1

Onderwerp: nog een... over biscuitmix

ik heb gisteren een aantal ronde springvormen gebakken met biscuitmix. De meeste gingen prima, maar bij 2 zit er aan de onderkant een soort gelei-achtig (bijna rubber eigenlijk) onderkantje. Het is maar een centimeter dik maar dat stuk is dus totaal niet luchtig maar juist heel compact. Weet iemand hoe dat komt??? En hoe kan ik het voorkomen ???? :D
Alweer bedankt voor de hulp alvast

PS: ooit komt de tijd dat ik jullie vragen beantwoordt ;)

Mijn website: Presentaart

2

Re: nog een... over biscuitmix

Weet het niet zeker, maar lijkt alsof het niet gaar is. Misschien had je ze wat langer in de oven moeten laten.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: nog een... over biscuitmix

het was wel hard geworden (echt bijna rubber) dus ik denk niet dat dat het is. Misschien te vroeg de oven geopend???

Mijn website: Presentaart

4

Re: nog een... over biscuitmix

Ikw eet het niet, ik heb het ook 1 keertje gehad, maar volgens mij was dat trouwens niet met de biscuitmix van de webshop, maar van een moscovitch mix.. Tja ik heb het er gewoon afgesneden, het was toch hoog genoeg en de rest was lekker...

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

5

Re: nog een... over biscuitmix

Hallo Mascha,

Ik heb met de leverancier gebeld, omdat het mij ook wel eens is overkomen. Het heeft te maken met het mixen. De tijden die staan aangegeven op de verpakking zijn voor een goede sterke mixer. Heb je een (wat minder krachtige) handmixer, moet je wat langer mixen. Ik zou dan zeker 10 minuten aanhouden op je hoogste snelheid en dan nog een minuutje of 2 op lagere snelheid. Ik zal de aanwijzingen op de verpakking aanpassen, maar er zit dus gewoon verschil in hoe sterk je mixer is. Bij een Kitchenaid is de mixtijd 6-7 minuten en hoeft het echt niet langer.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, de taaie plak kun je er inderdaad afsnijden, verder is de taart ongetwijfeld gewoon prima qua smaak.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: nog een... over biscuitmix

oh bedankt voor de info! Het was al een paar keer wel gelukt, en daarna is het ook weer gelukt, dus er was maar een mix (2 kleine taarten) die dat hadden. Ik heb het eraf gesneden maar toen was ie wel te laag dus nog een klein bodempje gebakken en dat ging weer prima!
Ik zal Nog langer mixen (een Kitchenaid zit er even niet in denk ik :()

Mijn website: Presentaart