1

Onderwerp: poedersuiker wegwerken

Hoi allemaal,
wie kan mij even helpen?

Als ik mijn taart af hebt zit hij onder de poedersuiker.
Om de mooie kleur van de marsepein weer terug te halen doe ik mijn taart schoonvegen met iets water, ik weet niet of dat eigenlijk wel zo hoort of dat er een andere manier voor is.
Wie kan mij wat tips geven ?
Alvast bedankt en groetjes

Esther

2 Laatst bewerkt door ria (22-03-2006 15:41)

Re: poedersuiker wegwerken

Hoi esther,
ik heb altijd een droog fijn kwastje (paardenhaar) bij de hand om de poedersuiker weg te vegen.
Ook kan je, zodra je de vlekken tijdens het uitrollen ziet ontstaan, ze met de vlakke hand weg vegen.
Dan rol je het er ook niet dieper in.
Ik wrijf meestal ook nog even over de Marsepein of fondant, voordat ik het over de taart leg, dan is het minder kwetsbaar.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: poedersuiker wegwerken

Ik rol het tegenwoordig tussen 2 lagen plasticfolie, of anders op een laag plasticfolie, met de kunststof roller van de webshop. Ik heb geen poedersuiker meer nodig. Tenminste, bij de marsepein van de webshop dan (rolkwaliteit).

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: poedersuiker wegwerken

hai esther,

ik werk in plaats van met poedersuiker met crisco, een soort vet.

werkt fantastisch en nooit ongelukjes mee. koop je bij toko of misschien werkt amandelolie(kruidvat) ook wel.
succes
angel36

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

5

Re: poedersuiker wegwerken

Ik gebruik de roller van Inge's webshop en rol het uit over bakpapier.
Gaat super en heb geen poedersuiker meer nodig.

Gr Nicole

6

Re: poedersuiker wegwerken

Hallo Esther,

Als je op poedersuiker uitrolt moet je oppassen dat je de roller niet in het poedersuiker legt. Gebruik dus ook niet overmatig veel. Draai je plak niet ondersteboven en als je poedersuiker op je plak krijgt dan kun je dat het beste meteen met je hand of een kwastje wegvegen. Zorg voor een droge doek (theedoek) om je handen en roller aan af te vegen als er poedersuiker op komt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, tezamen met alle andere tips die je al hebt gekregen. Succes ermee

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: poedersuiker wegwerken

hoi allemaal

bedankt voor jullie antwoorden ik denk dat ik er wel veel aan heb.
nou tot de volgende keer groetjes,

Esther