1

Onderwerp: bloemen pasta ????

Weet iemand wat bloemen pasta is?
In het koekjes boek worden hiermee de bloemetjes gemaakt in de potjes op blz, 83. Hier staat kant en klare bloemen pasta.
Is hier aan te komen?
Is er anders een recept van?
Of is er een alternatief voor?

Weer iets waar ik duidelijk nog niets van weet, ik moet nog zo veel leren.

2

Re: bloemen pasta ????

Voor zover ik weet kan je daar gewoon icing voor gebruiken.

Groetejs,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: bloemen pasta ????

Hoi Wendy,
In dat boek wordt het ook gebruikt voor die grote margrieten, die heb ik al eerder (nu op m´n taart en daarvoor op de cakejes voor de afscheidsreceptie van mijn moeder gemaakt) en ik heb gewoon tragant gom door het rolfondant gedaan, volgens aanwijzingen 8 (?) uur laten rusten en dan gebruiken. Ging echt helemaal goed, de bloemen bleven keurig overeind staan (gelukkig :-) ). De fondant wordt met de gom elastischer en als het opdroogt blijft het heel goed in z´n vorm staan. Volgens mij bestaat er ook speciale sugar flower paste, maar dat is volgens mij voor die hele mooie (ingewikkelde) bloemen/bloemstukjes.

Groetjes,
Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: bloemen pasta ????

Hoi Wendy

Ik heb een poosje terug twee recepten voor flowerpaste (bloemen pasta) onder recepten geplaatst. Misschien heb je daar wat aan?

groetjes Francisca

5 Laatst bewerkt door wendy (03-04-2006 22:12)

Re: bloemen pasta ????

Hoi Francisca.

Oei oei, wat voel ik me nu een domme doos.
Ik die er altijd prat op ga dat ik behoorlijk goed Engels spreek, heb er nooit bij stilgestaan om bloemen pasta eventjes letterlijk in het engels te vertalen.  :rolleyes:

Flower Paste !!!!!!!!!    NATUURLIJK. Dom, dom, dom. :D

In ieder geval bedankt voor het wakker schudden, wordt het toch eens tijd dat ik wat eerder naar bed ga i.p.v. zo lang in de keuken te staan,of achter de site te zitten.

Lara en Mirjam, ook bedankt voor het meedenken.
Ik werk inderdaad ook meestal met fondant of marsepijn, maar deze bloemetjes zijn zo dun dat dat denk ik niet helemaal zou werken hiervoor. Ik vind Fondant ook nogal snel droog, nou heb ik nog niet met tragant gewerkt dus dat staat nu ook op het verlanglijstje.