1

Onderwerp: mascarpone en slagroom??

Hey,

ik moet voor dit weekend een verjaardagtaart bakken voor mijn schoonvader, een traditionele biscuittaart met slagroom, hagelslag en fruit (!!??).  Ik ga een biscuit bakken zoals deze besteld is maar zoek er toch even mijn eigen creativiteit in te botvieren!!  Kan dit, als ik hem binnenin bekleed, met dat mascarponemengsel van op deze site en dan langs buiten met slagroom??  Is deze combinatie lekker of niet??  Is de mascarpone niet te vloeibaar gecombineerd met de slagroom?

Ik ga ook water maken met blauwe icing?  Ondertussen weet ik wel al hoe ik icing moet maken maar ik zou er graag enkele pieken in trekken zodat er zogezegd een paar golven in het water zijn.  Moet ik dan eerst de icing opensmeren, wat laten drogen en dan pas pieken intrekken met een sat

2

Re: mascarpone en slagroom??

H

groetekes Kris

3

Re: mascarpone en slagroom??

Het is niet de bedoeling dat ik hem ga bekleden met mascarpone en marsepein.  Langs de buitenkant zou gewoon slagroom komen met hagelslag.  Zou alleen de binnenkant willen doen met mascarponevulling.

4

Re: mascarpone en slagroom??

Hoi Katje,

Het klinkt in ieder geval lekker. En die mascarpone is inderdaad zeker niet vloeibaar. Als je je icing eerst laat drogen kan je er geen pieken meer in maken.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.