1

Onderwerp: nog een vraagje

Na heel veel gelezen en gezocht te hebben, ben ik al veel taartwijzer :-) maar toch nog een paar vraagjes. Ik wilde op de zijkant van een marsepeinen taart eigenlijk met icing schrijven (woorden dus) en het daarna a la peggy porschen met goudpoeder bestrijken maar goed... is dit wel mogelijk. Ik heb wel al gezien dat icing op icing gedecoreerd wordt of botercreme met botercreme randjes en versiersels maar kan het ook op marsepein of valt het er dan zo weer af.... wat dus niet de bedoeling is. Daarnaast had ik nog een vraagje over de huidskleur voor gezichtjes, gebruiken jullie hier een standaardkleur/mengsel voor? Ik heb wel gezien dat er veel verschillende gezichtskleuren zijn, roze of gewoon standaard marsepein kleur maar goed ik wilde het toch even vragen. Alvast bedankt iedereen!

Groetjes, Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

2

Re: nog een vraagje

Hoi lara,
met royal icing kan je prima op fondant schrijven. Als je dan goed poeder kleurstof hebt kun je met een fijn penseeltje de poeder er op aanbrengen als de royal icing een beetje opgedroogd is. Dus gewoon droog poeder er op. Net als dusting powder.
voor huidskleur gebruik ik roze niet teveel kleurstoof er door meer pastel en een klein beetje bruin.
Succes !

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: nog een vraagje

Bedankt Ria voor het antwoord. Ik heb van dat goud poeder uit de webshop van Inge (natuurlijk :-) ) dus daar kan ik het dan wel mee "schilderen". Fijn dat het mogelijk is, ik was een beetje bang dat een zijkant van een taart niet genoeg houvast zou geven maar ik ga het gewoon proberen.

Groetjes,

Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: nog een vraagje

Hoi,

Ik heb laatst Popeye van marsepein gemaakt en voor zijn gezicht en handen de kleur Berberis (van de potjes kleurpasta) gebruikt. Als je niet teveel gebruikt is dit een hele mooie huidskleur.

Groetjes,

Carla

5

Re: nog een vraagje

Ik maak mijn huidskleur ( blanke huid) altijd met wit en rood rose maken en een tikkeltje geel erbij

Lukt altijd


Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Re: nog een vraagje

Ik heb het met een klein beetje chestnut gedaan. Werd ook heel mooi.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: nog een vraagje

Bedankt allemaal,
Ik ga de verschillende tips proberen en heb Berberis kleurpasta al op het verlanglijstje gezet, ik zag namelijk dat het niet bij de webshop van Inge te krijgen is.

Groetjes,

Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: nog een vraagje

Ik heb voor de huidskleur van mijn Bob de Bouwertaart de laatste keer gewoon een klein druppeltje van alleen de rode kleurpasta (van de webshop) gebruikt. Dit werd lichtroze en zo kon het prima doorgaan voor huidskleur.

Succes ermee...
Gr Mandy

9

Re: nog een vraagje

Hallo Lara,

Berberis is inderdaad te krijgen, het is een soort licht oranje (een beetje als de kleur van deze site eigenlijk ;). Ik gebruik zelf altijd chestnut, vroeger heette die kleur ook "flesh", dus als je geen berberis hebt kun je dat prima gebruiken. Toen ik overigens nog niet zoveel kleuren had, kleurde ik marsepein wel eens met wat pure cacoapoeder (dus niet die mix om chocomelk mee te maken!). Dan een klein tikje rood of roze erdoor en "voilá"!

Over het schrijven op de zijkant, dat is qua "zwaartekracht" niet echt makkelijk. Als je het leuk vind om op de zijkant wat te schrijven kun je ook een soort "schild" of randje maken zodat je gewoon "rechtop" kunt schrijven en dan later het randje op de zijkanten plakken. Maar je kunt het altijd gewoon proberen, het helpt als je je taart iets scheef kunt houden.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Re: nog een vraagje

Inge, bedankt ! Chestnut zat in  je pakketje van gisteren dus dat ga ik zeker proberen, ik begrijp overigens wel waarom ze de naam ervan veranderd hebben..... dat eerste klinkt een beetje "horror" ipv "taart" ;-D

Wat betreft het schrijven, ja misschien snij ik wel mooie (hoop ik) ;-) letters uit de witte marsepein en "schilder" ik het goud.... ik denk er nog even over, hoeft pas af op 30 april.

Groetjes,

Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"