1

Onderwerp: plaatje vooraf klaarleggen

Hallo,

Ik lees telkens dat er mensen zijn die vooraf al plaatjes van marsepein klaar hebben liggen, bewaard onder een laagje huishoudfolie...

-Laten jullie dat plaatje dan gewoon op de showmap liggen ?
-En kleeft het plaatje er dan niet aan als het zo lang ligt ?
-Of smeren jullie er eerst nog wat op ?
-Als je een plaatje van fondant maakt, wordt die dan niet hard (ben bang dat hij   dan breekt bij het overbrengen op de taart ???

Ik doe het elke keer achter elkaar door maar zou het ook wel fijn vinden om al dingen van te voren klaar te hebben.

2

Re: plaatje vooraf klaarleggen

Hai Nicole.
Bij mij blift het niet plakken hoor en het ligt er soms best twee weken op. Ik vergat het pas zelfs in te vetten maar het ging er prima af. Normaal vet ik het een piepklein beetje in met een doekje met wat olie.

Ik gebruik voor het puzzelen meestal wel marsepein Vind ik toch makkelijker dan met fondant puzzelen meestal, dat vind ik zo zacht. De stukjes fondant die ik gebruik zijn idd wel harder dan maar dat gaat nog goed. Ik heb van de week voor het eerst een plaat gemaakt helemaal van fondant. Die gaat morgen op de taart. Dus als je effies geduld heb dan weet ik morgen voor je of dat goed ging. :) ik hoop het wel hoor, anders zit ik. :D

3

Re: plaatje vooraf klaarleggen

Hoi Nicole,

Ik maak het ook wel 2 weken van tevoren hoor ! Maar ook ik gebruik het meeste marsepein. En inderdaad voor het wit dan wel fondant en dat wordt inderdaad wat harder. Ik heb het op een insteekmapje liggen en zodra ik het plaatje af heb leg ik het voorzichtig over op een stokje huishoudfolie die ik dan heel luchtig dichtvouw. En dit bewaar ik dan in een luchtdicht doosje. Bij mijn geen probeem hoor. Het valt wel eens een beetje uitelkaar bij het op de taart leggen maar dat heb je anders ook wel. Gewoon weer even in elkaar zetten. :D :D :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/