1

Onderwerp: cakejes nooit mooi rechtop

kan iemand mij adviseren hoe ik mijn cakejes zo mooi rechtop/hoog krijg i.p.v. naar de zijkanten uitgezakt/weggezakt? Ik gebruik al meestal 2 papieren vormpjes om iets meer stevigheid te creeeren en soms zet ik vormpjes in een muffin bakblik (maar dan kan ik veel minder cakejes tegelijk bakken).
Dank

2

Re: cakejes nooit mooi rechtop

Ik maak ze ook in een muffinbakblik. Ik doe dan wel eens 2 boven elkaar. Maar ik heb wel hetelucht.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: cakejes nooit mooi rechtop

Ik zet ze eigenlijk ook altijd in een muffinblik, maar ik maak er meestal maar 12... Of je bakt ze na elkaar?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: cakejes nooit mooi rechtop

Ook ik zet ze in een muffinbakblik (sorry, waarschijnlijk toch de enige manier?).

Ik heb gelukkig in brede oven, dus kunnen twee bakblikken naast elkaar. Maar daarvoor deed ik ze idd steeds per 12. Dus was ik wel eens 4 keer achter elkaar aan het bakken (per twee keer beslag gemaakt). Maar dat kwam ook weer niet zo heel vaak voor.

Groetjes
Fleur

5

Re: cakejes nooit mooi rechtop

Hoi Fleur,

ik weet niet of het al in je recept zit, maar bakpoeder kan ook wonderen doen (dit zorgt voor een hogere rijzing).

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

6

Re: cakejes nooit mooi rechtop

Hoi,

Ik heb een combi magnetron en daar passen vaak niet van die grote bakblikken in (moet toch maar eens een nieuwe keuken met grote oven, veel kasten ...............mmmmmmmmmm alleen nog even de loterij winnen) ik heb laatst bij blokker bakjes gekocht in de vorm van een cakeje (jee hoe leg je dat nou uit) net als die papieren vormpjes maar dan van aluminium (liggen gewoon bij de bak artikelen! Zitten volgens mij verpakt per 6 en kosten een paar euro. Je zet gewoon een papieren vormpje hierin en niks geen uitgezakte en lekkende cakejes meer en je kunt er zo veel als je wilt gebruiken.