids en het huishouden.
Ooit ben ik nog eens afgestudeerd ingenieur, maar dat is in een ver verleden!

Verder doe ik wat vrijwilligerswerk (www.helpenhelpt.nl), kerkeraad, en onderhoud ik een website...
En ik hou me bezig met allerlei creatieve dingen, websites bouwen, viltpoppetjes maken voor de seizoenentafel, internetten, nou ja, van alles... Ik verveel me helemaal niet!

Wat taarten betreft hou ik me voorlopig alleen bezig met taarten bakken voor mijn eigen gezin. Het is lastig om met zo'n druk huishouden tijd te vinden. Nu doe ik vaak wat dingetjes met de kinderen erbij maar moet er ook wat vrije avonden aan opofferen.
Ik vind de 3D taarten denk ik het leukste om te doen. Dan komt er nog wat technisch inzicht bij kijken :-)

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen! :Y

Nelleke

Nelleke

2

Re: Nelleke

Wat leuk, Nelleke, om je verhaal te lezen. Zo leren we elkaar alvast een beetje kennen voordat we elkaar zullen zien.

Gr mirjam

3 Laatst bewerkt door nellekeguequierre (02-02-2007 21:26)

Re: Nelleke

Nou, zal ik dan als eerste een fotootje plaatsen? Ik kijk wel een beetje serieus hier hoor :-)

http://www.guequierre.nl/taartjes/nelleke_pasfoto.jpg


Nelleke

4

Re: Nelleke

nou Nelleke dan weet ik in ieder geval dat ik de deur voor je open moet doen

anders kon je weleens de zoveelste verkoopster zijn of iemand die een enquete komt afnemen

cateren is ook gebakjes maken :)

Re: Nelleke

Mmmmm, ik geloof dat ik iets aan mijn image moet doen :Y

Nelleke

Re: Nelleke

Wat leuk, je heb je kinderen ook op de Vrije School (seizoentafelpoppen)? Die van mij zitten er ook op. Zelf heb ik de onderbouw van de Vrije School gedaan. Ik denk dat daar een groot deel van mijn creativiteit vandaan komt.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Re: Nelleke

hoi hoi!
Ja, Rosa zit in de kleuterklas en Hendrik bij de peuters. Erg leuk, we zijn gisteren nog naar de open dag geweest en we hebben euritmie gekeken. Heel mooi om die kinderen zo mooi te zien dansen/bewegen. Ik heb zelf geen vrije school gedaan maar het leek ons waardevol om onze kinderen er naar toe te brengen... Ik ben benieuwd hoe ze het daar zullen hebben en of ze ook een beetje leren werken... Gelukkig zag ik de breuken in de schriftjes uitgebreid voorbij komen :-)
Hoe vond jij het om op de Vrije School te zitten?

Nelleke

Re: Nelleke

Haha, het vooroordeel van de vrije School. Ze worden inderdaad niet vanaf de kleuterklas al aan het werk gezet. Ze gaan pas 'werken' vanaf de eerste klas. Omdat ze vanuit hun oogpunt vinden dat kinderen pas toe zijn aan leren vanaf een bepaalde leeftijd. Dan pakken ze het beter op omdat ze het dan kunnen snappen. Wees maar niet bang als ze van school komen kennen ze alles, en misschien wel meer. Ik heb genoten op de Vrije School. Het leren werd veel afgewisseld met creatieve vakken, er wordt veel tijd besteed aan muziek en beweging. Ik ben er van overtuigd dat ze een hele goede, zo niet beste, basis meekrijgen door deze school. De Vrije School in Zeist is als beste uit de bus gekomen tijdens de onderzoeken van vorig jaar. De meeste komen ook in creatieve beroepen terecht.
Mijn dochters zitten beide in de kleuterklas en de jongste (jongen) zit bij de peuterspeelzaal.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Re: Nelleke

hoi even reageren hoor!

Ik zat ook op de vrijeschool maar dan wel 30 ja ja 30 jaar geleden!(toen kwam ik er dus alweer af!!!!!!)

Ik vond het een heerlijke school ging altijd met plezier alleen euritmie dat vonden wij allemaal niet zo leuk(beetje saai) wel gaaf dat er live piano bij gespeeld werd dat zal tegenwoordig misschien anders zijn.

en er wordt best gewerkt hoor ik heb HBO(wel naar een reguliere HAVO geweest) maar 3 klasgenoten zijn arts een conservatorium een actrice en van de rest weet ik het helaas niet.(we hadden wel 42 kinderen in de klas!!!!)

geinig dat er nog meer vrijescholers in de taarten zitten misschien heeft het wel iets met elkaar te maken.

Ik ben bacteriologisch analist en ook dat vak en het taarten decoreren lijkt gewoon heel veel op elkaar raar he je komt toch weer bij hetzelfde terecht al denk je iets heel anders te gaan doen.

groet,

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Re: Nelleke

He, had ik net een heel bericht getypt, vliegt hij eruit...

Nou, leuk om jullie berichtjes te lezen!
Ik heb er wel vertrouwen in hoor, maar omdat we niet op de vrije school hebben gezeten is er veel onbekend. Rosa vind euritmie nog erg leuk, maar ze zit dus nog maar bij de kleuters. Als je 10 bent is het vast minder interessant....
Wat ik wel leuk vond om te horen was de uitspraak van onze pianostemmer. Hij vertelde dat hij vaak kwam bij gezinnen van de vrije school en dat hij de pubers vooral zo leuk vond. Gewoon leuke mensen en zichzelf. Dat vond ik nou leuk om te horen. Dat is toch wat we ze willen meegeven, dat ze er mogen zijn en dat ze zichzelf mogen zijn!

Ik ben blij om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad! En dat jullie er tevreden over zijn...

Nelleke

Re: Nelleke

had jij ook geen internet tot nunet?????
Ik dacht al dat het weer aan mijn modum lag maar misschien was het toch casema weer.
En ja ik kan mij tegenwoordig nog steeds niet druk maken over hoe anderen over me denken en trek aan wat ik leuk vind(ALS HET TENMINSTE TE KRIJGEN IS).
Succes met de kids!

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Re: Nelleke

Euritmie was ook niet mijn favoriete vak, maar ik was er wel goed is. Ze hebben jaren geroepen dat ik die opleiding moest gaan doen. Heb ik uiteindelijk niet gedaan. Na wat omwegen via de horeca ben ik als office manager aan de slag gegaan. gelukkig wel bij een creatief bedrijf (architectuur en bouwmilieu) maar ik kon mijn ei er niet in kwijt. Nu heb ik een eigen bedrijf en word ik soms gek van mijn eigen drang naar dingen doen. Er is zoveel leuks, ik kan gewoon niet kiezen!
Mijn favoriete vak op school was geschiedenis, heerlijk al die verhalen over griekse mythen en sagen. Wat ik ook erg leuk vind zijn de periodes waar de kinderen in werken. Elk vak wat ze dan doen staat in het teken van een bepaald thema.
En wat mij ook erg opvalt is dat er veel minder agressie op de Vrije School is. Natuurlijk is het er helaas wel, maar minder. De kinderen zitten beter in hun vel en leren met respect elkaar te behandelen. Maar dat zit ook in de ouders. Het is vaak de methaliteit van de ouders die kiezen voor deze school en niet zomaar een school omdat die toevallig om de hoek zit.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

Re: Nelleke

Leuk om te lezen dat jullie ook zo verschillende dingen doen! Dat is ook een van mijn grootste handicaps, ik kan niet kiezen :-)
Gelukkig heb ik daar nu met drie kleine kids ook helemaal geen tijd voor. En later zien we wel weer wat ik ga doen. Een internet bedrijfje lijkt me wel wat, zelf in te delen, eigen baas... of meer zangles geven (daar is op de vrije school ook vraag naar!)
Nelleke