1

Onderwerp: Vlinders

Hoi allemaal,

ben vandaag eens begonnen met de vlinders uit het koekie boekje. Ik heb een aantal vragen want het ging niet helemaal goed;

je moet gebruik maken van zachte en vloeibare icing maar wat is zacht en wat is vloeibaar, hoeveel extra water moet je dan aan de mix toevoegen.

welk spuitmondje gebruiken jullie voor de lijntjes en welke om op te vullen.

laten jullie het spuitmondje echt de folie(showtas) waar je op spuit aanraken of houd je het erboven?

Zoals jullie zien een heleboel vragen, ik ben nog niet echt thuis in de icing dingen.

Laatste vraagje waar kan je die wegwerp spuitzakken kopen?

groetjes chimene

groetjes chimene
p.s. al mijn taarten zijn te zien op http://www.bijentaart.nl

2

Re: Vlinders

Ik heb laatst gehoord dat je voor de invulling runout icing moet gebruiken. Je voegt kleine beetjes water toe aan je icing. Als je een druppel laat vallen, moet deze na 10 tellen ingevloeid zijn in de rest. Dan is het goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :-)

groeten Annemieke
Cake It

3

Re: Vlinders

Hoi,

Ik gebruik altijd bakpapier om op te spuiten. Deze hoef je niet in te vetten, en je kunt er goed "door kijken" als het voorbeeld er onder ligt. Het spuitmondje raakt net niet het bakpapier.

Voor de lijntjes gebruik ik nr 2, voor het opvullen nr 3, maar dat is denk ik persoonlijk.

Wat de vloeibaarheid betreft, dat is inderdaad verschillend. Ik kijk steeds of het vloeibaar genoeg is door een straaltje van de lepel af te laten lopen. Verdwijnt dit meteen in de rest, dan is het goed om op te vullen. Dat zie je snel genoeg.

Wegwerp spuitzakken kun je halen bij de groothandel, of bv bij de boerenbond.
Ik heb hier ook wel eens gelezen dat ze van die zakken gebruiken waar je snoep in kunt kopen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hoop dat ik je weer wat verder heb geholpen.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

4

Re: Vlinders

Hai chimene

Die vlinders heb ik ook nog niet uitgeprobeerd maar ben het wel snel van plan want ik heb vanmiddag "het boek" ook gehaald, hij is echt superleuk. :D

Voor de dingen die ik zelf wel al heb gemaakt gebruik ik wel de schowtassen.
Ik smeer die een beetje in met wat olie, heel weinig.
Die snoepzakken gebruik ik dus wel vaak, heel handig vind ik, behalve voor stevige icing want dan puilt ie soms ineens aan de zijkant uit.
Een dubbele zak is dan vaak wel een oplossing maar als je met veel kleuren werkt gebruik je er toch al zo veel.
Voor de lijntjes gebruik ik vaak niet eens een spuitmondje maar vouw zakjes van bakpapier en knip een heel klein puntje af zodat ik er fijne lijntjes mee kan tekenen, net boven je tekening laat je de icing er eigenlijk op zakken.
Nou succes met het spuiten, die kleine vleugeltjes lijken me nog niet meevallen.

Groetjes Wendy