1

Onderwerp: bavaroise bij xenos

Het ligt er al heel lang, dus de meesten zullen het wel weten, maar bij de Xenos hebben ze mix voor yoghurt bavarois, maar je kan de yoghurt ook vervangen met kwark (staat ook op het pakje). Ze hebben de smaken bosvruchten en aardbei. Ik heb hem nog niet getest dus weet niet of het lekker is. (van het merk Bourbon)

Mijn website: Presentaart

2

Re: bavaroise bij xenos

Als het dezelfde Bourbon is als die ze jaaaaaaaaaaaren geleden in de supermarkt verkochten is ie errug lekker!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: bavaroise bij xenos

Bij ons verkopen ze nogsteeds Bourbon in de supermarkt!
Bij de Supercoop (vroeger Coop) en volgens mij ook bij de Deka!

Lekker joh! Kun je dat er ook tussen doen, of loopt dan al het vocht de cake in (naar beneden) zodat die plakkerig wordt?

4

Re: bavaroise bij xenos

ik had vorige week ook voor de eerste keer bavarois in een taart verwerkt, en ja hoor, heel de onderkant nattig! volgende keer mijn onderste taart niet meer met suikersiroop drenken dus.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: bavaroise bij xenos

Ik heb hem net gemaakt, en ik moet zeggen dat ik de smaak maar matig vind (lekkere tip weer van mij...). Hij smaakt behoorlijk chemisch naar bosvruchten (is het ook ;)), voor de rest is de consistentie wel erg goed, ik heb hem gemaakt met half kwark en half yoghurt, en hij werd echt behoorlijk stevig.
Ik doe trouwens een laag jam onder m'n vulling (behalve bij ganache, want ik vind fruit met chocola heel vies kwa combi), volgens mij scheelt dat wel tegen het nat worden. Dus als ik vul met banketbakkersroom en jam, doe ik 2x een laagje jam met room eroverheen. Of doet iedereen dit?
Ik zag bourbon ook bij de Appie maar daar hadden ze alleen de chocomousse, die vond ik ook niet fantastisch, of ben ik een zeur ;) (of maak ik normaal zulke lekkere dingen ;):))

Mijn website: Presentaart