1

Onderwerp: welk spuitmondje voor het maken van gras

Hoi allemaal

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil graag op cupcakejes 'gras' spuiten. Op de site bake decorate celebrate staat hoe dat moet en dat je daarvoor spuitmondje 233 nodig hebt. Ik denk dat ze die van wilton bedoelen.

Ik heb echter de icing set van de webshop en vraag me af met welke ik dat kan doen.

HELP HELP HELP

Want zoals altijd met dit soort dingen; ik wil het morgen doen (moet zaterdag 55 cupcakejes hebben gemaakt voor een feestje...... slik....)


Groetjes
Fleur

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

ja ze bedoelen die van wilton het is een stomp puntje met een heleboel gaatjes ter groote van tip 1
een goed alternatief dat ik hier heb gezien is de knoflook pers.maar dat is meer voor fondant en marsepein.
Je kunt ook bijv i.p.v. allemaal losse grasjes eerst een laag op je cakejes aanbrengen(groen) en dan wat groene icing op je paletmet en daarmee aantippen en recht omhoog er weer af trekken zo krijg je korte piekjes aan je icing(zie ook mijn barbietaart op het madeliefjes veld op mijn site) dit lijkt best op gras en dan bestel je later een graspuntje voor de volgende keer.
of groene suiker gebruiken maar dat zul je wel niet in de kast hebben staan.

Waar woon je want ik heb wel zo'n puntje anders kom je gezellig hier klussen ik moet zaterdag ook een taart maken.

groet en succes hoop dat je er iets aan hebt.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

misschien een beetje laat, maar met een kleipistool zou je ook met icing kunnen werken. Zeker als je de wat stevigere consistencie gebruikt. Ik heb de metalen uitvoering en die werkt net als een injectie spuit.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

Goeie Ria!
dat is een super oplossing ik heb ook zo'n pistool maar was daar nog niet opgekomen!
En nu maar hopen dat fleur ereen heeft misschien ook van de kleikist van de kids!
Groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5 Laatst bewerkt door Fleur (18-08-2006 13:39)

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

Helaas helaas, ik heb geen spuitpistool.
Wel super bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik maar gewoon groene botercreme erop 'strijk' en met het paletmes een beetje grasserig trek, of juist toch gewoon glad. Ik kijk wel even wat mooier staat.

Saskia, goed idee van dat samen doen! Alleen heb ik hier twee kleine meisjes rondlopen, dus is niet zo hadnig om met hele handel te gaan verkassen (heb eerlijk gezegd nu al moeite met opslag...).

Ik zal als het af is bij show off het resultaat laten zien.

Groetjes
Fleur

(regio midden, bij utrecht.....)

Trouwens, ik was qua spuitmond vraag wel weer even wat te vroeg. Ik had niet eens de normale wegen bewandeld. Want via de infotaartjes van Car kwam ik zo bij de felicitaartjes waarbij de spuitmondjes staan beschreven. Toen zag ik al de tip met drie (of meer) gaatjes voor gras........

6

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

zou het met een knoflook pers gaan? marsepein en fondant wel lijkt me, maar icing?

7

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

Hoi hoi,

FF wat anders.............ik gebruik zelf meestal cocos als gras.
In een plastic zakje doen groene kleurstof erbij en wrijven maar.
Krijg je mooi "gras"en het is nog lekker ook.


groetjes Esther

8

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

en ik hou t nog steeds bij de knoflookpers! ook leuk voor haartjes enzo ;-)

taarten uit Hilversum!

9

Re: welk spuitmondje voor het maken van gras

Ben direct een cookie pers van Gefu gaan kopen voor 19,95. Ziet er degelijk uit en nu maar hopen dat het werkt. Iets duurder dus dan op deze foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FQZ3Z7T7

Groetjes,
Ellen

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI