1

Onderwerp: alle begin is moeilijk?!

Ik heb gisteravond de taart (cake) gebakken en ga vanavond beginnen met het decoreren. Ik heb toch uiteindelijke gekozen (moeten kiezen haha) voor de gewone cake, met boter dus. De cake zonder boter is mislukt. Kwam niet op. Ik denk dat ik de volgende keer iets meer tijd moet nemen om het beslag te maken.
Maar goed, met cake moet het ook lukken.
Ik hoop dat het decoreren iets beter lukt. Hij dient als proef, zodat ik kan uitproberen hoe het werken met fondant, icing en marsepein een beetje gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.
En hoe het resultaat ook mag zijn, ik zal zowieso een foto sturen.

Sylvia

2

Re: alle begin is moeilijk?!

Ik ben nu al benieuwd naar de foto's :-) Veel succes met het decoreren.

Jammer dat de bescuit-beslag niet is gelukt volgende keer beter!!

groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

3

Re: alle begin is moeilijk?!

Hoi Sylvia,

Vorige week heb ik ook mijn eerste taarten gemaakt en hiervoor het niet-te-mislukken-biscuit-recept-van-evelien gebruikt en het is ook werkelijk niet mislukt. Het staat hier ergens op de site dus misschien iets voor de volgende keer.

Groetjes Ramona

4

Re: alle begin is moeilijk?!

Bedankt Ramona, ik zal dit recept zeker opzoeken!

Groetjes Sylvia

5

Re: alle begin is moeilijk?!

H

groetekes Kris

6

Re: alle begin is moeilijk?!

Hai Kris,

Lijkt me niet zo fijn om zo lang te mixen, maar dankzij jullie goede tips, hoef ik dit niet te doen (hahaha), bedankt dus.
Nu heb ik in ieder geval 2 mogelijkheden om biscuit te maken en ik ga ze zeker weten uitproberen.


Groetjes Sylvia

7

Re: alle begin is moeilijk?!

Over het biscuit deeg ik ben ook zo'n beginner tot in de nacht werken aan decoraties handen verbranden aan opgewarmd fondant.... Maar biscuitdeeg lukte altijd ik gebruik ook de mix van soezie die is echt geweldig!!!!!!

8

Re: alle begin is moeilijk?!

De chocolada biscuit van soezie is ook super goed.  Daar zitten zo kleine brokjes chocolade in.

Gewoon zo eentje bakken, dan als vulling de aarbeibavaroismix van soezie en dan bekleden met ganach

groetekes Kris