1

Onderwerp: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

vrijdag maak ik een hartjestaart voor mijn nichtje. Ze wil een paarse taart maar het liefst dat de verschillende tinten paars van licht naar donker in elkaar overvloeien/lopen.
Hoe maak ik dit/is dit mogelijk?een vraag voor de ervaren baksters denk ik.
het enige wat ik kan bedenken is verschillende stukjes paars kleuren,  uitrollen en aan elkaar plakken. Of gewoon het marsepein blank uitrollen op taart en dan met een kwastje of zoiets in verschillende nuances kleuren. Wie kan mij helpen???
alvast hartelijk dank voor het antwoord.

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

Hoi angel36,

Dit wil denk ik het beste als je ook echt paarse kleurstof hebt, en niet het paars zelf nog moet mengen van andere kleuren.

Dan is het eigenlijk heel simpel. Je rolt de marsepein of fondant uit. en steekt dan een coctailprikkertje oi.d in je potje kleurstof. Met dit prikkertje prik je 'prikjes' kleurstof in de uitgerolde marsepein, tot het prikkertje schoon is. Dit herhaal je steeds opnieuw tot je denkt dat je genoeg kleurstof 'in' het marsepein hebt zitten. Dan kneed je de marsepein net zo veel weer doorelkaar dat het net weer een samenhangende bal is, beslist niet langer! Je rolt het dat uit tot het groot genoeg is om je taart te bedekken en als het goed is, is het nu paars 'gemarmerd'. Ben je nog niet tevreden, kneed het dan weer tot een bal en rol het weer uit, tot je w

Groetjes, Pauline

3

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

Hai.

Volgens mij zijn er ook spuitbusjes met verf te koop.
Als je dan bij het lichte gedeelte een dun laagje spuit en zo verder steeds meer laagjes over elkaar heen spuit dan zouden de gedeeltes waar de meeste laagjes overheen zijn gepoten vanzelf donkerder moeten zijn.
Is een idee hoor, ik heb het niet uitgeprobeerd, in theorie klinkt het goed, wat de praktijk doet is een kwestie van uitproberen. (en soms jammerlijk falen vrees ik :D )

4

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

hoi,

Klopt inderdaad hoor! Die spuitbussen zijn nog veel handiger en het werkt idd. precies zoals Wendy zegt. Maar ik weet niet of angel36 zo'n spuitbus heeft en of ze hem zo snel nog kan bestellen.

groetjes,

Pauline

Groetjes, Pauline

5

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

Ik heb gewoon met een penseel het stuk dat ik donkerder wilde maken geverfd.  Is ook goed gelukt hoor.

groetekes Kris

groetekes Kris

6

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

alvast bedankt dames, de spuitbus heb ik helaas niet. Misschien ga ik het dus toch met een penseel doen of gewoon verschillende tinten marsepein tegen elkaar aanplakken. Zucht, als het resultaat naar tevredenheid is krijgen jullie het uiteraard te zien bij de show off!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

7

Re: hoe kleurenpalet inelkaar door laten lopen op taart?

Hoi Angelique,

Ik weet niet of je al bezig bent, maar die spuitbussen verkopen we in de webshop.... in 4 kleuren, waaronder dus ook paars! Dus mocht je nog willen, hoor ik het wel.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat