1

Onderwerp: Oudje: icing

Hoi, ik heb mij rot gezocht via zoeken, maar ik kan nergens vinden (was het na een tijdje ook wel beu...) wat het recept voor icing is met verse eieren. Dus hoeveel enzo.
Wil iemand mij dat vertellen?

ciao!

2 Laatst bewerkt door wendy (25-03-2006 17:18)

Re: Oudje: icing

Hoi
Ik neem aan dat je de icing (oftewel eiwit galazuur) bedoelt om b.v. bloemetjes mee te spuiten.
Dar recept staat op de site zelf wel maar hij is zo kort dat ik em wel effies hier neerzet voor je. :)
1 eiwit
250 gr poedersuiker.
(dat is dus alles)
Sla eerst het eiwit stijf in een kom.
Voeg een kwart van het suiker toe en klop dit er goed door.
Voeg telkens een beetje bij tot het is op genomen en dan weer bijvoegen.

Wil je hem nog stijver dan nog wat poedersuiker erbij doen en wil je hem juist dunner dan water toevoegen tot het de gewenste dikte heeft.
Van wege het salmonella gevaar gebruiken de meeste hier eiwit poeder dat gaat ook super hoor.
O, en het beste kun je bakkers poedersuiker gebruiken, dat stuift ook veel minder en heeft geen antiklontermiddel.
Dat is op de webshop te krijgen maar een lokale banketbakker wil het je mischien ook wel verkopen.

Succes wendy

Ps. Als je iets zoekt kun je bij de zoekopdracht ook meerdere woorden in tikken met een + ertussen, dat scheelt veel leeswerk, al leer ik veel van al die tips die ik tijdens het zoeken doorlees.

3

Re: Oudje: icing

hoi,
Voor het verdunnen van de icing gebruik ik druppels citroensap (uit het gele flesje). Succes verder.
Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

4

Re: Oudje: icing

Hoi,

Ik kon het eiwitpoeder niet vinden in de supermartk, bij de Edah en Albert Heijn geweest...

Waar halen jullie dat?

groetjes!

5

Re: Oudje: icing

Ik heb het bij de webshop gekocht van Inge.
gr. mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

6

Re: Oudje: icing

Ik zag trouwens dat de producten op de webshop goedkoper zijn als waar ik het gehaald heb: Het Kookeiland in Arnhem. Fondant heb ik daar gehaald, 11 euro voor een kilo! En hier 7 euro ofzo geloof ik. De volgende keer weet ik het dus wel...

Bedankt voor de reacties!

Enne, mijn eerste taart is gelukt. Ik heb hem als avatar gezet...mooi he? Ben er heel trots op...