1 Laatst bewerkt door hj (22-07-2006 20:14)

Onderwerp: oordeel roosjes

Hoi

Deze roosjes heb ik pas gemaakt. De randen zijn wat korrelig, hoop dat jullie dat op de foto kunnen zien. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen.

Vandaag zou ik een priveles hebben voor het maken van de bruidstaart maar vanwege de hitte ging dat niet door. Dus nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Wat is jullie oordeel over mijn roosjes?

In mijn album staan meer foto's van de roosjes.


[img] www.mijnalbum.nl/foto=ILIQNY83 [/img]


[img] www.mijnalbum.nl/album=H3WCN8F3 [img]

zucht....wat ik nu weer verkeerd doe met die code ik weet het niet maar jullie moeten maar even aanklikken zucht
Groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

2

Re: oordeel roosjes

Nou Hannelore, volgens mij zijn ze hartstikke mooi hoor. Het is op de foto's wel wat moeilijk te zien op je randen dun of dikker zijn. Als je ze dunner zou willen hebben, ik wrijf aan een kant altijd even met een theelepeltje over het randje, word het heel dun van. Maak je geen zorgen als er af en toe een beetje een rafeltje aan je blaadjes zitten. Dat hebben echte rozen ook.

Succes er mee hoor, ik heb echt alle vertrouwen in je kunnen. Toen je op het forum kwam met ik wil een trouwtaart maken maar heb nog nooit op deze manier taarten gedecoreerd. Toen dacht ik even oei..... ;) Maar mijn oei is helemaal weg. :)

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (22-07-2006 20:16)

Re: oordeel roosjes

De bovenste is goed denk ik, alleen je moet even de apaties weghalen bij de [img]en de[/img]

groetjes Nicole

Misschien kun je de roosjes eens met marsepein proberen ipv fondant ? Ik vind dat de randen bij marsepein vaak mooier glad te krijgen zijn (omdat het wat vetter is mnisschien)
Maar ik moet zeggen dat ze er goed uit zien hoor !

4 Laatst bewerkt door mocachina (22-07-2006 21:23)

Re: oordeel roosjes

http://www.mijnalbum.nl/foto=ILIQNY83


http://www.mijnalbum.nl/Foto=XPFFPESP

Zo heb ze even voor je neergezet. Hoop niet dat je het erg vindt. Ten eerste waren de spaties niet goed zoals al gezegd werd. Ten tweede had je het adres van de site met foto erop gezet en niet de URL van de foto zelf. Deze krijg je door op de foto te klikken met rechtermuisknop. Dan klik je op eigenschappen, dan verschijnt daar de URL. Even kopiëren en dan tussen [img]en[/img] zetten, zonder spaties:                 dus: [img]URL[/img]


Ik vind ze er erg mooi uitzien. Zou ook zeggen: probeer het eens met marsepein. Toen ik ze van fondant maakte had ik hetzelfde en met marsepein niet.
Gr Kelly

5 Laatst bewerkt door Franky (22-07-2006 22:21)

Re: oordeel roosjes

Hoi Hannelore

Ze zijn heel mooi geworden!!
Gebruik je tylopoeder in je fondant?
Je zou de randen dunner kunnen maken of je vinger langs de rand halen kan ook helpen.
Ik gebruik zelf flowerpaste of mexican paste. Dat kun je heel dun uitrollen. Maar dan heb je soms nog last van "korrelige" randjes.

Groetjes Francisca

6

Re: oordeel roosjes

Hoi Hannelore

De randjes is toch een kwestie van oefenen en niet te snel dun maken, dus met beleid. Je zou ze wat "echter" kunnen maken door in het midden van je blaadjes, na het in elkaar zetten van de roosjes, een puntje te knijpen, voorzichtig!!, met 2 vingers. Dan worden de roosjes wat natuurlijker.

Succes ermee!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: oordeel roosjes

Bedankt voor jullie oordeel en tips, twee vraagjes hierover.

Wat is tylopoeder en waar kan ik het kopen ? Bakker of de Konmar oid?

Moet ik dan aan de bovenkant van het blaadje een vouwtje maken of bedoel je dat niet?

Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

8

Re: oordeel roosjes

tylopoeder zal wel tylose zijn. Je kan er ook tragant gom voor gebruiken en dat hebben ze hier in de webshop.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Re: oordeel roosjes

Hoi,

Als je de rondjes uitsteekt en dan ongeveer  de helft van het rondje dunner maakt naar boven toe en dan aan de dunne zijde het randje naar buiten vouwen en dan in het midden een v-tje erin maken zoals inge al zei dan zie je geen randjes meer.
Succes 

groetjes