1

Onderwerp: biscuitgebak

Hallo allemaal...
Na weer een paar dagen proberen is het me dan toch eindelijk gelukt om een redelijke taart te maken voor een vriend van mij..met marshmellow fondant ipv marsepein (daar ben ik voorlopig even klaar mee, :'( ) binnenkort zal ik er een foto van plaatsen. Maar nu heb ik weer een andere missie: biscuitgebak en moscovisch gebak. Ik maak nu altijd een "evenveeltje" (heb ik me laten vertellen dat dat zo heet) recept van een amerikaans nichtje. Dat lukt altijd heel goed maar dit gebak is voor velen te zwaar. Hier is men meer luchtig gebak gewend dus ben ik gaan proberen.

Mijn probleem: Ik weet niet of het de bedoeling is maar mijn biscuitdeeg krijgt als resultaat een groot beschuitje. hard en kruimelig. Ik kan het niet in vorm snijden of in lagen. En mijn moscovisch gebak heeft meer weg van een spons dan van iets wat met taart te maken heeft. Ik heb de aanwijzingen in het recept goed gevolgd maar er gaat denk ik toch iets mis. Ik weet zeker dat als ik mn ramen ermee zou wassen ze streeploos schoon worden, maar ik zou het niet aan iemand durven mee te geven.

Iemand enig idee wat er mis gaat?

ps. Een groot bedankje voor degene die het recept van marshmellowfondant op de site heeft gezet want dit is echt mijn redding geweest qua taarten maken. Ik had het al bijna opgegeven :) Echt geweldig, scheelt een hoop frustraties en het werkt echt super. Mooi uit  te rollen (weet niet of dat de bedoeling is dat je er een hele taart mee bedekt) Dus een grote _0_THANKU _0_

2

Re: biscuitgebak

Hoi,

Mijn Soezie bescuitmix is nog niet mislukt.
Ik verwarm de oven voor (stel m in op 150 graden voor 12 minuten en al die tijd mix ik het beslag op de turbostand van mijn  handmixer.
Dan doe ik de bakvorm voor ongeveer 2/3 vol en doe het in de oven.
Eerst 19 minuten op 150 gr en dan draai ik de knop op 175 graden en laat het er nog eens 15 minuten in staan.
En als ik niet uit kijk dan vliegt het de pan uit....

Misschien zie je in mijn verhaal iets dat jij anders doet ?????

Groetjes Nicole

3

Re: biscuitgebak

Hoi Charlie,

Graag gedaan hoor, dat marshmallowfondantrecept... :)

Een evenveeltje, dat heb ik nog nooit gehoord. Maar het zal waarschijnlijk gewone cake zijn? Daar gebruik je ook evenveel van alles: eieren,boter,suiker,bloem.

Maar je biscuit gebak... Het kan zijn dat je het niet op de juiste manier mixt, of je bakt het te lang (of allebei, hahaha).

De werkwijze moet als volgt zijn:
- De eieren kan je vantevoren even in warm water leggen, of je kan je kom met eieren en suiker en al in een bak warm water zetten.
- dan mix je op de hoogste stand van je mixer eerst de eieren en suiker tot het dik, romig en bijna wit is. Kan best 10-15 minuten duren met een handmixer hoor!
- daarna kan je de bloem erbij zeven en er voorzichtig door spatelen.
- daarna bakken

Dan zou het moeten lukken.

Met je moscovisch gebak kan ik je niet helpen, die heb ik nog nooit gemaakt.

Hier op de site bij 'recepten' staat het ook uitgelegd. En in het forum ook hoor. Zoek maar eens, dan vind je meer tips dan je misschien lief is.

Succes met bakken!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

4

Re: biscuitgebak

Hoi Charlie,

Ik ben ook wel benieuwd naar dat evenveeltje, dus als je het nog niet bij de recepten hebt gezet (daar ben ik nu nog niet geweest), wil je het dan alsnog doen?

En van het biscuit, of beter gezegd beschuit vermoed ik dat het probleem in het mixen zit. Het moet echt lobbig (slappe slagroom) zijn als je de bloem er door schept.

Groetjes Evelien

5

Re: biscuitgebak

Ik heb in het verleden ook altijd gewoon zelf biscuit gemaakt. 
Per ei dan 40 gr bloem en 40 gr suiker en dan een uurke mixen ofzo, maar het lukt nooit en dan heb je er zoveel tijd in gestoken
Nu neem ik die van soezieclub en nog nooit problemen mee gehad. 10 minuten mixen en de oven in. Ik bak (in een combioven) gewoon op 175° ongeveer 60 min en altijd goed doorbakken en luchtig.

groetekes Kris

groetekes Kris