1

Onderwerp: banketbakkersroom uit de magnetron

Voor degene onder ons die geen mix hebben, maar wel een magnetron, een eenvoudig recept voor banketbakkersroom

Benodigd:
3 eidooiers
75 g witte basterdsuiker
2 zakjes vanillesuiker
25 g maizena
2,5 dl volle melk

Klop de eidooiers met de suiker en vanillesuiker schuimig. Klop de maizena erdoor. Voeg al kloppend de melk toe. Zet de kom op vol vermogen in de magnetron en klop elke halve minuut door. Totale magnetrontijd zal ongeveer 4 minuten zijn.

Let op: bij de eerste paar keer doorkloppen, denk je dat er niets gebeurt en dat het nooit wat kan worden. Geloof me, ineens haal je een kom met dikke room uit de magnetron. En waar het aan ligt, weet ik niet, maar ik heb ook wel eens de kom al bij 2,5 minuut eruit gelaten, omdat de room al goed op dikte was. Overigens stijft het nog iets op bij het afkoelen. Vergeet niet wat huishoudfolie op de room te leggen, tegen velvorming...

Tips: halfvolle melk werkt ook prima, evenals een mengsel van melk en slagroom. Wat minder suiker kan ook. En voor een mokkasmaakje roer je voor het de magnetron ingaat wat oploskoffie (opgelost in 1 el heet water) erdoor.

Groeten, Eline

2

Re: banketbakkersroom uit de magnetron

Ik heb het geprobeerd en het werkt echt goed en is ook echt heel lekker! Ik ga hem onthouden want het is wel heel makkelijk!

Mijn website: Presentaart