1

Onderwerp: Michiko

Mijn naam is Michiko (spreek uit als; Miesjiekoo :) ), ik ben 33 jaar en heb een dochtertje van bijna 4 (Kiki) en een zoontje van 16 maanden (Louden).
Naast mijn gezin heb ik een fulltime baan, die ik voor een groot gedeelte thuis kan invullen, waardoor ik weer veel tijd voor andere dingen over hou.

Al jaren bak ik taarten, cake en koekjes (een tik die ik aan een jaar wonen in Amerika heb overgehouden). 2 jaar geleden heb ik een workshop RI in Rotterdam gedaan, maar helaas nooit meer wat mee gedaan.
Door al het enthousiasme van de forum-leden hier lijkt het me superleuk de taarten die ik bak te gaan decoreren. Ik heb nog heel wat te leren heb ik al gezien!!

Superleuk item dit voorstellen, want daardoor heb ik mijn ex-collega Annette "terug gevonden". Blijkt maar weer hoe klein Nederland kan zijn.

2

Re: Michiko

Ben wel heel benieuwd ben jij Nederlands?

3

Re: Michiko

ja

4

Re: Michiko

ok...geen Japanse vader of moeder ofzo? Is wel heel bizar...ik zie oppeens MIJN naam in de topiclijst. Snapte er al helemaal niets van. Dat je twee keesjes of klaasjes op een forum tegenkomt is vrij normaal denk ik maar 2 Michiko's, wel heel vreemd.

Re: Michiko

Wat grappig, ik ben Koreaans, ben jij wel Japans Michelle? Ik ben gadopteerd uit Zuid-Korea... En inderdaad Michicko zie je niet vaak...

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

6

Re: Michiko

liefbloempje schreef:

Wat grappig, ik ben Koreaans, ben jij wel Japans Michelle? Ik ben gadopteerd uit Zuid-Korea... En inderdaad Michicko zie je niet vaak...

Groetjes,

Josien

Je merkt wel meer en meer dat "echte" Nederlanders ook Japanse namen krijgen, is wel raar een blond kind met een Japanse naam. Wat dan op zijn Nederlands wordt uitgesproken hahahahaha. Moet ik toch altijd even aan wennen, juist omdat ik (zeker toen ik jonger was) die naam nooit eerder hoorde. Ik ben half Japans/Indonesisch.

7

Re: Michiko

Haha!!! Heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt. Hoor wel vaker dat mensen de naam wel eens gehoord hebben, maar heb zelf nog nooit een naamgenoot ontmoet.
Ik zet niet snel mijn naam neer, omdat het meestal uitlegt vereist en ik daar niet altijd zin in heb (komt bekend voor zeker?! :)) maar aangezien ik hier een "oude" bekende tegen kwam post ik onder mijn eigen naam.
Is Michiko je eerste of 2e naam, of gebruik je Michelle misschien omdat je dan niets hoeft uit te leggen.
In ieder geval totaal geen Japanse achtergrond, heb wel ooit uitleg van een Japanse gekregen wat de naam betekent.
Nu ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar jou, maar zag dat je nog niet in de rubriek "ons kent ons" staat.....

8

Re: Michiko

@Michelle, nou lang, blond ben ik niet hoor; Ik ben 1/4 Indonesisch, dus de naam "past" wel bij me

9

Re: Michiko

Hahahahaha, dat bedoel ik dus, steeds dat uitleggen, en meteen de vraag...waar kom je dan vandaan enzo. (Zoals ik bij jou ook deed) heb inmiddels ook mijn eigen ding gepost. Ook eigenlijk omdat jij met je echte naam poste anders had ik het niet gedaan denk ik. Michiko is mijn 1ste naam.

Michiko heeft meerdere betekenissen, het is maar net hoe je het schrijft wat het betekend, er is geen vaste betekenis voor zoals bijvoorbeeld "hond" hier altijd "hond" zal zijn.

Is wel grappig want iedereen zegt ook mishiko (zoals jij het opschreef) maar het is eigenlijk mi-chi-ko en dan chiko zoals chico in het Spaans.

Dat is waar, hahahaha kwart Indo dan past het wel. ik weet niet waarom ik het zo raar vind als ik een blond iemand met een Japanse naam hoor, misschien omdat Japans een heel andere taal is, dat ik denk, dat past gewoon echt niet. Net als dat je bijvoorbeeld een blond kind een Marokaanse naam gaat geven...

10

Re: Michiko

Wel heel leuk, allebei 33, beiden een dochter en een zoon en vinden het ook nog leuk om taarten te bakken...
zoals hierboven al vermeld; heb nog nooit een naamgenoot ontmoet, dus Aangenaam :)
Grappig dat je je onder beide namen voorstelt, heb je vanaf nu zeker vaker wat uit te leggen :P
Ik dacht dat de Japanse uitspraak iets van Mitsuko was, niet dus. Nou ja, geen blond uiterlijk maar wel blonde uitspraak van "mijn" naam.

11

Re: Michiko

Hahahahahha, ik ken nog 1 michiko een halfbloedje Japans/NL. Maar dit is absoluut heel grappig ja dat we zoveel gemeen hebben.

Hahahahaha, Ik dacht, ik heb bij jou topic al geroepen dat ik Michiko heet dus is het raar om alleen Michelle op te schrijven en alleen Michiko was ook wel heel erg verwarrend geweest omdat dat een paar topics eronder al stond.

12

Re: Michiko

Hoi Michiko,
Wat leuk te lezen dat je ook kids hebt nu! En wat super toevallig dat wij elkaar hier tegenkomen, en dan nog een Michiko... wat een toeval!!! Al had Michelle zich voorgesteld onder Michiko had ik zeker weten gedacht dat jij het was hoor, die naam hoor je echt nooit!
Ben benieuwd naar je taarten straks, wel showen h

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/